Snad se na nás nikdo nebude zlobit za nadpis, ovšem lépe už to vystihnout snad ani nelze. Podle informací uveřejněných společností Patria totiž na Slovensku mají probíhat testy nových bojových vozidel pěchoty AMVXP, která jsou výsledkem spolupráce slovenského a finského Ministerstva obrany.
Slovenské a finské Ministerstvo obrany se již před časem domluvilo na společném vývoji bojových vozidel pěchoty (BVP), jejichž vývojem byla pověřena společnost Patria. Ta již měla dodat prototyp vycházející z modelu AMVXP 8x8, a v současné době by měly probíhat zkoušky. Kromě společnosti Patria se na celém kontraktu podílí ještě společnosti Konstrukta Defence a.s. a AVPU a.s.
Jaká matka, taková dcera! Emily Ratajkowski ukázala sexy mám
Program testování nových bojových vozidel pěchoty by měl být rozdělen do dvou částí. První by měla probíhat na Slovensku, pravděpodobně již touto dobou, zatím co druhá by měla probíhat ve Finsku již během letošní zimy. Vzhledem k přírodním podmínkám panujícím ve Finsku pak zejména druhá část jistě potvrdí, jak odolný a funkční nový stroj bude.
Pokud dopadnou zkoušky prototypu úspěšně, pak by mělo Slovensko mezi lety 2018 až 2024 pořídit celkem 81 nových BVP. Tento nákup bude součástí rozsáhlé modernizace Ozbrojených sil Slovenské republiky.
Jak uvádí sama společnost Patria, bojové vozidlo pěchoty AMVXP 8x8 splňuje všechny požadavky NATO i EU, takže by mělo plně uspokojit požadavky zákazníků. "Během vývoje ve spolupráci se společností EVPU došlo k vytvoření nové obojživelné varianty vozidla AMV, které nyní disponuje bojovou věží Turra," jak uvádí Mika Kari, prezident oddělení "Land bussines" ve společnosti Patria.
Mimo to se Patria chlubí nepřetržitou produkcí od roku 2003, díky čemuž by měla být schopna nabídnout velice krátké dodací lhůty. Navíc má prý bohaté zkušenosti s adaptací nových technologií / technologií dodaných od třetích stran, což také hraje v její prospěch. V neposlední řadě pak Mika Kari zdůraznil, že Patria může během závěrečné dodací fáze pro slovenskou armádu vytvořit i řadu pracovních míst přímo na Slovensku.
Co se týče samotného vozidla Patria 8x8, jedná se o obrněné modulární vozidlo, které může být dodáno s řadou různých nástaveb - od obrněného transportéru, přes bojové vozidlo pěchoty až po osazení různými zbraněmi větších ráží, včetně minometů. Pod kapotou se ukrývají dieselové motory Scania, které nabízí výkon buď 405 kW (543) nebo 360 kW (480 k). Na souši dosahuje rychlostí až 100 km/h, ve vodě pak 10 km/h. V současné době spoléhají na vozidla AMV Patria armády v řadě zemí, včetně Polska, Chorvatska, Finska, Slovenska, Švédska nebo JAR.
Verze dodaná pro slovenskou armádu vychází z modernizované varianty AMV XP, která byla představena v roce 2014. Označení XP značí "Extra Payload, Extra Performance and Extra Protection", tedy extrémní nosnost, výkon i ochranu. Více konkrétních informací o vozidle bohužel nemáme.
Ještě méně toho víme o bojovém systému (věži) Turra. Podle fóra Valka.cz by však měla být osazena 30 mm kanónem, spřaženým kulometem 7,62 / 12,7 mm, zadýmovacími granáty a protitankovými řízenými střelami.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.