Walter Rohrl se proslavil zejména jako jezdec v závodech rally, ovšem v posledních letech se aktivně věnuje prezentaci a testování sportovních automobilů Porsche. V jednom z posledních rozhovorů se však zmínil i o tom, že některé testovací jízdy už záměrně odmítá.
V rozhovoru pro web Drive dokonce Rohrl prímo řekl, že si doslova nepřál účastnit se testovacích jízd nového Porsche 911 GT2 RS Nürburgring, neboť auto je na tento okruh už příliš rychlé a neustále hrozí stále vyšší riziko nehod při vysoké rychlosti.
Jak sám Rohrl uvedl, v současnosti už není místo pro jakékoliv chyby, což není příliš dobré. S vozem jako je právě GT2 se třeba do zatáčky Schwedenkreuz najíždí při rychlosti 295 km/h, do zatáčky Fuchsrohre zase při rychlosti okolo 270 km/h. A jak sám Rohrl říká, až příliš dobře zná všechny nehody, které se za posledních 20 let na těchto místech udály.
Když například najíždí do zatáčky Fuchsrohre a na tachometru má 270 km/h, vždy si prý vzpomene na jednoho testovacího jezdce z Bridgestone, kterému v této zatáčce při podobné rychlosti doslova praskl ráfek kola.
Jedním z hlavních rizik při vysokých rychlostech na Ringu je podle Rohrla nízká přítlačná síla moderních sportovních vozů. Třeba nové GT2 RS má sice přítlak úctyhodných 416 kilogramů, nicméně ve srovnání s profesionálními závodními vozy, pro které byl okruh stavěn, to stále není moc.
Navzdory varování od Rohrla však Dr Frank-Steffen Walliser, ředitel oddělení motorsportu a vývoje sportovních aut Porsche, prohlásil, že německá automobilka hodlá i nadále posouvat hranice nejrychlejších kol na tomto okruhu. Podle něj je zkrátka v lidské povaze snažit se dosahovat stále lepších výsledků.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?