Konec lámání rekordů na Nürburgring? Auta už jsou příliš rychlá, varuje legendární závodník

Porsche 911 GT2 RS na Nürburgringu
Porsche 911 GT2 RS na Nürburgringu, foto: Porsche
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. listopadu 2017 16:35 16. listopadu 2017 18:15
Sdílej:

Walter Rohrl se proslavil zejména jako jezdec v závodech rally, ovšem v posledních letech se aktivně věnuje prezentaci a testování sportovních automobilů Porsche. V jednom z posledních rozhovorů se však zmínil i o tom, že některé testovací jízdy už záměrně odmítá.

V rozhovoru pro web Drive dokonce Rohrl prímo řekl, že si doslova nepřál účastnit se testovacích jízd nového Porsche 911 GT2 RS Nürburgring, neboť auto je na tento okruh už příliš rychlé a neustále hrozí stále vyšší riziko nehod při vysoké rychlosti.

Jak sám Rohrl uvedl, v současnosti už není místo pro jakékoliv chyby, což není příliš dobré. S vozem jako je právě GT2 se třeba do zatáčky Schwedenkreuz najíždí při rychlosti 295 km/h, do zatáčky Fuchsrohre zase při rychlosti okolo 270 km/h. A jak sám Rohrl říká, až příliš dobře zná všechny nehody, které se za posledních 20 let na těchto místech udály.

Když například najíždí do zatáčky Fuchsrohre a na tachometru má 270 km/h, vždy si prý vzpomene na jednoho testovacího jezdce z Bridgestone, kterému v této zatáčce při podobné rychlosti doslova praskl ráfek kola.

Jedním z hlavních rizik při vysokých rychlostech na Ringu je podle Rohrla nízká přítlačná síla moderních sportovních vozů. Třeba nové GT2 RS má sice přítlak úctyhodných 416 kilogramů, nicméně ve srovnání s profesionálními závodními vozy, pro které byl okruh stavěn, to stále není moc.

Navzdory varování od Rohrla však  Dr Frank-Steffen Walliser, ředitel oddělení motorsportu a vývoje sportovních aut Porsche, prohlásil, že německá automobilka hodlá i nadále posouvat hranice nejrychlejších kol na tomto okruhu. Podle něj je zkrátka v lidské povaze snažit se dosahovat stále lepších výsledků.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.