Walter Rohrl se proslavil zejména jako jezdec v závodech rally, ovšem v posledních letech se aktivně věnuje prezentaci a testování sportovních automobilů Porsche. V jednom z posledních rozhovorů se však zmínil i o tom, že některé testovací jízdy už záměrně odmítá.
V rozhovoru pro web Drive dokonce Rohrl prímo řekl, že si doslova nepřál účastnit se testovacích jízd nového Porsche 911 GT2 RS Nürburgring, neboť auto je na tento okruh už příliš rychlé a neustále hrozí stále vyšší riziko nehod při vysoké rychlosti.
Jak sám Rohrl uvedl, v současnosti už není místo pro jakékoliv chyby, což není příliš dobré. S vozem jako je právě GT2 se třeba do zatáčky Schwedenkreuz najíždí při rychlosti 295 km/h, do zatáčky Fuchsrohre zase při rychlosti okolo 270 km/h. A jak sám Rohrl říká, až příliš dobře zná všechny nehody, které se za posledních 20 let na těchto místech udály.
Když například najíždí do zatáčky Fuchsrohre a na tachometru má 270 km/h, vždy si prý vzpomene na jednoho testovacího jezdce z Bridgestone, kterému v této zatáčce při podobné rychlosti doslova praskl ráfek kola.
Jedním z hlavních rizik při vysokých rychlostech na Ringu je podle Rohrla nízká přítlačná síla moderních sportovních vozů. Třeba nové GT2 RS má sice přítlak úctyhodných 416 kilogramů, nicméně ve srovnání s profesionálními závodními vozy, pro které byl okruh stavěn, to stále není moc.
Navzdory varování od Rohrla však Dr Frank-Steffen Walliser, ředitel oddělení motorsportu a vývoje sportovních aut Porsche, prohlásil, že německá automobilka hodlá i nadále posouvat hranice nejrychlejších kol na tomto okruhu. Podle něj je zkrátka v lidské povaze snažit se dosahovat stále lepších výsledků.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.