Světoznámý lyžař a milovník aut Jon Olsson se s příchodem zimy rozhodl pro koupi pořádného off-roadu, který ho doveze i za těmi nejzapadlejšími sjezdovkami kdekoliv po světě. A kdyby náhodou nebyl sníh, bude si moci užívat dalších předností tohoto monstra s výkonem přes 800 koní
Není to tak dlouho, co se Jon Olsson pochlubil svým speciálním Rolls-Roycem v maskovací fólii, se speciální střešní zahrádkou, hydraulickou ruční brzdou a výkonem přes 800 koní. Tento vůz však v jeho vlastnictví příliš dlouho nezůstal, neboť před pár měsíci se na Jonově Instagramu objevil příspěvek, kde vůz nabízí na prodej - tedy pouze kupci, který nabídne správnou sumu.
Sice nevíme jak to s Georgem, jak vozu říkal, dopadlo, ovšem dnes se na internetu objevilo video, kde představil svůj nový dopravní prostředek,silně modifikovaný Mercedes G500 4×4², kterému říká Lord Hans. Tohle jméno dostal podle Jonova bratra, který údajně miluje prozkoumávání divočiny.
Vůz začal svůj příběh jako "klasické" G500 4×4², ovšem nyní disponuje výkonem zhruba 597 kW (812 koní), o což se postarala společnost Absolute Motors. Nejedná se o přesný výsledek, neboť vůz ještě nebyl na měření výkonu, nicméně to by se mělo brzy napravit.
Kromě upraveného motoru však tohle Gčko dostalo i upravený podvozek, speciální off-roadové pneumatiky a také zvláštní styl kamufláže na jinak černé karoserii, která je na několika místech obohacena doplňky z karbonu. Kromě toho také vůz dostal masivní přední rám s navijákem, střešní zahrádku se světly, nebo výstražné majáky ukryté v masce.
Nechybí ale ani pořádný karbonový šnorchl na boku, díky čemuž se Gčko může brodit skutečně hlubokými vodami. A pokud byste se ptali, k čemu jsou ta lana táhnoucí se od blatníků k zahrádce, jedná se o jednoduchý způsob, jak zabránit různým větvím, aby vám rozbily čelní sklo.
Ve srovnání s ostatními auty Jona Olsona je tenhle Mercedes asi nejschopnější, co se zdolávání přírody týče. Předchozí Audi RS6 nebo Lamborghini Huracan byly spíše vozy, které díky motorům V8 a V10 dokázaly uchvátit pořádnou rychlostí.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?