Světoznámý lyžař a milovník aut Jon Olsson se s příchodem zimy rozhodl pro koupi pořádného off-roadu, který ho doveze i za těmi nejzapadlejšími sjezdovkami kdekoliv po světě. A kdyby náhodou nebyl sníh, bude si moci užívat dalších předností tohoto monstra s výkonem přes 800 koní
Není to tak dlouho, co se Jon Olsson pochlubil svým speciálním Rolls-Roycem v maskovací fólii, se speciální střešní zahrádkou, hydraulickou ruční brzdou a výkonem přes 800 koní. Tento vůz však v jeho vlastnictví příliš dlouho nezůstal, neboť před pár měsíci se na Jonově Instagramu objevil příspěvek, kde vůz nabízí na prodej - tedy pouze kupci, který nabídne správnou sumu.
Sice nevíme jak to s Georgem, jak vozu říkal, dopadlo, ovšem dnes se na internetu objevilo video, kde představil svůj nový dopravní prostředek,silně modifikovaný Mercedes G500 4×4², kterému říká Lord Hans. Tohle jméno dostal podle Jonova bratra, který údajně miluje prozkoumávání divočiny.
Vůz začal svůj příběh jako "klasické" G500 4×4², ovšem nyní disponuje výkonem zhruba 597 kW (812 koní), o což se postarala společnost Absolute Motors. Nejedná se o přesný výsledek, neboť vůz ještě nebyl na měření výkonu, nicméně to by se mělo brzy napravit.
Kromě upraveného motoru však tohle Gčko dostalo i upravený podvozek, speciální off-roadové pneumatiky a také zvláštní styl kamufláže na jinak černé karoserii, která je na několika místech obohacena doplňky z karbonu. Kromě toho také vůz dostal masivní přední rám s navijákem, střešní zahrádku se světly, nebo výstražné majáky ukryté v masce.
Nechybí ale ani pořádný karbonový šnorchl na boku, díky čemuž se Gčko může brodit skutečně hlubokými vodami. A pokud byste se ptali, k čemu jsou ta lana táhnoucí se od blatníků k zahrádce, jedná se o jednoduchý způsob, jak zabránit různým větvím, aby vám rozbily čelní sklo.
Ve srovnání s ostatními auty Jona Olsona je tenhle Mercedes asi nejschopnější, co se zdolávání přírody týče. Předchozí Audi RS6 nebo Lamborghini Huracan byly spíše vozy, které díky motorům V8 a V10 dokázaly uchvátit pořádnou rychlostí.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?