V dnešní době, kdy jsem na každém rohu obklopení moderní technologií, je velice snadné a mnohdy i lákavé situovat se na chvíli do role odborného komentátora, nastavit si na sebe kameru a mluvit během jízdy o různých tématech. Takových videí nalezneme na YouTube statisíce a možná i miliony, ovšem napadlo vás někdy, že tento trend může být i nebezpečný?
Teď se ani tak nebavíme o profesionálních produkcích, které si pro sebe často uzavřou úsek silnice, nebo si alespoň pohlídají, že jsou na silnicích osamoceni. Bavíme se o lidech, kteří si kdykoliv a kdekoliv připnou do svého vozu kameru a věnují se všelijakým tématům. Je jasné, že i taková činnost člověka rozptyluje od řízení, ovšem jak moc, to se rozhodl zjistit jistý Tom Scott, který je na YouTube poměrně věhlasným přispěvatelem, o čemž hovoří i milion odběratelů.
Aby mohl svůj výzkum podložit validními důkazy, rozhodl se ho realizovat na půdě University of Iowa, kde mají jeden z nejpokročilejších simulátorů na světě. Ten se dokáže pohybovat jak po osách X a Y, ale také dokáže díky hydraulickým ramenům nasimulovat desítky dalších pohybů. Navíc je možné vybavit simulátor různými kabinami, pro simulaci jízdy v osobním voze, SUV nebo tahači.
Vnitřek simulátoru je pak vybaven obrovskými obrazovkami promítajícími jakékoliv podmínky, které odborníci v řídícím středisku nastaví. Grafika možná není nejmodernější, ovšem díky různým pohybům a realistickému ovládání si člověk za chvíli skutečně připadá jako ve skutečném automobilu.
A právě do tohoto simulátoru si Tom Scott sedl a 15 minut pouze řídil a dalších patnáct minut řídil a mluvil do kamery. A výsledky? Během řízení a mluvení do kamery se jeho reakce zpomalily téměř o sekundu, pohyboval se mimo svůj pruh, minul značku STOP ačkoliv se díval před sebe a často porušoval rychlost.
Ve výsledku se tedy potvrzuje staré známé pravidlo, že při řízení byste se měli soustředit pouze na jízdu a ne na další věci. Skvělým příkladem je právě moment, kdy Tom projíždí kolem stopky, přestože se na ni přímo dívá. V hlavě však přemýšlí o další replice pro kameru, takže jeho soustředění je mizivé a on dělá zcela zbytečné a školácké chyby.
A to se samozřejmě nevztahuje pouze na natáčení videí, ale i na desítky dalších různých činností, které za volantem děláme ve chvílích, kdy bychom se měli plně soustředit na řízení. Nejde tedy jen o varování pro a před YouTubery, ale prakticky pro všechny, kdo se nesoustředí na dění před svým vozem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?