Golf je zrcadlem své doby. Žádný jiný model na světě, vyráběný v tak vysokých počtech, není nabízen pod stejným označením a nepřetržitě vyvíjen po více než 40 let. Nabídka sahala od jednoduchého přijímače rozhlasového vysílání v roce 1974 až po aktuální multimediální systém s trvalým připojením k internetu.
Všechno začalo v roce 1974. Golf I byl tehdy vybaven rozhlasovým přijímačem „Braunschweig“. Jedno otočné tlačítko na levé straně sloužilo k zapnutí a nastavení hlasitosti, druhé otočné tlačítko na pravé straně k ladění rozhlasových stanic. Mezi nimi byla umístěna tři tlačítka pro výběr frekvenčních rozsahů: jedno pro střední vlny a dvě pro velmi krátké vlny. A to bylo všechno. Brzy však byla nabídka audiosystémů rozšířena o novinku „Ingolstadt Stereo CR“ – rozhlasový přijímač s přehrávačem audiokazet. Audiokazety v tehdejší době umožňovaly, podobně jako dnes Spotify, sestavit si vlastní soubor zvukových nahrávek.
Již od modelu Golf II (od roku 1983) se pozvolna začínala prosazovat digitalizace. Audiosystém „gamma“ digitálně zobrazoval frekvenci rozhlasového vysílání na displeji LCD a nabízel funkce, jako je tlačítko Dolby pro snižování šumu při přehrávání audiokazet. Vynikající výkon v tomto případě zajišťoval zesilovač o výkonu 4 x 7 W zvuk v kvalitě stereo. Když v roce 1991 přišel na trh Golf III, byly audiokazety stále velmi populárn. Funkce automatického vyhledávání stanic a dopravního zpravodajství byly nepřetržitě vylepšovány.
Golf IV prolomil v roce 1997 svou mimořádnou kvalitou hranice mezi segmenty. Audiosystém „gamma“ byl poprvé nabízen s možností připojení měniče CD. A stále nabízel možnost přehrávat také audiokazety. Zároveň v této době zahájila triumfální tažení zařízení s rozměry „double DIN“, jejichž představitelem byl systém „MFD“ s velkým displejem a barevným zobrazováním navigačních mapových podkladů.
Nový Golf V z roku 2003 nabízel výhradně zařízení s rozměry „double DIN“. Například „RCD 300“ s přehrávačem CD. Audiokazety již patřily minulosti. Místo nich pronikal do výbavy mobilní telefon. Design a technika audiosystému s navigační funkcí „MFD2“ již mířily do budoucnosti. Další novinkou byla možnost připojení digitálního přehrávače zvukových souborů MP3.
V roce 2008, v modelu Golf VI, oslavily s novým systémem „RNS 510“ premiéru dotykový displej a přehrávač DVD. Poprvé se hovořilo o multimediálním systému. Jeho výbava zahrnovala mimo jiné vstup USB, přijímač digitálního rozhlasového vysílání (DAB), dynamickou navigační funkci a pevný disk s kapacitou 30 GB.
Velkým skokem vpřed byl v roce 2012 informační a zábavní systém Discover Media, který rozšířil výbavu modelu Golf VII o zobrazování map v režimu 3D, rozhraní Bluetooth a hotspot WLAN. Díky hlasovému ovládání a senzorům přiblížení probíhá interakce mezi uživatelem a technikou lépe a lépe. V roce 2016 přinesl Volkswagen do interiéru modelu Golf další revoluci v podobě nejnovější generace „modulární platformy pro informační a zábavní systémy“ (MIB). Nový systém Discover Pro nabízí poprvé v kompaktní třídě, v celosvětovém měřítku, ovládání gesty. Systém s kompletně skleněným povrchem se obejde bez analogových tlačítek. Funkce a design navíc splývají s panelem digitálních přístrojů (Active Info Display), který se nyní dodává na přání. Díky systému App Connect a chytrému telefonu lze nyní na cestách poslouchat písně ze všech období. Samotný Golf je díky systémům Discover Pro a Active Info Display rozhraním mezi současností a budoucností.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.