Golf je zrcadlem své doby. Žádný jiný model na světě, vyráběný v tak vysokých počtech, není nabízen pod stejným označením a nepřetržitě vyvíjen po více než 40 let. Nabídka sahala od jednoduchého přijímače rozhlasového vysílání v roce 1974 až po aktuální multimediální systém s trvalým připojením k internetu.
Všechno začalo v roce 1974. Golf I byl tehdy vybaven rozhlasovým přijímačem „Braunschweig“. Jedno otočné tlačítko na levé straně sloužilo k zapnutí a nastavení hlasitosti, druhé otočné tlačítko na pravé straně k ladění rozhlasových stanic. Mezi nimi byla umístěna tři tlačítka pro výběr frekvenčních rozsahů: jedno pro střední vlny a dvě pro velmi krátké vlny. A to bylo všechno. Brzy však byla nabídka audiosystémů rozšířena o novinku „Ingolstadt Stereo CR“ – rozhlasový přijímač s přehrávačem audiokazet. Audiokazety v tehdejší době umožňovaly, podobně jako dnes Spotify, sestavit si vlastní soubor zvukových nahrávek.
Již od modelu Golf II (od roku 1983) se pozvolna začínala prosazovat digitalizace. Audiosystém „gamma“ digitálně zobrazoval frekvenci rozhlasového vysílání na displeji LCD a nabízel funkce, jako je tlačítko Dolby pro snižování šumu při přehrávání audiokazet. Vynikající výkon v tomto případě zajišťoval zesilovač o výkonu 4 x 7 W zvuk v kvalitě stereo. Když v roce 1991 přišel na trh Golf III, byly audiokazety stále velmi populárn. Funkce automatického vyhledávání stanic a dopravního zpravodajství byly nepřetržitě vylepšovány.
Golf IV prolomil v roce 1997 svou mimořádnou kvalitou hranice mezi segmenty. Audiosystém „gamma“ byl poprvé nabízen s možností připojení měniče CD. A stále nabízel možnost přehrávat také audiokazety. Zároveň v této době zahájila triumfální tažení zařízení s rozměry „double DIN“, jejichž představitelem byl systém „MFD“ s velkým displejem a barevným zobrazováním navigačních mapových podkladů.
Nový Golf V z roku 2003 nabízel výhradně zařízení s rozměry „double DIN“. Například „RCD 300“ s přehrávačem CD. Audiokazety již patřily minulosti. Místo nich pronikal do výbavy mobilní telefon. Design a technika audiosystému s navigační funkcí „MFD2“ již mířily do budoucnosti. Další novinkou byla možnost připojení digitálního přehrávače zvukových souborů MP3.
V roce 2008, v modelu Golf VI, oslavily s novým systémem „RNS 510“ premiéru dotykový displej a přehrávač DVD. Poprvé se hovořilo o multimediálním systému. Jeho výbava zahrnovala mimo jiné vstup USB, přijímač digitálního rozhlasového vysílání (DAB), dynamickou navigační funkci a pevný disk s kapacitou 30 GB.
Velkým skokem vpřed byl v roce 2012 informační a zábavní systém Discover Media, který rozšířil výbavu modelu Golf VII o zobrazování map v režimu 3D, rozhraní Bluetooth a hotspot WLAN. Díky hlasovému ovládání a senzorům přiblížení probíhá interakce mezi uživatelem a technikou lépe a lépe. V roce 2016 přinesl Volkswagen do interiéru modelu Golf další revoluci v podobě nejnovější generace „modulární platformy pro informační a zábavní systémy“ (MIB). Nový systém Discover Pro nabízí poprvé v kompaktní třídě, v celosvětovém měřítku, ovládání gesty. Systém s kompletně skleněným povrchem se obejde bez analogových tlačítek. Funkce a design navíc splývají s panelem digitálních přístrojů (Active Info Display), který se nyní dodává na přání. Díky systému App Connect a chytrému telefonu lze nyní na cestách poslouchat písně ze všech období. Samotný Golf je díky systémům Discover Pro a Active Info Display rozhraním mezi současností a budoucností.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?