Golf je zrcadlem své doby. Žádný jiný model na světě, vyráběný v tak vysokých počtech, není nabízen pod stejným označením a nepřetržitě vyvíjen po více než 40 let. Nabídka sahala od jednoduchého přijímače rozhlasového vysílání v roce 1974 až po aktuální multimediální systém s trvalým připojením k internetu.
Všechno začalo v roce 1974. Golf I byl tehdy vybaven rozhlasovým přijímačem „Braunschweig“. Jedno otočné tlačítko na levé straně sloužilo k zapnutí a nastavení hlasitosti, druhé otočné tlačítko na pravé straně k ladění rozhlasových stanic. Mezi nimi byla umístěna tři tlačítka pro výběr frekvenčních rozsahů: jedno pro střední vlny a dvě pro velmi krátké vlny. A to bylo všechno. Brzy však byla nabídka audiosystémů rozšířena o novinku „Ingolstadt Stereo CR“ – rozhlasový přijímač s přehrávačem audiokazet. Audiokazety v tehdejší době umožňovaly, podobně jako dnes Spotify, sestavit si vlastní soubor zvukových nahrávek.
Již od modelu Golf II (od roku 1983) se pozvolna začínala prosazovat digitalizace. Audiosystém „gamma“ digitálně zobrazoval frekvenci rozhlasového vysílání na displeji LCD a nabízel funkce, jako je tlačítko Dolby pro snižování šumu při přehrávání audiokazet. Vynikající výkon v tomto případě zajišťoval zesilovač o výkonu 4 x 7 W zvuk v kvalitě stereo. Když v roce 1991 přišel na trh Golf III, byly audiokazety stále velmi populárn. Funkce automatického vyhledávání stanic a dopravního zpravodajství byly nepřetržitě vylepšovány.
Golf IV prolomil v roce 1997 svou mimořádnou kvalitou hranice mezi segmenty. Audiosystém „gamma“ byl poprvé nabízen s možností připojení měniče CD. A stále nabízel možnost přehrávat také audiokazety. Zároveň v této době zahájila triumfální tažení zařízení s rozměry „double DIN“, jejichž představitelem byl systém „MFD“ s velkým displejem a barevným zobrazováním navigačních mapových podkladů.
Nový Golf V z roku 2003 nabízel výhradně zařízení s rozměry „double DIN“. Například „RCD 300“ s přehrávačem CD. Audiokazety již patřily minulosti. Místo nich pronikal do výbavy mobilní telefon. Design a technika audiosystému s navigační funkcí „MFD2“ již mířily do budoucnosti. Další novinkou byla možnost připojení digitálního přehrávače zvukových souborů MP3.
V roce 2008, v modelu Golf VI, oslavily s novým systémem „RNS 510“ premiéru dotykový displej a přehrávač DVD. Poprvé se hovořilo o multimediálním systému. Jeho výbava zahrnovala mimo jiné vstup USB, přijímač digitálního rozhlasového vysílání (DAB), dynamickou navigační funkci a pevný disk s kapacitou 30 GB.
Velkým skokem vpřed byl v roce 2012 informační a zábavní systém Discover Media, který rozšířil výbavu modelu Golf VII o zobrazování map v režimu 3D, rozhraní Bluetooth a hotspot WLAN. Díky hlasovému ovládání a senzorům přiblížení probíhá interakce mezi uživatelem a technikou lépe a lépe. V roce 2016 přinesl Volkswagen do interiéru modelu Golf další revoluci v podobě nejnovější generace „modulární platformy pro informační a zábavní systémy“ (MIB). Nový systém Discover Pro nabízí poprvé v kompaktní třídě, v celosvětovém měřítku, ovládání gesty. Systém s kompletně skleněným povrchem se obejde bez analogových tlačítek. Funkce a design navíc splývají s panelem digitálních přístrojů (Active Info Display), který se nyní dodává na přání. Díky systému App Connect a chytrému telefonu lze nyní na cestách poslouchat písně ze všech období. Samotný Golf je díky systémům Discover Pro a Active Info Display rozhraním mezi současností a budoucností.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.