Veletrh SEMA konaný v Las Vegas bývá přehlídkou toho nejlepšího od amerických automobilek, ovšem v posledních letech se zde stále častěji objevují i zástupci automobilek ze zámoří nebo ze starého kontinentu. A jedním takovým je i před pár hodinami odhalený koncept Audi TT Clubsport, který vypadá jednoduše fantasticky a jistě stejně dobře jezdí.
Automobilka Audi si pro sebe na veletrhu SEMA utrhla pořádný kus pozornosti. Na jejím stánku se totiž kromě avizovaného konceptu Audi TT Clubsport turbo objevila i řada "Performance" doplňků pro standardní vozy Audi TT RS nebo Audi R8.
Teď ale zpátky ke konceptu TT Clubsport. Inspiraci k jeho stvoření čerpali designéři a technici v osmdesátých letech, konkrétně u závodního modelu IMSA GTO. Aby TT důstojně následovalo svůj vzor, dostalo pod kapotu přeplňovaný 2.5-litrový pětiválec, jehož výkon byl díky použití hybridního/elektrického turbodmychadla upraven na 447 kW (608 k). Akceleraci z 0 na 100 km/h tak zvládá za 3.6 sekundy a maximální rychlost se zastavila u 310 km/h.
S výkonem přichází ruku v ruce i upravená aerodynamika a zlepšená ovladatelnost. Automobil je díky vytaženým prahům o 14 centimetrů širší a lepší přítlak mu zajišťuje karbonový splitter vpředu a manuálně nastavitelné karbonové křídlo vzadu.
Samozřejmě, Audi TT Clubsport je pouze koncept a pravděpodobně se jeho realizace nedočkáme, nicméně některé jeho prvky by se mohly objevit v nabídce sportovních dílů "Sport Performance Parts". Mluvíme například o 20-palcových kolech z lehkých slitin, nastavitelném podvozku, extra výztuhách podvozku, nových brzdách nebo speciálním výfukovém systému Akrapovic.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.