Veletrh SEMA konaný v Las Vegas bývá přehlídkou toho nejlepšího od amerických automobilek, ovšem v posledních letech se zde stále častěji objevují i zástupci automobilek ze zámoří nebo ze starého kontinentu. A jedním takovým je i před pár hodinami odhalený koncept Audi TT Clubsport, který vypadá jednoduše fantasticky a jistě stejně dobře jezdí.
Automobilka Audi si pro sebe na veletrhu SEMA utrhla pořádný kus pozornosti. Na jejím stánku se totiž kromě avizovaného konceptu Audi TT Clubsport turbo objevila i řada "Performance" doplňků pro standardní vozy Audi TT RS nebo Audi R8.
Teď ale zpátky ke konceptu TT Clubsport. Inspiraci k jeho stvoření čerpali designéři a technici v osmdesátých letech, konkrétně u závodního modelu IMSA GTO. Aby TT důstojně následovalo svůj vzor, dostalo pod kapotu přeplňovaný 2.5-litrový pětiválec, jehož výkon byl díky použití hybridního/elektrického turbodmychadla upraven na 447 kW (608 k). Akceleraci z 0 na 100 km/h tak zvládá za 3.6 sekundy a maximální rychlost se zastavila u 310 km/h.
S výkonem přichází ruku v ruce i upravená aerodynamika a zlepšená ovladatelnost. Automobil je díky vytaženým prahům o 14 centimetrů širší a lepší přítlak mu zajišťuje karbonový splitter vpředu a manuálně nastavitelné karbonové křídlo vzadu.
Samozřejmě, Audi TT Clubsport je pouze koncept a pravděpodobně se jeho realizace nedočkáme, nicméně některé jeho prvky by se mohly objevit v nabídce sportovních dílů "Sport Performance Parts". Mluvíme například o 20-palcových kolech z lehkých slitin, nastavitelném podvozku, extra výztuhách podvozku, nových brzdách nebo speciálním výfukovém systému Akrapovic.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.