Steve Jobs, jeden z největších vizionářů posledních desetiletí a zakladatel společnosti Apple, vypustil před lety do světa reklamu na výrobky s logem nakousnutého jablka, jejímž heslem bylo "Think Different" - tedy Myslete jinak. A nejspíš právě díky tomuto heslu se rozhodl pro koupi BMW Z8, které bylo jiné než většina automobilů, které jste tehdy na trhu nalezli.
Vůz si Jobs pořídil v září roku 2000 a v jeho vlastnictví vydržel necelé tři roky, neboť již v roce 2003 putoval k novému vlastníkovi, který jej nyní poskytl aukční síni RM Sothebys, která uspořádá jeho aukci. Vraťme se ale k samotnému automobilu.
BMW Z8 paří mezi fanoušky mnichovské automobilky k jedněm z největších skvostů, jaké se zde kdy vyrobily. Design vozu se nedá označit jinak než retro a za jeho návrhem bychom nenašli nikoho jiného, než Henrika Fiskera. Pod kapotou se navíc ukrývá malý poklad v podobě atmosferické 4.9 litrové V8 o výkonu 400 koní, která pochází z BMW e39 M5.
Automobilka vyrobila celkem 5703 těchto automobilů, přičemž do USA jich odcestovalo 2543. Steve Jobs měl pro německý design velkou slabost, proto si ihned objednal svůj vůz v barvě titanově stříbrné s černým interiérem a ještě si připlatil za pevnou střechu se stojanem (do garáže) a také za stylový telefon Motorola s logem BMW. Nedivte se, do představení první generace iPhone totiž zbývalo ještě sedm let.
Jak uvádí web CarScoops, ke svým autům neměl Jobs nikdy příliš velký vztah, poměrně často je střídal a aby si uchránil svou anonymitu, tak je občas ani neregistroval. Tento vůz si však zaregistroval a dokonce si nechal zhotovit registrační značku na přání, která nesla jeho jméno "JOBS Z8.
Jak už jsme psali, v roce 2003 BMW Z8 změnilo vlastníka - a to hned několikrát. Současný majitel totiž vůz od Jobse koupil a obratem ho prodal. Později si ho však odkoupil zpět a až nyní vůz míří do aukce kde si zřejmě na stálo najde nového majitele.
Vůz má na tachometru 15,200 mil, tedy cca 24,460 kilometrů a jeho stav se dá shrnout slovy naprosto vynikající. I díky slavné historii v rukou Jobse se pak očekává, že během prosincové dražby změní vůz majitele za částku v rozpětí 6,6 až 8,8 milionu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.