Steve Jobs, jeden z největších vizionářů posledních desetiletí a zakladatel společnosti Apple, vypustil před lety do světa reklamu na výrobky s logem nakousnutého jablka, jejímž heslem bylo "Think Different" - tedy Myslete jinak. A nejspíš právě díky tomuto heslu se rozhodl pro koupi BMW Z8, které bylo jiné než většina automobilů, které jste tehdy na trhu nalezli.
Vůz si Jobs pořídil v září roku 2000 a v jeho vlastnictví vydržel necelé tři roky, neboť již v roce 2003 putoval k novému vlastníkovi, který jej nyní poskytl aukční síni RM Sothebys, která uspořádá jeho aukci. Vraťme se ale k samotnému automobilu.
BMW Z8 paří mezi fanoušky mnichovské automobilky k jedněm z největších skvostů, jaké se zde kdy vyrobily. Design vozu se nedá označit jinak než retro a za jeho návrhem bychom nenašli nikoho jiného, než Henrika Fiskera. Pod kapotou se navíc ukrývá malý poklad v podobě atmosferické 4.9 litrové V8 o výkonu 400 koní, která pochází z BMW e39 M5.
Automobilka vyrobila celkem 5703 těchto automobilů, přičemž do USA jich odcestovalo 2543. Steve Jobs měl pro německý design velkou slabost, proto si ihned objednal svůj vůz v barvě titanově stříbrné s černým interiérem a ještě si připlatil za pevnou střechu se stojanem (do garáže) a také za stylový telefon Motorola s logem BMW. Nedivte se, do představení první generace iPhone totiž zbývalo ještě sedm let.
Jak uvádí web CarScoops, ke svým autům neměl Jobs nikdy příliš velký vztah, poměrně často je střídal a aby si uchránil svou anonymitu, tak je občas ani neregistroval. Tento vůz si však zaregistroval a dokonce si nechal zhotovit registrační značku na přání, která nesla jeho jméno "JOBS Z8.
Jak už jsme psali, v roce 2003 BMW Z8 změnilo vlastníka - a to hned několikrát. Současný majitel totiž vůz od Jobse koupil a obratem ho prodal. Později si ho však odkoupil zpět a až nyní vůz míří do aukce kde si zřejmě na stálo najde nového majitele.
Vůz má na tachometru 15,200 mil, tedy cca 24,460 kilometrů a jeho stav se dá shrnout slovy naprosto vynikající. I díky slavné historii v rukou Jobse se pak očekává, že během prosincové dražby změní vůz majitele za částku v rozpětí 6,6 až 8,8 milionu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.