Vůz si Jobs pořídil v září roku 2000 a v jeho vlastnictví vydržel necelé tři roky, neboť již v roce 2003 putoval k novému vlastníkovi, který jej nyní poskytl aukční síni RM Sothebys, která uspořádá jeho aukci. Vraťme se ale k samotnému automobilu.
BMW Z8 paří mezi fanoušky mnichovské automobilky k jedněm z největších skvostů, jaké se zde kdy vyrobily. Design vozu se nedá označit jinak než retro a za jeho návrhem bychom nenašli nikoho jiného, než Henrika Fiskera. Pod kapotou se navíc ukrývá malý poklad v podobě atmosferické 4.9 litrové V8 o výkonu 400 koní, která pochází z BMW e39 M5.
Psali jsme
Automobilka vyrobila celkem 5703 těchto automobilů, přičemž do USA jich odcestovalo 2543. Steve Jobs měl pro německý design velkou slabost, proto si ihned objednal svůj vůz v barvě titanově stříbrné s černým interiérem a ještě si připlatil za pevnou střechu se stojanem (do garáže) a také za stylový telefon Motorola s logem BMW. Nedivte se, do představení první generace iPhone totiž zbývalo ještě sedm let.
Jak uvádí web CarScoops, ke svým autům neměl Jobs nikdy příliš velký vztah, poměrně často je střídal a aby si uchránil svou anonymitu, tak je občas ani neregistroval. Tento vůz si však zaregistroval a dokonce si nechal zhotovit registrační značku na přání, která nesla jeho jméno "JOBS Z8.
Jak už jsme psali, v roce 2003 BMW Z8 změnilo vlastníka - a to hned několikrát. Současný majitel totiž vůz od Jobse koupil a obratem ho prodal. Později si ho však odkoupil zpět a až nyní vůz míří do aukce kde si zřejmě na stálo najde nového majitele.
Vůz má na tachometru 15,200 mil, tedy cca 24,460 kilometrů a jeho stav se dá shrnout slovy naprosto vynikající. I díky slavné historii v rukou Jobse se pak očekává, že během prosincové dražby změní vůz majitele za částku v rozpětí 6,6 až 8,8 milionu.