Oblíbený automobil Steva Jobse míří do aukce, čím si ho kdysi získal?

Retro designu BMW Z8 nedokázal odolat ani Steve Jobs (Foto: Karissa Hosek / RM Sotheby's)
Retro designu BMW Z8 nedokázal odolat ani Steve Jobs (Foto: Karissa Hosek / RM Sotheby's), foto: Rm Auctions
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. října 2017 10:19 | akt. 30. října 2017 13:16
Sdílej:

Steve Jobs, jeden z největších vizionářů posledních desetiletí a zakladatel společnosti Apple, vypustil před lety do světa reklamu na výrobky s logem nakousnutého jablka, jejímž heslem bylo "Think Different" - tedy Myslete jinak. A nejspíš právě díky tomuto heslu se rozhodl pro koupi BMW Z8, které bylo jiné než většina automobilů, které jste tehdy na trhu nalezli.

Vůz si Jobs pořídil v září roku 2000 a v jeho vlastnictví vydržel necelé tři roky, neboť již v roce 2003 putoval k novému vlastníkovi, který jej nyní poskytl aukční síni RM Sothebys, která uspořádá jeho aukci. Vraťme se ale k samotnému automobilu.

BMW Z8 paří mezi fanoušky mnichovské automobilky k jedněm z největších skvostů, jaké se zde kdy vyrobily. Design vozu se nedá označit jinak než retro a za jeho návrhem bychom nenašli nikoho jiného, než Henrika Fiskera. Pod kapotou se navíc ukrývá malý poklad v podobě atmosferické 4.9 litrové V8 o výkonu 400 koní, která pochází z BMW e39 M5.

Automobilka vyrobila celkem 5703 těchto automobilů, přičemž do USA jich odcestovalo 2543. Steve Jobs měl pro německý design velkou slabost, proto si ihned objednal svůj vůz v barvě titanově stříbrné s černým interiérem a ještě si připlatil za pevnou střechu se stojanem (do garáže) a také za stylový telefon Motorola s logem BMW. Nedivte se, do představení první generace iPhone totiž zbývalo ještě sedm let.

Jak uvádí web CarScoops, ke svým autům neměl Jobs nikdy příliš velký vztah, poměrně často je střídal a aby si uchránil svou anonymitu, tak je občas ani neregistroval. Tento vůz si však zaregistroval a dokonce si nechal zhotovit registrační značku na přání, která nesla jeho jméno "JOBS Z8.

Jak už jsme psali, v roce 2003 BMW Z8 změnilo vlastníka - a to hned několikrát. Současný majitel totiž vůz od Jobse koupil a obratem ho prodal. Později si ho však odkoupil zpět a až nyní vůz míří do aukce kde si zřejmě na stálo najde nového majitele.

Vůz má na tachometru 15,200 mil, tedy cca 24,460 kilometrů a jeho stav se dá shrnout slovy naprosto vynikající. I díky slavné historii v rukou Jobse se pak očekává, že během prosincové dražby změní vůz majitele za částku v rozpětí 6,6 až 8,8 milionu.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.