Steve Jobs, jeden z největších vizionářů posledních desetiletí a zakladatel společnosti Apple, vypustil před lety do světa reklamu na výrobky s logem nakousnutého jablka, jejímž heslem bylo "Think Different" - tedy Myslete jinak. A nejspíš právě díky tomuto heslu se rozhodl pro koupi BMW Z8, které bylo jiné než většina automobilů, které jste tehdy na trhu nalezli.
Vůz si Jobs pořídil v září roku 2000 a v jeho vlastnictví vydržel necelé tři roky, neboť již v roce 2003 putoval k novému vlastníkovi, který jej nyní poskytl aukční síni RM Sothebys, která uspořádá jeho aukci. Vraťme se ale k samotnému automobilu.
BMW Z8 paří mezi fanoušky mnichovské automobilky k jedněm z největších skvostů, jaké se zde kdy vyrobily. Design vozu se nedá označit jinak než retro a za jeho návrhem bychom nenašli nikoho jiného, než Henrika Fiskera. Pod kapotou se navíc ukrývá malý poklad v podobě atmosferické 4.9 litrové V8 o výkonu 400 koní, která pochází z BMW e39 M5.
Automobilka vyrobila celkem 5703 těchto automobilů, přičemž do USA jich odcestovalo 2543. Steve Jobs měl pro německý design velkou slabost, proto si ihned objednal svůj vůz v barvě titanově stříbrné s černým interiérem a ještě si připlatil za pevnou střechu se stojanem (do garáže) a také za stylový telefon Motorola s logem BMW. Nedivte se, do představení první generace iPhone totiž zbývalo ještě sedm let.
Jak uvádí web CarScoops, ke svým autům neměl Jobs nikdy příliš velký vztah, poměrně často je střídal a aby si uchránil svou anonymitu, tak je občas ani neregistroval. Tento vůz si však zaregistroval a dokonce si nechal zhotovit registrační značku na přání, která nesla jeho jméno "JOBS Z8.
Jak už jsme psali, v roce 2003 BMW Z8 změnilo vlastníka - a to hned několikrát. Současný majitel totiž vůz od Jobse koupil a obratem ho prodal. Později si ho však odkoupil zpět a až nyní vůz míří do aukce kde si zřejmě na stálo najde nového majitele.
Vůz má na tachometru 15,200 mil, tedy cca 24,460 kilometrů a jeho stav se dá shrnout slovy naprosto vynikající. I díky slavné historii v rukou Jobse se pak očekává, že během prosincové dražby změní vůz majitele za částku v rozpětí 6,6 až 8,8 milionu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?