Módní trend elektrifikace se nevyhnul ani automobilce Porsche, ovšem ta se snaží i přes výměnu pohonné jednotky dostát příslibu zábavné a sportovní jízdy, který dosud nabízel snad každý model z její produkce. A jak se zdá, jinak tomu nebude ani v případě prvního elektromobilu Mission E, který už se nedávno proháněl po Nürburgringu - rychle, hravě a neslyšně.
Elektromobil Porsche Mission E zachytil během testovacích jízd na Nürburgringu YouTube kanál L'Automobile Magazine, díky kterému se můžeme podívat jak na samotné záběry, tak si také poslechnout to nezvyklé ticho, které se během zběsilé jízdy po Ringu šíří.
Co se týče samotného prototypu, na videu můžeme vidět vůz vybavený řadou senzorů jak v předním, tak i v zadním nárazníku. Kolem kol pak nechybí zvláštní "pěnové" lemy, sloužící zřejmě ke zkoušení různých rozměrů kol. Zajímavostí je pak dvojice falešných koncovek výfuků v zadní části vozu. Porsche se tak nejspíš snaží zmást lidi v provozu, kteří by náhodou na Mission E narazili.
Pokud odhlédneme od exteriéru a podíváme se na Mission E trochu detailněji, spatříme malou elektrickou revoluci. Tento elektromobil totiž není prakticky jako žádný z jeho konkurentů. 400 V napájecí soustavu totiž vyměnil za silnější 800 V hardware. Automobilku to sice nejspíš bude stát pár milionů potřebných k vybudování nové sítě dobíjecích stanic, nicméně dobití 80% kapacity baterie za 15 minut za to stojí. S plně nabitou baterií pak urazíte cca 500 kilometrů.
Díky dvojici motorů, přičemž každý pohání jinou nápravu, generuje Mission E kombinovaný výkon až 600 koní a z 0 na 100 km/h by měl být schopen zrychlit za pouhých 3,5 sekundy. Začíná se tak zdát, že Tesla dostává ve světě sportovních luxusních elektromobilů pořádného konkurenta!
K dispozici bude pravděpodobně hned několik verzí odlišených dle výbavy či výkonu a dojezdu. zákazníci si na produkční variantu Porsche Mission E budou muset počkat až někdy do roku 2019. Do té doby tak alespoň získají trochu času k našetření cca 1,8 milionu korun, což by měla být cena základního modelu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.