Módní trend elektrifikace se nevyhnul ani automobilce Porsche, ovšem ta se snaží i přes výměnu pohonné jednotky dostát příslibu zábavné a sportovní jízdy, který dosud nabízel snad každý model z její produkce. A jak se zdá, jinak tomu nebude ani v případě prvního elektromobilu Mission E, který už se nedávno proháněl po Nürburgringu - rychle, hravě a neslyšně.
Elektromobil Porsche Mission E zachytil během testovacích jízd na Nürburgringu YouTube kanál L'Automobile Magazine, díky kterému se můžeme podívat jak na samotné záběry, tak si také poslechnout to nezvyklé ticho, které se během zběsilé jízdy po Ringu šíří.
Co se týče samotného prototypu, na videu můžeme vidět vůz vybavený řadou senzorů jak v předním, tak i v zadním nárazníku. Kolem kol pak nechybí zvláštní "pěnové" lemy, sloužící zřejmě ke zkoušení různých rozměrů kol. Zajímavostí je pak dvojice falešných koncovek výfuků v zadní části vozu. Porsche se tak nejspíš snaží zmást lidi v provozu, kteří by náhodou na Mission E narazili.
Pokud odhlédneme od exteriéru a podíváme se na Mission E trochu detailněji, spatříme malou elektrickou revoluci. Tento elektromobil totiž není prakticky jako žádný z jeho konkurentů. 400 V napájecí soustavu totiž vyměnil za silnější 800 V hardware. Automobilku to sice nejspíš bude stát pár milionů potřebných k vybudování nové sítě dobíjecích stanic, nicméně dobití 80% kapacity baterie za 15 minut za to stojí. S plně nabitou baterií pak urazíte cca 500 kilometrů.
Díky dvojici motorů, přičemž každý pohání jinou nápravu, generuje Mission E kombinovaný výkon až 600 koní a z 0 na 100 km/h by měl být schopen zrychlit za pouhých 3,5 sekundy. Začíná se tak zdát, že Tesla dostává ve světě sportovních luxusních elektromobilů pořádného konkurenta!
K dispozici bude pravděpodobně hned několik verzí odlišených dle výbavy či výkonu a dojezdu. zákazníci si na produkční variantu Porsche Mission E budou muset počkat až někdy do roku 2019. Do té doby tak alespoň získají trochu času k našetření cca 1,8 milionu korun, což by měla být cena základního modelu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.