Elektromobil Porsche Mission E zachytil během testovacích jízd na Nürburgringu YouTube kanál L'Automobile Magazine, díky kterému se můžeme podívat jak na samotné záběry, tak si také poslechnout to nezvyklé ticho, které se během zběsilé jízdy po Ringu šíří.
Co se týče samotného prototypu, na videu můžeme vidět vůz vybavený řadou senzorů jak v předním, tak i v zadním nárazníku. Kolem kol pak nechybí zvláštní "pěnové" lemy, sloužící zřejmě ke zkoušení různých rozměrů kol. Zajímavostí je pak dvojice falešných koncovek výfuků v zadní části vozu. Porsche se tak nejspíš snaží zmást lidi v provozu, kteří by náhodou na Mission E narazili.
Psali jsme
Pokud odhlédneme od exteriéru a podíváme se na Mission E trochu detailněji, spatříme malou elektrickou revoluci. Tento elektromobil totiž není prakticky jako žádný z jeho konkurentů. 400 V napájecí soustavu totiž vyměnil za silnější 800 V hardware. Automobilku to sice nejspíš bude stát pár milionů potřebných k vybudování nové sítě dobíjecích stanic, nicméně dobití 80% kapacity baterie za 15 minut za to stojí. S plně nabitou baterií pak urazíte cca 500 kilometrů.
Díky dvojici motorů, přičemž každý pohání jinou nápravu, generuje Mission E kombinovaný výkon až 600 koní a z 0 na 100 km/h by měl být schopen zrychlit za pouhých 3,5 sekundy. Začíná se tak zdát, že Tesla dostává ve světě sportovních luxusních elektromobilů pořádného konkurenta!
K dispozici bude pravděpodobně hned několik verzí odlišených dle výbavy či výkonu a dojezdu. zákazníci si na produkční variantu Porsche Mission E budou muset počkat až někdy do roku 2019. Do té doby tak alespoň získají trochu času k našetření cca 1,8 milionu korun, což by měla být cena základního modelu.