Módní trend elektrifikace se nevyhnul ani automobilce Porsche, ovšem ta se snaží i přes výměnu pohonné jednotky dostát příslibu zábavné a sportovní jízdy, který dosud nabízel snad každý model z její produkce. A jak se zdá, jinak tomu nebude ani v případě prvního elektromobilu Mission E, který už se nedávno proháněl po Nürburgringu - rychle, hravě a neslyšně.
Elektromobil Porsche Mission E zachytil během testovacích jízd na Nürburgringu YouTube kanál L'Automobile Magazine, díky kterému se můžeme podívat jak na samotné záběry, tak si také poslechnout to nezvyklé ticho, které se během zběsilé jízdy po Ringu šíří.
Co se týče samotného prototypu, na videu můžeme vidět vůz vybavený řadou senzorů jak v předním, tak i v zadním nárazníku. Kolem kol pak nechybí zvláštní "pěnové" lemy, sloužící zřejmě ke zkoušení různých rozměrů kol. Zajímavostí je pak dvojice falešných koncovek výfuků v zadní části vozu. Porsche se tak nejspíš snaží zmást lidi v provozu, kteří by náhodou na Mission E narazili.
Pokud odhlédneme od exteriéru a podíváme se na Mission E trochu detailněji, spatříme malou elektrickou revoluci. Tento elektromobil totiž není prakticky jako žádný z jeho konkurentů. 400 V napájecí soustavu totiž vyměnil za silnější 800 V hardware. Automobilku to sice nejspíš bude stát pár milionů potřebných k vybudování nové sítě dobíjecích stanic, nicméně dobití 80% kapacity baterie za 15 minut za to stojí. S plně nabitou baterií pak urazíte cca 500 kilometrů.
Díky dvojici motorů, přičemž každý pohání jinou nápravu, generuje Mission E kombinovaný výkon až 600 koní a z 0 na 100 km/h by měl být schopen zrychlit za pouhých 3,5 sekundy. Začíná se tak zdát, že Tesla dostává ve světě sportovních luxusních elektromobilů pořádného konkurenta!
K dispozici bude pravděpodobně hned několik verzí odlišených dle výbavy či výkonu a dojezdu. zákazníci si na produkční variantu Porsche Mission E budou muset počkat až někdy do roku 2019. Do té doby tak alespoň získají trochu času k našetření cca 1,8 milionu korun, což by měla být cena základního modelu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?