Na norských silnicích bude jezdit 150-ti miliontý Volkswagen. Jubilejní vůz sjel z montážní linky závodu Wolfsburg letos v srpnu. Volkswagen jej nyní předal zákaznici z norského města Lier nedaleko Osla.
Wolf-Stefan Specht, vedoucí evropského prodeje značky Volkswagen, k tomu říká: „150miliontý Volkswagen je symbolem dlouhé tradice značky. Hybridní Golf GTE s možností externího nabíjení zároveň poskytuje výhled do budoucnosti mobility. Proto máme radost, že byl tento vůz GTE dodán právě do Norska, průkopnické země pro elektrickou mobilitu v Evropě.“
Nová majitelka jubilejního vozu, Turid Sedahl Knutsen, se rozhodla pro Golf s hybridním pohonem a možností externího nabíjení záměrně: „Golf GTE je alternativou pro ochranu klimatu.“ Knutsen může nyní absolvovat cestu do práce s čistě elektrickým pohonem. Na dlouhých trasách, například při cestování na dovolenou, se na pohonu vozidla podílí také úsporný motor TSI. Pro Turid Sedahl Knutsen je to již šestý Golf – kromě nich byla navíc majitelkou také dvou vozů Passat, jednoho modelu Polo a jednoho vozu Caravelle.
Norsko je průkopnickým trhem pro elektrickou mobilitu v Evropě. Společným a odhodlaným přístupem státu a obcí, dodavatelů elektrické energie a výrobců vozidel se podařilo dosáhnout vysoké obliby automobilů s elektrickým pohonem u zákazníků. V období od ledna do září 2017 měla v Norsku vozidla s čistě elektrickým pohonem nebo s hybridním pohonem a možností externího nabíjení podíl 37 procent na všech nově registrovaných vozidlech v této zemi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.