Na norských silnicích bude jezdit 150-ti miliontý Volkswagen. Jubilejní vůz sjel z montážní linky závodu Wolfsburg letos v srpnu. Volkswagen jej nyní předal zákaznici z norského města Lier nedaleko Osla.
Wolf-Stefan Specht, vedoucí evropského prodeje značky Volkswagen, k tomu říká: „150miliontý Volkswagen je symbolem dlouhé tradice značky. Hybridní Golf GTE s možností externího nabíjení zároveň poskytuje výhled do budoucnosti mobility. Proto máme radost, že byl tento vůz GTE dodán právě do Norska, průkopnické země pro elektrickou mobilitu v Evropě.“
Nová majitelka jubilejního vozu, Turid Sedahl Knutsen, se rozhodla pro Golf s hybridním pohonem a možností externího nabíjení záměrně: „Golf GTE je alternativou pro ochranu klimatu.“ Knutsen může nyní absolvovat cestu do práce s čistě elektrickým pohonem. Na dlouhých trasách, například při cestování na dovolenou, se na pohonu vozidla podílí také úsporný motor TSI. Pro Turid Sedahl Knutsen je to již šestý Golf – kromě nich byla navíc majitelkou také dvou vozů Passat, jednoho modelu Polo a jednoho vozu Caravelle.
Norsko je průkopnickým trhem pro elektrickou mobilitu v Evropě. Společným a odhodlaným přístupem státu a obcí, dodavatelů elektrické energie a výrobců vozidel se podařilo dosáhnout vysoké obliby automobilů s elektrickým pohonem u zákazníků. V období od ledna do září 2017 měla v Norsku vozidla s čistě elektrickým pohonem nebo s hybridním pohonem a možností externího nabíjení podíl 37 procent na všech nově registrovaných vozidlech v této zemi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.