Na norských silnicích bude jezdit 150-ti miliontý Volkswagen. Jubilejní vůz sjel z montážní linky závodu Wolfsburg letos v srpnu. Volkswagen jej nyní předal zákaznici z norského města Lier nedaleko Osla.
Wolf-Stefan Specht, vedoucí evropského prodeje značky Volkswagen, k tomu říká: „150miliontý Volkswagen je symbolem dlouhé tradice značky. Hybridní Golf GTE s možností externího nabíjení zároveň poskytuje výhled do budoucnosti mobility. Proto máme radost, že byl tento vůz GTE dodán právě do Norska, průkopnické země pro elektrickou mobilitu v Evropě.“
Nová majitelka jubilejního vozu, Turid Sedahl Knutsen, se rozhodla pro Golf s hybridním pohonem a možností externího nabíjení záměrně: „Golf GTE je alternativou pro ochranu klimatu.“ Knutsen může nyní absolvovat cestu do práce s čistě elektrickým pohonem. Na dlouhých trasách, například při cestování na dovolenou, se na pohonu vozidla podílí také úsporný motor TSI. Pro Turid Sedahl Knutsen je to již šestý Golf – kromě nich byla navíc majitelkou také dvou vozů Passat, jednoho modelu Polo a jednoho vozu Caravelle.
Norsko je průkopnickým trhem pro elektrickou mobilitu v Evropě. Společným a odhodlaným přístupem státu a obcí, dodavatelů elektrické energie a výrobců vozidel se podařilo dosáhnout vysoké obliby automobilů s elektrickým pohonem u zákazníků. V období od ledna do září 2017 měla v Norsku vozidla s čistě elektrickým pohonem nebo s hybridním pohonem a možností externího nabíjení podíl 37 procent na všech nově registrovaných vozidlech v této zemi.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?