Za částku necelých 204 000 korun si dnes můžete koupit hned několik automobilů, od Dacie Logan a Sandero, přes Toyotu Aygo až po nejlacinější Škodu Citigo. A nebo můžete tuhle sumu vzít a pořídit si za ní úchvatný motor z Bugatti Chiron, který vám bude sloužit jako do detailu propracovaný lapač prachu.
Pokud byste si totiž mysleli, že za 9 365 dolarů (necelých 204 000 korun) pořídíte skutečný a plně funkční motor z Chironu, musíme vás vyvést z omylu. Jedná se totiž o pouhý model v měřítku 1:4, který byl donedávna k vidění pouze v prodejnách vozů Bugatti.
Za vznikem tohoto modelu stojí společnost Amalgam, která si dala na reálnosti motoru neskutečně záležet. Na 8.0 litrovém motoru se čtyřmi turbodmychadly s připojenou dvojspojkovou sedmistupňovou převodovkou je vyobrazen snad každý detail. Ostatně prostoru na to nebylo zas tak málo, model totiž měří 46 centimetrů na délku a téměř 23 centimetrů na výšku.
Jen navržení modelu trvalo údajně 2500 hodin, následné sestavení motoru z 1040 součástek pak trvá dalších 220 hodin. zpracování motoru je tak reálné, že dokonce na každé součástce najdete výrobní štítek Bugatti s údaji o dílu. Inu alespoň nějaké vysvětlení, proč model stojí jako nejlevnější nová auta.
Pokud ale někdo má 3 miliony dolarů na koupi samotného Chironu, pak ho zřejmě dalších 9 365 dolarů za model motoru nezruinuje.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?