Za částku necelých 204 000 korun si dnes můžete koupit hned několik automobilů, od Dacie Logan a Sandero, přes Toyotu Aygo až po nejlacinější Škodu Citigo. A nebo můžete tuhle sumu vzít a pořídit si za ní úchvatný motor z Bugatti Chiron, který vám bude sloužit jako do detailu propracovaný lapač prachu.
Pokud byste si totiž mysleli, že za 9 365 dolarů (necelých 204 000 korun) pořídíte skutečný a plně funkční motor z Chironu, musíme vás vyvést z omylu. Jedná se totiž o pouhý model v měřítku 1:4, který byl donedávna k vidění pouze v prodejnách vozů Bugatti.
Za vznikem tohoto modelu stojí společnost Amalgam, která si dala na reálnosti motoru neskutečně záležet. Na 8.0 litrovém motoru se čtyřmi turbodmychadly s připojenou dvojspojkovou sedmistupňovou převodovkou je vyobrazen snad každý detail. Ostatně prostoru na to nebylo zas tak málo, model totiž měří 46 centimetrů na délku a téměř 23 centimetrů na výšku.
Jen navržení modelu trvalo údajně 2500 hodin, následné sestavení motoru z 1040 součástek pak trvá dalších 220 hodin. zpracování motoru je tak reálné, že dokonce na každé součástce najdete výrobní štítek Bugatti s údaji o dílu. Inu alespoň nějaké vysvětlení, proč model stojí jako nejlevnější nová auta.
Pokud ale někdo má 3 miliony dolarů na koupi samotného Chironu, pak ho zřejmě dalších 9 365 dolarů za model motoru nezruinuje.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?