Za částku necelých 204 000 korun si dnes můžete koupit hned několik automobilů, od Dacie Logan a Sandero, přes Toyotu Aygo až po nejlacinější Škodu Citigo. A nebo můžete tuhle sumu vzít a pořídit si za ní úchvatný motor z Bugatti Chiron, který vám bude sloužit jako do detailu propracovaný lapač prachu.
Pokud byste si totiž mysleli, že za 9 365 dolarů (necelých 204 000 korun) pořídíte skutečný a plně funkční motor z Chironu, musíme vás vyvést z omylu. Jedná se totiž o pouhý model v měřítku 1:4, který byl donedávna k vidění pouze v prodejnách vozů Bugatti.
Za vznikem tohoto modelu stojí společnost Amalgam, která si dala na reálnosti motoru neskutečně záležet. Na 8.0 litrovém motoru se čtyřmi turbodmychadly s připojenou dvojspojkovou sedmistupňovou převodovkou je vyobrazen snad každý detail. Ostatně prostoru na to nebylo zas tak málo, model totiž měří 46 centimetrů na délku a téměř 23 centimetrů na výšku.
Jen navržení modelu trvalo údajně 2500 hodin, následné sestavení motoru z 1040 součástek pak trvá dalších 220 hodin. zpracování motoru je tak reálné, že dokonce na každé součástce najdete výrobní štítek Bugatti s údaji o dílu. Inu alespoň nějaké vysvětlení, proč model stojí jako nejlevnější nová auta.
Pokud ale někdo má 3 miliony dolarů na koupi samotného Chironu, pak ho zřejmě dalších 9 365 dolarů za model motoru nezruinuje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?