Za částku necelých 204 000 korun si dnes můžete koupit hned několik automobilů, od Dacie Logan a Sandero, přes Toyotu Aygo až po nejlacinější Škodu Citigo. A nebo můžete tuhle sumu vzít a pořídit si za ní úchvatný motor z Bugatti Chiron, který vám bude sloužit jako do detailu propracovaný lapač prachu.
Pokud byste si totiž mysleli, že za 9 365 dolarů (necelých 204 000 korun) pořídíte skutečný a plně funkční motor z Chironu, musíme vás vyvést z omylu. Jedná se totiž o pouhý model v měřítku 1:4, který byl donedávna k vidění pouze v prodejnách vozů Bugatti.
Za vznikem tohoto modelu stojí společnost Amalgam, která si dala na reálnosti motoru neskutečně záležet. Na 8.0 litrovém motoru se čtyřmi turbodmychadly s připojenou dvojspojkovou sedmistupňovou převodovkou je vyobrazen snad každý detail. Ostatně prostoru na to nebylo zas tak málo, model totiž měří 46 centimetrů na délku a téměř 23 centimetrů na výšku.
Jen navržení modelu trvalo údajně 2500 hodin, následné sestavení motoru z 1040 součástek pak trvá dalších 220 hodin. zpracování motoru je tak reálné, že dokonce na každé součástce najdete výrobní štítek Bugatti s údaji o dílu. Inu alespoň nějaké vysvětlení, proč model stojí jako nejlevnější nová auta.
Pokud ale někdo má 3 miliony dolarů na koupi samotného Chironu, pak ho zřejmě dalších 9 365 dolarů za model motoru nezruinuje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.