Na sociálních sítích Volkswagenu to v posledních několika dnech zajímavě ožilo. Po dvou fotkách neznámého konceptu se objevilo video, na kterém si Volkswagen připomíná svůj neúspěšný pokus o zdolání světoznámého závodu Pikes Peak Hill Climb v roce 1987. Podle všeho se tak zdá, že začátkem příštího roku se můžeme těšit na pořádnou podívanou se závodním speciálem Volkswagen v hlavní roli.
Volkswagen zatím drží informace pod pokličkou, nicméně použité hashtagy "#UnfinishedBusiness #ChallengeReloaded #1Score2settle #VW" mluví za vše. Zvláště pak ve spojitosti s videem z roku 1987, na kterém se upravený Volkswagen Golf neúspěšně snaží o zdolání závodu "Pikes Peak International Hill Climb" v Coloradu.
Pokud vám to ale nic neříká, pak jen ve zkratce doplníme, že v roce 1987 postavil Volkswagen na start tohoto závodu brutálně upravený Golf, který měl pod kapotou dokonce dva různé motory o objemu 1.8 litru. Navzdory působivé jízdě se ale u vozu vyskytly technické problémy a ze závodu musel nakonec vystoupit.
#VW at the #PikesPeak mountain race in Colorado Springs/USA - updates to follow. #UnfinishedBusiness #ChallengeReloaded #1Score2settle pic.twitter.com/ACmtYde2EF
— Volkswagen News (@vwpress_en) 18. října 2017
Už 24. ledna příštího roku bychom se ale mohli dočkat pokusu o nápravu tohoto nezdaru. S čím se Volkswagen postaví na start bohužel netušíme, ovšem podle webu Autocar je zde velká pravděpodobnost, že půjde o speciální závodní elektromobil. Tomu by nahrávaly i fotografie, na kterých nejsou vidět žádné přívody vzduchu k motoru.
Dle zveřejněných snímků je velice nepravděpodobné, že půjde o kterýkoliv z produkčních modelů. Volkswagen tak nejspíš postaví závodní speciál přímo pro Pikes Peak a využije k tomu pouze některou z platforem svých vozů. Už nyní je ale vidět, že aerodynamice bude podřízeno takřka vše. Od uprostřed umístěného kokpitu až po masivní křídlo.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?