Pokud preferujete auta s pohonem obou náprav, pak už jste se někdy v minulosti museli setkat s chvalozpěvy na adresu Subaru a zvláště pak modelu Forester. Dnes plnohodnotné SUV začínalo v první generaci jako drsnější a lehce přerostlý kombík, nicméně na jeho schopnostech mimo zpevněné cesty to nic nezměnilo.
To nám po letech připomíná i neznámý řidič, který se rozhodl vyzkoušet schopnosti svého vozu během skutečně extrémního závodu "do kopce". A zatímco většina středoevropanů si pod tímto pojmem představí klikatou asfaltovanou silničku táhnoucí se po úbočí nějakého kopce, v některých státech USA se pod tímto názvem ukrývá jízda na vrchol pouštních dun.
Většina závodníků se na podobné závody vydává v upravených off-roadech, jejichž základem je masivní motor - ideálně nabušená V8, upravený podvozek, pořádné off-roadové pneumatiky a chybět nesmí ani ochranná klec zajišťující bezpečnost posádky v případě převrácení. Jízda do pouštních dun je totiž velice zrádná a karamboly nejsou výjimkou.
Všechny tyto vybavené a připravené experty však zaskočil nadšenec v první generaci Subaru Forester, který se zdá být s výjimkou výfuku ve zcela sériovém stavu. Ačkoliv je video natáčené z dálky, nejsou vidět žádné modifikace na podvozku, kola jsou sériová a pneumatiky nejspíše také nebudou žádné extrémní drapáky. Jedinou úpravou tak možná bude výfuk, který má na videu vcelku jadrný zvuk.
Subaru je však pověstné svým spolehlivým a hlavně skvěle fungujícím pohonem všech kol, díky čemuž se Forester během své cesty vzhůru ani nezapotil. Opomenout nemůžeme ani článek mezi sedadlem a volantem, neboť řidič vozu podle všeho velice dobře věděl, co dělá a jak má postupovat.
Úsměvnou tečkou za skvělou jízdou už je pak jen nevěřícné povzdechnutí kameramana, který si neodpustí frázi "Oh my gosh!".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?