O povinnosti poutat se v automobilu bezpečnostním pásem víme nejspíš všichni, ačkoliv to mnozí z nás často nedodržují. Stále velká část lidí si ale není vědoma skutečnosti, že povinnost připoutat se bezpečnostním pásem se vztahuje i na cestování autobusy.
Všechny sedačky nových autobusů by tak podle BESIPu měly být vybaveny jednoduchým dvoubodovým pásem, který se zapíná podobně jako v letadle pouze přes pánev. Na nejrizikovějších místech, mezi které patří sedadla v první řadě za řidičem, sedadla před zadními dveřmi a prostřední sedadlo v zadní řadě sedadel, by měly být umístěny pásy tříbodové, které známe z osobních automobilů.
Za připoutání pasažérů na palubě dálkových autobusů sice posádka neodpovídá, ostatně připoutat se je v zájmu samotného pasažéra, ale podle platné legislativy má posádka povinnost upozornit cestující na bezpečnostní pásy a povinnost jejich použití. Pro jistotu se však provozovatelé autobusů jistí i zcela blbuvzdornými piktogramy na každém rohu, které by vás na pásy měly upozornit..
A co se stane, pokud se nepřipoutáte? V tom lepším případě vám hrozí pouze pokuta, ovšem v tom horším můžete zranit nejen sebe, ale také cestující ve svém blízkém okolí. To ostatně ukazuje video pořízené během nehody autobusu v čínském městě Zhuzhou, které před pár hodinami publikovala CNN.
Na záběrech vidíme autobus jedoucí po dvouproudé silnici rychlostí lehce přesahující 90 km/h, když do něj z boku prudce narazí automobil, který zřejmě dostal smyk. Řidič autobusu nemá šanci jakkoliv reagovat, jeho stroj je odhozen na svodidla a po chvíli se převrací na pravý bok, po kterém se ještě chvíli klouže po asfaltu.
Pohled do kabiny cestujících je ale mnohem dramatičtější. Krátce před nárazem mnoho lidí v autobuse spalo či klimbalo, takže náraz je zaskočil zcela nepřipravené. Během pouhých tří vteřin od prvního nárazu zleva se pak celý autobus převrátil na pravou stranu a vše co nebylo zajištěné, včetně lidí, začalo létat vzduchem.
Díky tomu, že většina cestujících byla připoutána, si tato nehoda vyžádala pouze jednoho zraněného. Při pohledu na několik nepřipoutaných letících pasažérů se však jeden zraněný dá počítat jako zázrak.
Až tedy budete příště nastupovat do autobusu, zkuste si vzpomenout na toto video a připoutejte se. Bezpečnostní pásy ochrání nejen vás život, ale také zdraví lidí sedících okolo vás.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?