O povinnosti poutat se v automobilu bezpečnostním pásem víme nejspíš všichni, ačkoliv to mnozí z nás často nedodržují. Stále velká část lidí si ale není vědoma skutečnosti, že povinnost připoutat se bezpečnostním pásem se vztahuje i na cestování autobusy.
Všechny sedačky nových autobusů by tak podle BESIPu měly být vybaveny jednoduchým dvoubodovým pásem, který se zapíná podobně jako v letadle pouze přes pánev. Na nejrizikovějších místech, mezi které patří sedadla v první řadě za řidičem, sedadla před zadními dveřmi a prostřední sedadlo v zadní řadě sedadel, by měly být umístěny pásy tříbodové, které známe z osobních automobilů.
Za připoutání pasažérů na palubě dálkových autobusů sice posádka neodpovídá, ostatně připoutat se je v zájmu samotného pasažéra, ale podle platné legislativy má posádka povinnost upozornit cestující na bezpečnostní pásy a povinnost jejich použití. Pro jistotu se však provozovatelé autobusů jistí i zcela blbuvzdornými piktogramy na každém rohu, které by vás na pásy měly upozornit..
A co se stane, pokud se nepřipoutáte? V tom lepším případě vám hrozí pouze pokuta, ovšem v tom horším můžete zranit nejen sebe, ale také cestující ve svém blízkém okolí. To ostatně ukazuje video pořízené během nehody autobusu v čínském městě Zhuzhou, které před pár hodinami publikovala CNN.
Na záběrech vidíme autobus jedoucí po dvouproudé silnici rychlostí lehce přesahující 90 km/h, když do něj z boku prudce narazí automobil, který zřejmě dostal smyk. Řidič autobusu nemá šanci jakkoliv reagovat, jeho stroj je odhozen na svodidla a po chvíli se převrací na pravý bok, po kterém se ještě chvíli klouže po asfaltu.
Pohled do kabiny cestujících je ale mnohem dramatičtější. Krátce před nárazem mnoho lidí v autobuse spalo či klimbalo, takže náraz je zaskočil zcela nepřipravené. Během pouhých tří vteřin od prvního nárazu zleva se pak celý autobus převrátil na pravou stranu a vše co nebylo zajištěné, včetně lidí, začalo létat vzduchem.
Díky tomu, že většina cestujících byla připoutána, si tato nehoda vyžádala pouze jednoho zraněného. Při pohledu na několik nepřipoutaných letících pasažérů se však jeden zraněný dá počítat jako zázrak.
Až tedy budete příště nastupovat do autobusu, zkuste si vzpomenout na toto video a připoutejte se. Bezpečnostní pásy ochrání nejen vás život, ale také zdraví lidí sedících okolo vás.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.