Ano, zní to neuvěřitelně, ale ruský prezident Putin projevil svůj obdiv k automobilům Tesla Elona Muska. Dodal však, že osobně vnímá jako nejčistší a nejlepší řešení automobily poháněné na CNG a LPG. Možná díky největším zásobám zemního plynu na světě?
„Proč ne?“ odpověděl ruský prezident na otázku, zda by byl ochoten koupit si automobil značky Tesla, kterou mu položili novináři na energetickém fóru, jež proběhlo tento týden v Moskvě. „Copak si myslíte, že budeme jezdit jen na nějakých „kárkách“? Ne, nebudeme jezdit na „kárkách“, dodal Putin.
Putin řekl, že má rád „moderní, rychlé a efektivní“ elektrické vozy, které mu ukázali výrobci z USA a Japonska. „Automobily jsou šetrné k životnímu prostředí, a to se mi líbí,“ řekl ruský prezident. Jen mu vadí, že se k výrobě elektřiny pro nabíjení používají fosilní paliva, jako uhlí a podobně.
„Proto jsou paliva jako CNG a LPG, podle našeho názoru, v konečném důsledku mnohem ekologičtější, než elektromobily,“ řekl Putin. Rusko je jedním z největších světových výrobců zemního plynu.
Putin patří mezi ty prezidenty, kteří mají vášeň pro automobily. Jednou vzal amerického prezidenta George W. Bushe na projížďku po soukromých vinohradech v prezidentské rezidenci u Moskvy. V roce 2011 absolvoval zkušební jízdu v Yo-mobile, což je ruský automobil s hybridním pohonem na plyn a elektřinu. Ten byl vyvinutý miliardářem Michailem Prochorovem.
V roce 2010 pak odřídil přes 2000 kilometrů s faceliftovaným vozem Lada Kalina, aby předvedl modernizovanou dálnici na ruském Dálném východě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?