Ano, zní to neuvěřitelně, ale ruský prezident Putin projevil svůj obdiv k automobilům Tesla Elona Muska. Dodal však, že osobně vnímá jako nejčistší a nejlepší řešení automobily poháněné na CNG a LPG. Možná díky největším zásobám zemního plynu na světě?
„Proč ne?“ odpověděl ruský prezident na otázku, zda by byl ochoten koupit si automobil značky Tesla, kterou mu položili novináři na energetickém fóru, jež proběhlo tento týden v Moskvě. „Copak si myslíte, že budeme jezdit jen na nějakých „kárkách“? Ne, nebudeme jezdit na „kárkách“, dodal Putin.
Putin řekl, že má rád „moderní, rychlé a efektivní“ elektrické vozy, které mu ukázali výrobci z USA a Japonska. „Automobily jsou šetrné k životnímu prostředí, a to se mi líbí,“ řekl ruský prezident. Jen mu vadí, že se k výrobě elektřiny pro nabíjení používají fosilní paliva, jako uhlí a podobně.
„Proto jsou paliva jako CNG a LPG, podle našeho názoru, v konečném důsledku mnohem ekologičtější, než elektromobily,“ řekl Putin. Rusko je jedním z největších světových výrobců zemního plynu.
Putin patří mezi ty prezidenty, kteří mají vášeň pro automobily. Jednou vzal amerického prezidenta George W. Bushe na projížďku po soukromých vinohradech v prezidentské rezidenci u Moskvy. V roce 2011 absolvoval zkušební jízdu v Yo-mobile, což je ruský automobil s hybridním pohonem na plyn a elektřinu. Ten byl vyvinutý miliardářem Michailem Prochorovem.
V roce 2010 pak odřídil přes 2000 kilometrů s faceliftovaným vozem Lada Kalina, aby předvedl modernizovanou dálnici na ruském Dálném východě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.