Ano, zní to neuvěřitelně, ale ruský prezident Putin projevil svůj obdiv k automobilům Tesla Elona Muska. Dodal však, že osobně vnímá jako nejčistší a nejlepší řešení automobily poháněné na CNG a LPG. Možná díky největším zásobám zemního plynu na světě?
„Proč ne?“ odpověděl ruský prezident na otázku, zda by byl ochoten koupit si automobil značky Tesla, kterou mu položili novináři na energetickém fóru, jež proběhlo tento týden v Moskvě. „Copak si myslíte, že budeme jezdit jen na nějakých „kárkách“? Ne, nebudeme jezdit na „kárkách“, dodal Putin.
Putin řekl, že má rád „moderní, rychlé a efektivní“ elektrické vozy, které mu ukázali výrobci z USA a Japonska. „Automobily jsou šetrné k životnímu prostředí, a to se mi líbí,“ řekl ruský prezident. Jen mu vadí, že se k výrobě elektřiny pro nabíjení používají fosilní paliva, jako uhlí a podobně.
„Proto jsou paliva jako CNG a LPG, podle našeho názoru, v konečném důsledku mnohem ekologičtější, než elektromobily,“ řekl Putin. Rusko je jedním z největších světových výrobců zemního plynu.
Putin patří mezi ty prezidenty, kteří mají vášeň pro automobily. Jednou vzal amerického prezidenta George W. Bushe na projížďku po soukromých vinohradech v prezidentské rezidenci u Moskvy. V roce 2011 absolvoval zkušební jízdu v Yo-mobile, což je ruský automobil s hybridním pohonem na plyn a elektřinu. Ten byl vyvinutý miliardářem Michailem Prochorovem.
V roce 2010 pak odřídil přes 2000 kilometrů s faceliftovaným vozem Lada Kalina, aby předvedl modernizovanou dálnici na ruském Dálném východě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?