Range Rover oslavuje příchod svého nového modelu Sport velkolepě. V závodu který připomíná staré dobré časy Top Gearu proti němu postavil dva plavce a rozbouřené moře. Vítěz je nejspíš jasný, ovšem přesto stojí za to se na tyhle záběry podívat
Závod se uskutečnil v Anglii a jeho účelem bylo dorazit na ostrov Brugh z pláže Bantham dříve, než tam doplave olympijská plavkyně Kerri-anne Payne spolu s atletem a dobrodruhem v jedné osobě Rossem Edgley.
V normálním světě by tito dva atleti nebyli pro nový Range Rover Sport P400e PHEV prakticky žádnou konkurencí, vždyť pod jeho kapotou se ukrývá motor o výkonu 404 koní s točivým momentem 640 Nm. Proti automobilu však stál ještě jeden soupeř: příroda a s ní příliv.
Aby byl závod ještě napínavější, musel Range Rover ještě před samotným dobýváním ostrova Brugh projet ve svém elektrickém režimu několik okolních vesniček, překonat pár kamenitých a zablácených cest a až poté mohl vyrazit napříč pláží k ostrovu.
Abyste celý příběh lépe pochopili, rozhodně doporučujeme pustit si tento krátký film, který z celého závodu vznikl. Záběry Range Roveru v přílivu jsou rozhodně působivé. V momentě kdy vlny překonávají i čelní sklo pak člověk musí docenit práci, kterou si britští konstruktéři s vozem dali.
K závodu se vyjádřili i oba plavci. Podle olympijské plavkyně Keri-anne Payne byl závod opravdu náročný, neboť příliv měl obrovskou sílu. Ji samotnou tak stálo mnoho sil, aby se udržela před Range Roverem. Sledovat přes rameno tento obrovský vůz který ji pomalu předhání pak bylo zřejmě to nejdivnější, co ve své plavecké kariéře zažila.
Atlet a dobrodruh Rodd Edgley dodal, že tyto podmínky byly skutečně mimořádně náročné, což on sám dobrovolně vyhledává a má rád. V přílivu si dokonce všiml i toho, jak vlny s mohutným SUV celkem slušně mávají a posunují ho ze strany na stranu, ovšem Range Rover se ve své cestě za pobřežím nedal zastavit.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.