Range Rover oslavuje příchod svého nového modelu Sport velkolepě. V závodu který připomíná staré dobré časy Top Gearu proti němu postavil dva plavce a rozbouřené moře. Vítěz je nejspíš jasný, ovšem přesto stojí za to se na tyhle záběry podívat
Závod se uskutečnil v Anglii a jeho účelem bylo dorazit na ostrov Brugh z pláže Bantham dříve, než tam doplave olympijská plavkyně Kerri-anne Payne spolu s atletem a dobrodruhem v jedné osobě Rossem Edgley.
V normálním světě by tito dva atleti nebyli pro nový Range Rover Sport P400e PHEV prakticky žádnou konkurencí, vždyť pod jeho kapotou se ukrývá motor o výkonu 404 koní s točivým momentem 640 Nm. Proti automobilu však stál ještě jeden soupeř: příroda a s ní příliv.
Aby byl závod ještě napínavější, musel Range Rover ještě před samotným dobýváním ostrova Brugh projet ve svém elektrickém režimu několik okolních vesniček, překonat pár kamenitých a zablácených cest a až poté mohl vyrazit napříč pláží k ostrovu.
Abyste celý příběh lépe pochopili, rozhodně doporučujeme pustit si tento krátký film, který z celého závodu vznikl. Záběry Range Roveru v přílivu jsou rozhodně působivé. V momentě kdy vlny překonávají i čelní sklo pak člověk musí docenit práci, kterou si britští konstruktéři s vozem dali.
K závodu se vyjádřili i oba plavci. Podle olympijské plavkyně Keri-anne Payne byl závod opravdu náročný, neboť příliv měl obrovskou sílu. Ji samotnou tak stálo mnoho sil, aby se udržela před Range Roverem. Sledovat přes rameno tento obrovský vůz který ji pomalu předhání pak bylo zřejmě to nejdivnější, co ve své plavecké kariéře zažila.
Atlet a dobrodruh Rodd Edgley dodal, že tyto podmínky byly skutečně mimořádně náročné, což on sám dobrovolně vyhledává a má rád. V přílivu si dokonce všiml i toho, jak vlny s mohutným SUV celkem slušně mávají a posunují ho ze strany na stranu, ovšem Range Rover se ve své cestě za pobřežím nedal zastavit.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.