Range Rover oslavuje příchod svého nového modelu Sport velkolepě. V závodu který připomíná staré dobré časy Top Gearu proti němu postavil dva plavce a rozbouřené moře. Vítěz je nejspíš jasný, ovšem přesto stojí za to se na tyhle záběry podívat
Závod se uskutečnil v Anglii a jeho účelem bylo dorazit na ostrov Brugh z pláže Bantham dříve, než tam doplave olympijská plavkyně Kerri-anne Payne spolu s atletem a dobrodruhem v jedné osobě Rossem Edgley.
V normálním světě by tito dva atleti nebyli pro nový Range Rover Sport P400e PHEV prakticky žádnou konkurencí, vždyť pod jeho kapotou se ukrývá motor o výkonu 404 koní s točivým momentem 640 Nm. Proti automobilu však stál ještě jeden soupeř: příroda a s ní příliv.
Aby byl závod ještě napínavější, musel Range Rover ještě před samotným dobýváním ostrova Brugh projet ve svém elektrickém režimu několik okolních vesniček, překonat pár kamenitých a zablácených cest a až poté mohl vyrazit napříč pláží k ostrovu.
Abyste celý příběh lépe pochopili, rozhodně doporučujeme pustit si tento krátký film, který z celého závodu vznikl. Záběry Range Roveru v přílivu jsou rozhodně působivé. V momentě kdy vlny překonávají i čelní sklo pak člověk musí docenit práci, kterou si britští konstruktéři s vozem dali.
K závodu se vyjádřili i oba plavci. Podle olympijské plavkyně Keri-anne Payne byl závod opravdu náročný, neboť příliv měl obrovskou sílu. Ji samotnou tak stálo mnoho sil, aby se udržela před Range Roverem. Sledovat přes rameno tento obrovský vůz který ji pomalu předhání pak bylo zřejmě to nejdivnější, co ve své plavecké kariéře zažila.
Atlet a dobrodruh Rodd Edgley dodal, že tyto podmínky byly skutečně mimořádně náročné, což on sám dobrovolně vyhledává a má rád. V přílivu si dokonce všiml i toho, jak vlny s mohutným SUV celkem slušně mávají a posunují ho ze strany na stranu, ovšem Range Rover se ve své cestě za pobřežím nedal zastavit.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.