Range Rover oslavuje příchod svého nového modelu Sport velkolepě. V závodu který připomíná staré dobré časy Top Gearu proti němu postavil dva plavce a rozbouřené moře. Vítěz je nejspíš jasný, ovšem přesto stojí za to se na tyhle záběry podívat
Závod se uskutečnil v Anglii a jeho účelem bylo dorazit na ostrov Brugh z pláže Bantham dříve, než tam doplave olympijská plavkyně Kerri-anne Payne spolu s atletem a dobrodruhem v jedné osobě Rossem Edgley.
V normálním světě by tito dva atleti nebyli pro nový Range Rover Sport P400e PHEV prakticky žádnou konkurencí, vždyť pod jeho kapotou se ukrývá motor o výkonu 404 koní s točivým momentem 640 Nm. Proti automobilu však stál ještě jeden soupeř: příroda a s ní příliv.
Aby byl závod ještě napínavější, musel Range Rover ještě před samotným dobýváním ostrova Brugh projet ve svém elektrickém režimu několik okolních vesniček, překonat pár kamenitých a zablácených cest a až poté mohl vyrazit napříč pláží k ostrovu.
Abyste celý příběh lépe pochopili, rozhodně doporučujeme pustit si tento krátký film, který z celého závodu vznikl. Záběry Range Roveru v přílivu jsou rozhodně působivé. V momentě kdy vlny překonávají i čelní sklo pak člověk musí docenit práci, kterou si britští konstruktéři s vozem dali.
K závodu se vyjádřili i oba plavci. Podle olympijské plavkyně Keri-anne Payne byl závod opravdu náročný, neboť příliv měl obrovskou sílu. Ji samotnou tak stálo mnoho sil, aby se udržela před Range Roverem. Sledovat přes rameno tento obrovský vůz který ji pomalu předhání pak bylo zřejmě to nejdivnější, co ve své plavecké kariéře zažila.
Atlet a dobrodruh Rodd Edgley dodal, že tyto podmínky byly skutečně mimořádně náročné, což on sám dobrovolně vyhledává a má rád. V přílivu si dokonce všiml i toho, jak vlny s mohutným SUV celkem slušně mávají a posunují ho ze strany na stranu, ovšem Range Rover se ve své cestě za pobřežím nedal zastavit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.