Ani ne před měsícem se automobilka Bugatti velkolepě chlubila rekordem, který se podařilo stanovit vozu Bugatti Chiron. Juan Pablo Montoya za volantem tohoto extrémního vozu totiž dokázal zrychlit z 0 na 400 km/h a poté opět zastavit za pouhých 41,9 sekundy.
Nově stanovený rekord samozřejmě vzbudil velký rozruch a motoristický svět poměrně dlouho nemluvil o ničem jiném. Bugatti byla na svůj vůz dokonce tak hrdá, že model který stanovil onen rekord přivezla na autosalon do Frankfurtu.
A zatímco Bugatti oslňovala svět, o konkurenčním Koenigseggu nebylo příliš slyšet, poslední jeho větší veřejné vystoupení se týkalo představení nového aerodynamického vylepšení pro model Regera, které se uskutečnilo na akci v Pebble Beach.
Nyní však švédská automobilka umístila na svůj oficiální facebookový profil snímek který naznačuje, že Bugatti o svůj nedávno získaný rekord poměrně rychle přijde. Na fotce je totiž nápis "0 - 400 - 0 OMG" a v pozadí nejspíše vůz Agera RS, soudě dle zadního křídla, difuzéru a bočních přívodů vzduchu. Pro Chiron to tedy nevypadá moc dobře.
Je potřeba zmínit, že Koenigsegg už drží několik zajímavých rekordů, včetně rekordu na okruhu ve Spa nebo rekordy v akceleraci na 300 km/h a následném zastavení. Zda k tomuto rekordu přidá i akceleraci na 400 a následné zastavení se nejspíš dozvíme během pár dnů.
Bugatti tak může zamrzet, že rekord se kterým se tolik pyšnila, nejspíše ztratí během pár týdnů. Na druhou stranu však automobilka chystá nový pokus o zlomení rekordu v nejrychlejším produkčně vyráběném autě, během kterého chce Chiron překonat rekord 431 km/h, kterého dosáhl Veyron Super Sport v roce 2010.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.