Ani ne před měsícem se automobilka Bugatti velkolepě chlubila rekordem, který se podařilo stanovit vozu Bugatti Chiron. Juan Pablo Montoya za volantem tohoto extrémního vozu totiž dokázal zrychlit z 0 na 400 km/h a poté opět zastavit za pouhých 41,9 sekundy.
Nově stanovený rekord samozřejmě vzbudil velký rozruch a motoristický svět poměrně dlouho nemluvil o ničem jiném. Bugatti byla na svůj vůz dokonce tak hrdá, že model který stanovil onen rekord přivezla na autosalon do Frankfurtu.
A zatímco Bugatti oslňovala svět, o konkurenčním Koenigseggu nebylo příliš slyšet, poslední jeho větší veřejné vystoupení se týkalo představení nového aerodynamického vylepšení pro model Regera, které se uskutečnilo na akci v Pebble Beach.
Nyní však švédská automobilka umístila na svůj oficiální facebookový profil snímek který naznačuje, že Bugatti o svůj nedávno získaný rekord poměrně rychle přijde. Na fotce je totiž nápis "0 - 400 - 0 OMG" a v pozadí nejspíše vůz Agera RS, soudě dle zadního křídla, difuzéru a bočních přívodů vzduchu. Pro Chiron to tedy nevypadá moc dobře.
Je potřeba zmínit, že Koenigsegg už drží několik zajímavých rekordů, včetně rekordu na okruhu ve Spa nebo rekordy v akceleraci na 300 km/h a následném zastavení. Zda k tomuto rekordu přidá i akceleraci na 400 a následné zastavení se nejspíš dozvíme během pár dnů.
Bugatti tak může zamrzet, že rekord se kterým se tolik pyšnila, nejspíše ztratí během pár týdnů. Na druhou stranu však automobilka chystá nový pokus o zlomení rekordu v nejrychlejším produkčně vyráběném autě, během kterého chce Chiron překonat rekord 431 km/h, kterého dosáhl Veyron Super Sport v roce 2010.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.