Ani ne před měsícem se automobilka Bugatti velkolepě chlubila rekordem, který se podařilo stanovit vozu Bugatti Chiron. Juan Pablo Montoya za volantem tohoto extrémního vozu totiž dokázal zrychlit z 0 na 400 km/h a poté opět zastavit za pouhých 41,9 sekundy.
Nově stanovený rekord samozřejmě vzbudil velký rozruch a motoristický svět poměrně dlouho nemluvil o ničem jiném. Bugatti byla na svůj vůz dokonce tak hrdá, že model který stanovil onen rekord přivezla na autosalon do Frankfurtu.
A zatímco Bugatti oslňovala svět, o konkurenčním Koenigseggu nebylo příliš slyšet, poslední jeho větší veřejné vystoupení se týkalo představení nového aerodynamického vylepšení pro model Regera, které se uskutečnilo na akci v Pebble Beach.
Nyní však švédská automobilka umístila na svůj oficiální facebookový profil snímek který naznačuje, že Bugatti o svůj nedávno získaný rekord poměrně rychle přijde. Na fotce je totiž nápis "0 - 400 - 0 OMG" a v pozadí nejspíše vůz Agera RS, soudě dle zadního křídla, difuzéru a bočních přívodů vzduchu. Pro Chiron to tedy nevypadá moc dobře.
Je potřeba zmínit, že Koenigsegg už drží několik zajímavých rekordů, včetně rekordu na okruhu ve Spa nebo rekordy v akceleraci na 300 km/h a následném zastavení. Zda k tomuto rekordu přidá i akceleraci na 400 a následné zastavení se nejspíš dozvíme během pár dnů.
Bugatti tak může zamrzet, že rekord se kterým se tolik pyšnila, nejspíše ztratí během pár týdnů. Na druhou stranu však automobilka chystá nový pokus o zlomení rekordu v nejrychlejším produkčně vyráběném autě, během kterého chce Chiron překonat rekord 431 km/h, kterého dosáhl Veyron Super Sport v roce 2010.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?