Čtenáři německého odborného magazínu "auto motor und sport" zvolili nový model Škoda Karoq za nejlepší designovou novinkou mezi kompaktními SUV. Nový model české automobilky se v soutěži o prestižní cenu "Autonis" prosadil proti 17 konkurentům. Tvarosloví modelu Škoda Karoq je emocionální a dynamické, jak je ostatně pro vozy této značky typické.
„Jsme hrdí na to, že čtenáři časopisu "auto motor und sport" zvolili model Škoda Karoq za nejlepší designovou novinku. Výrazný design a jasné tvarosloví našich vozů se u našich zákazníků dočkaly skvělého přijetí. Cena "Autonis" je pro nás potvrzením naší práce a současně podnětem pro další zostření designového profilu naší značky,“ říká s potěšením Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje.
V 17. ročníku ankety "Autonis" vybírali čtenáři z 88 automobilových novinek uplynulých dvanácti měsíců v celkem deseti kategoriích. Nejsilněji obsazená byla kategorie kompaktních SUV a terénních vozů s 18 modely. Škoda Karoq získala 28,7 procenta ze zhruba 16.600 odevzdaných hlasů a získala tak titul nejlepší designové novinky mezi všemi kompaktními SUV. Emocionální a dynamický design modelu Škoda Karoq se svými jasnými liniemi a četnými krystalickými prvky naprosto zapadá do tvarosloví vozů SUV této značky. Příď se vyznačuje dvojdílnými světlomety, výraznou maskou chladiče a trojrozměrným pojetím nárazníku a kapoty. Při pohledu z boku se vůz vyznačuje krátkými převisy a splývavou, tvarem D-sloupku opticky prodlouženou linií střechy. Moderním designovým prvkem je také Tornádo-linie, která se táhne od předního blatníku až po zadní skupinová světla. Kolem podběhů jsou široké lemy – typický designový prvek SUV značky Škoda – díky nimž Škoda Karoq působí velice mohutným dojmem.
S modelem Škoda Karoq pokračuje česká automobilka ve své SUV-ofenzívě. Vedle výrazného designu přesvědčuje Karoq i typickými přednostmi vozů značky Škoda, jako je velkorysá nabídka prostoru, praktické Simply Clever-detaily a moderní řešení konektivity. Jako první model značky je Škoda Karoq v nabídce i s digitálním přístrojovým panelem, toto provedení bude k dispozici od jara 2018. Namísto analogových ukazatelů budou informace o rychlosti jízdy, otáčkách motoru nebo navigaci zobrazovány prostřednictvím digitálního displeje. Řidič přitom bude moci volit mezi různými individuálně programovatelnými formami zobrazení.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?