Čtenáři německého odborného magazínu "auto motor und sport" zvolili nový model Škoda Karoq za nejlepší designovou novinkou mezi kompaktními SUV. Nový model české automobilky se v soutěži o prestižní cenu "Autonis" prosadil proti 17 konkurentům. Tvarosloví modelu Škoda Karoq je emocionální a dynamické, jak je ostatně pro vozy této značky typické.
„Jsme hrdí na to, že čtenáři časopisu "auto motor und sport" zvolili model Škoda Karoq za nejlepší designovou novinku. Výrazný design a jasné tvarosloví našich vozů se u našich zákazníků dočkaly skvělého přijetí. Cena "Autonis" je pro nás potvrzením naší práce a současně podnětem pro další zostření designového profilu naší značky,“ říká s potěšením Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje.
V 17. ročníku ankety "Autonis" vybírali čtenáři z 88 automobilových novinek uplynulých dvanácti měsíců v celkem deseti kategoriích. Nejsilněji obsazená byla kategorie kompaktních SUV a terénních vozů s 18 modely. Škoda Karoq získala 28,7 procenta ze zhruba 16.600 odevzdaných hlasů a získala tak titul nejlepší designové novinky mezi všemi kompaktními SUV. Emocionální a dynamický design modelu Škoda Karoq se svými jasnými liniemi a četnými krystalickými prvky naprosto zapadá do tvarosloví vozů SUV této značky. Příď se vyznačuje dvojdílnými světlomety, výraznou maskou chladiče a trojrozměrným pojetím nárazníku a kapoty. Při pohledu z boku se vůz vyznačuje krátkými převisy a splývavou, tvarem D-sloupku opticky prodlouženou linií střechy. Moderním designovým prvkem je také Tornádo-linie, která se táhne od předního blatníku až po zadní skupinová světla. Kolem podběhů jsou široké lemy – typický designový prvek SUV značky Škoda – díky nimž Škoda Karoq působí velice mohutným dojmem.
S modelem Škoda Karoq pokračuje česká automobilka ve své SUV-ofenzívě. Vedle výrazného designu přesvědčuje Karoq i typickými přednostmi vozů značky Škoda, jako je velkorysá nabídka prostoru, praktické Simply Clever-detaily a moderní řešení konektivity. Jako první model značky je Škoda Karoq v nabídce i s digitálním přístrojovým panelem, toto provedení bude k dispozici od jara 2018. Namísto analogových ukazatelů budou informace o rychlosti jízdy, otáčkách motoru nebo navigaci zobrazovány prostřednictvím digitálního displeje. Řidič přitom bude moci volit mezi různými individuálně programovatelnými formami zobrazení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?