Čtenáři německého odborného magazínu "auto motor und sport" zvolili nový model Škoda Karoq za nejlepší designovou novinkou mezi kompaktními SUV. Nový model české automobilky se v soutěži o prestižní cenu "Autonis" prosadil proti 17 konkurentům. Tvarosloví modelu Škoda Karoq je emocionální a dynamické, jak je ostatně pro vozy této značky typické.
„Jsme hrdí na to, že čtenáři časopisu "auto motor und sport" zvolili model Škoda Karoq za nejlepší designovou novinku. Výrazný design a jasné tvarosloví našich vozů se u našich zákazníků dočkaly skvělého přijetí. Cena "Autonis" je pro nás potvrzením naší práce a současně podnětem pro další zostření designového profilu naší značky,“ říká s potěšením Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje.
V 17. ročníku ankety "Autonis" vybírali čtenáři z 88 automobilových novinek uplynulých dvanácti měsíců v celkem deseti kategoriích. Nejsilněji obsazená byla kategorie kompaktních SUV a terénních vozů s 18 modely. Škoda Karoq získala 28,7 procenta ze zhruba 16.600 odevzdaných hlasů a získala tak titul nejlepší designové novinky mezi všemi kompaktními SUV. Emocionální a dynamický design modelu Škoda Karoq se svými jasnými liniemi a četnými krystalickými prvky naprosto zapadá do tvarosloví vozů SUV této značky. Příď se vyznačuje dvojdílnými světlomety, výraznou maskou chladiče a trojrozměrným pojetím nárazníku a kapoty. Při pohledu z boku se vůz vyznačuje krátkými převisy a splývavou, tvarem D-sloupku opticky prodlouženou linií střechy. Moderním designovým prvkem je také Tornádo-linie, která se táhne od předního blatníku až po zadní skupinová světla. Kolem podběhů jsou široké lemy – typický designový prvek SUV značky Škoda – díky nimž Škoda Karoq působí velice mohutným dojmem.
S modelem Škoda Karoq pokračuje česká automobilka ve své SUV-ofenzívě. Vedle výrazného designu přesvědčuje Karoq i typickými přednostmi vozů značky Škoda, jako je velkorysá nabídka prostoru, praktické Simply Clever-detaily a moderní řešení konektivity. Jako první model značky je Škoda Karoq v nabídce i s digitálním přístrojovým panelem, toto provedení bude k dispozici od jara 2018. Namísto analogových ukazatelů budou informace o rychlosti jízdy, otáčkách motoru nebo navigaci zobrazovány prostřednictvím digitálního displeje. Řidič přitom bude moci volit mezi různými individuálně programovatelnými formami zobrazení.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?