Časy kdy Škoda Auto vyráběla zajímavé vozy s karoserií kupé jsou nenávratné pryč a na jejich moderní ekvivalenty si bezesporu ještě pár let počkáme. Pokud byste však rádi viděli, jak by vypadala mladoboleslavská vlajková loď bez jednoho páru dveří, pak pro vás máme maďarskou odpověď.
Mladoboleslavská automobilka měla kdysi ve své nabídce hned několik zajímavých sportovně laděných modelů ve tvaru kupé, přičemž legendární 130 RS si dokonce vysloužilo přezdívku "Porsche východu". Od té doby však uplynulo mnoho let a současná nabídka se zaměřuje zejména na praktičnost a dostupnost.
Takové cíle jsou samozřejmě chvályhodné a Škdoa Auto díky ním nabírá na popularitě napříč celou Evropou, ovšem v její nabídce chybí něco "oku lahodícího". Novým modelům SUV Kodiaq a Karoq se samozřejmě nedá upřít nic z jejich designu, ovšem sportovně laděné kupé by zřejmě přilákalo ještě víc pozornosti.
Již dříve zveřejněné spekulace sice naznačily, že se v dohledné době dočkáme elektrické reinkarnace legendárního Rka, ovšem do té doby si musíme vystačit s pouhou fantazií, nebo virtuálními úpravami ve Photoshopu, kterými nás pravidelně zásobují někteří internetoví designéři.
Jedním takovým je i maďarský grafik Laszlo Nemeth, který se rozhodl přetransformovat do třídveřové karoserie současnou vlajkovou loď automobilky, Škodu Superb. Vůz vypadá skutečně zajímavě a to jsou přitom jeho úpravy takřka minimální. Z obrázků jsou patrné prodloužené přední dveře, zahlazené zadní dveře a decentní úprava zadních okýnek.
Tím výčet úprav končí, neboť jak sám autor na webu Behance.net avizoval, snažil se vůz přetransformovat do jiné karoserie, ale přesto zachovat jeho elegantní a charakteristické křivky. Podle nás se mu to povedlo a vůz by vypadal v nabídce Škodovky zajímavě.
Smutnou realitou však je, že se ničeho podobného nejspíš nedočkáme. V koncernu VW by sice dostupné kupé s dobrou pověstí Škody mohlo přilákat řadu zájemců, ovšem tím by Škoda nejspíše přetáhla zákazníky od Audi A5 kupé - a o to nikdo v koncernu nestojí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?