Co se elektromobilů týče, automobilka Volkswagen dlouhou dobu spoléhala pouze na přestavby konvenčních modelů do elektrických verzí. Takové řešení je sice laciné, ovšem přináší sebou řadu kompromisů, což nám elektrický e-Golf nebo e-Up dokazoval například relativně krátkým dojezdem. e-Golf ovšem již za pár let skončí a s ním skončí i kompromisy.
Budoucnost koncernových elektromobilů už totiž nehodlá spoléhat na přestavěné konvenční modely, ale bude se upínat ke zcela nové podvozkové platformě MEB, navržené čistě pro modely. Na té budou kromě elektrických Volkswagenů vznikat i elektromobily z dalších automobilek koncernu, včetně Škody Vision E.
Koncern VW pevně věří, že díky nové platformě podvozků se mu bude dařit budovat lepší elektromobily, jejichž dojezd by se mohl pohybovat v rozmezí 400 až 600 kilometrů.Nicméně do plného nasazení této platformy do provozu stále ještě zbývá pár let vývoje a testování.
Jakmile ale nové elektromobily VW na platformě MEB dorazí, což by mělo být zhruba kolem roku 2020 spolu s plánovanou premiérou Volkswagenu I.D., stane se -Golf zcela zbytečným a hlavně konkurence neschopným modelem v nabídce.
Současná generace elektrického Golfu je navíc tou zcela poslední, osmá generace se dočká nanejvýš hybridních pohonných jednotek, ovšem s čistě elektrickým pohonem už se z logických důvodů nepočítá, produkční verze elektrického I.D. totiž má být představena krátce po premiéře Golfu VIII, který dorazí během příštího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.