Budoucnost koncernových elektromobilů už totiž nehodlá spoléhat na přestavěné konvenční modely, ale bude se upínat ke zcela nové podvozkové platformě MEB, navržené čistě pro modely. Na té budou kromě elektrických Volkswagenů vznikat i elektromobily z dalších automobilek koncernu, včetně Škody Vision E.
Koncern VW pevně věří, že díky nové platformě podvozků se mu bude dařit budovat lepší elektromobily, jejichž dojezd by se mohl pohybovat v rozmezí 400 až 600 kilometrů.Nicméně do plného nasazení této platformy do provozu stále ještě zbývá pár let vývoje a testování.
Jakmile ale nové elektromobily VW na platformě MEB dorazí, což by mělo být zhruba kolem roku 2020 spolu s plánovanou premiérou Volkswagenu I.D., stane se -Golf zcela zbytečným a hlavně konkurence neschopným modelem v nabídce.
Současná generace elektrického Golfu je navíc tou zcela poslední, osmá generace se dočká nanejvýš hybridních pohonných jednotek, ovšem s čistě elektrickým pohonem už se z logických důvodů nepočítá, produkční verze elektrického I.D. totiž má být představena krátce po premiéře Golfu VIII, který dorazí během příštího roku.