Je to pár měsíců, co jsme vám přinesli fotografie oblíbeného a všestranného Pick-upu Toyota Hilux přestavěného na obrněný transportér, kteří využívali ozbrojenci takzvaného "Islámského státu" k přepravě munice. Tím ovšem kreace islamistů ani zdaleka nekončí, což potvrzují snímky reportéra BBC, které pořídil v syrském městě Raqqa.
Na celkem pěti snímcích, které na svém Twitterovém účtu vystavil Quentin Sommerville - reportér BBC působící na Středním východě, můžeme vidět torzo sedanu značky Dodge Charger, který islamisté zbavili takřka všech přebytečných dílů karoserie a následně je nahradily poměrně silným pancéřováním.
Snímky tohoto improvizovaného obrněného vozu byly pořízeny ve městě Raqqa, jehož centrum je stále v rukou islamistů, ovšem spojenecké jednotky SDF (Syrian Democratic Forces) mají městko kompletně obklíčené a postupně ho od zbývajících buněk islamistů čistí. Během svého pomalého postupu pak objevují podobné stroje.
Ze snímků je jasně poznat, že se jedná o novější Dodge Charger, který dostal masivní "pancéřování" jak v prostoru motoru, tak v prostoru posádky na předních sedadlech. Modelový rok neznáme, ovšem podle některých komentujících by mohlo jít o vůz modelové řady 2014, který má pod kapotou 3.6 litrový motor V6 o výkonu 215 kW (292 k). Vůz samotný váží cca 1,6 tuny, což pro motor nepředstavovalo problém, ovšem s dodatečnými pláty pancéřování se váha jistě vyšplhala přes hranici 2 tun.
Jaký osud si pro tento vůz islamisté nachystali nevíme, ovšem s největší pravděpodobností měl Dodge posloužit jako improvizovaná pojízdná sebevražedná nálož, často označována zkratkou SVBIED (Suicide Vehicle Borne Improvised Explosive Device).
The Dodge Da'esh 2000, #Raqqa pic.twitter.com/BKLJgpc8eh
— Quentin Sommerville (@sommervilletv) 19. září 2017
Právě ty bývají často postaveny na základě osobních vozů a následně vybaveny silným čelním pancířem, díky čemuž se s nimi islamisté snaží prorazit co nejblíže ke spojeneckým jednotkám, kde se následně odpalují.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?