Elektrický koncept Mercedes-Benz EQ se nám představil již v minulém roce, ovšem na jeho reálnou produkční podobu si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat, přičemž do prodeje se vůz dostane až v roce 2019 - přesto už nyní se na vůz přijímají rezervace, o které je mezi lidmi v určitých zemích neskutečný zájem.
Jak už to tak bývá zvykem, jako jedni z prvních dostávají šanci rezervovat si nový elektromobil zákazníci z Norska, kde je po těchto vozech obrovský hlad. Jinak tomu není ani v případě elektrického SUV Mercedes-Benz EQ, na který už si norští zákazníci mohou skládat zálohu.
Produkční verze Mercedesu EQ ještě ani nebyla představena, takže záloha ve výši 20.019 Norských korun (cca 56.000 Kč) je vratná v plné výši. Zájem o rezervace je ovšem tak velký, že už automobilka musela přistoupit k limitu jedné rezervace na osobu.
Automobilka Mercedes se již údajně pochlubila obrovským zájmem, jak uvedl web InsideEvs, který se zprávou přišel jako první. Konkrétní číslo německá automobilka bohužel neuvádí, ovšem podle informací získaných InsideEvs by se mohlo jednat o cca 2.000 vozů, přičemž možnost skládat zálohy byla zpřístupněna teprve minulou středu.
Co se samotného konceptu Mercedes-Benz EQ týče, pod jeho kapotou bychom měli najít baterii o kapacitě 70 kWh, díky čemuž by měl být vůz schopen urazit na jedno nabití vzdálenost okolo 500 kilometrů (podle měření NEDC. V reálném svěse se však dojezd odhaduje na skromnějších 350 km.
Řidič by měl mít k dispozici dvojici elektromotorů, která bude posílat na obě nápravy výkon o hodnotě cca 300 kW (cca 408 koní). Maximální rychlost neznáme, ovšem akcelerace z 0 na 100 km/h by měla probíhat pod 5 vteřin.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.