Elektrický koncept Mercedes-Benz EQ se nám představil již v minulém roce, ovšem na jeho reálnou produkční podobu si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat, přičemž do prodeje se vůz dostane až v roce 2019 - přesto už nyní se na vůz přijímají rezervace, o které je mezi lidmi v určitých zemích neskutečný zájem.
Jak už to tak bývá zvykem, jako jedni z prvních dostávají šanci rezervovat si nový elektromobil zákazníci z Norska, kde je po těchto vozech obrovský hlad. Jinak tomu není ani v případě elektrického SUV Mercedes-Benz EQ, na který už si norští zákazníci mohou skládat zálohu.
Produkční verze Mercedesu EQ ještě ani nebyla představena, takže záloha ve výši 20.019 Norských korun (cca 56.000 Kč) je vratná v plné výši. Zájem o rezervace je ovšem tak velký, že už automobilka musela přistoupit k limitu jedné rezervace na osobu.
Automobilka Mercedes se již údajně pochlubila obrovským zájmem, jak uvedl web InsideEvs, který se zprávou přišel jako první. Konkrétní číslo německá automobilka bohužel neuvádí, ovšem podle informací získaných InsideEvs by se mohlo jednat o cca 2.000 vozů, přičemž možnost skládat zálohy byla zpřístupněna teprve minulou středu.
Co se samotného konceptu Mercedes-Benz EQ týče, pod jeho kapotou bychom měli najít baterii o kapacitě 70 kWh, díky čemuž by měl být vůz schopen urazit na jedno nabití vzdálenost okolo 500 kilometrů (podle měření NEDC. V reálném svěse se však dojezd odhaduje na skromnějších 350 km.
Řidič by měl mít k dispozici dvojici elektromotorů, která bude posílat na obě nápravy výkon o hodnotě cca 300 kW (cca 408 koní). Maximální rychlost neznáme, ovšem akcelerace z 0 na 100 km/h by měla probíhat pod 5 vteřin.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?