Elektrický koncept Mercedes-Benz EQ se nám představil již v minulém roce, ovšem na jeho reálnou produkční podobu si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat, přičemž do prodeje se vůz dostane až v roce 2019 - přesto už nyní se na vůz přijímají rezervace, o které je mezi lidmi v určitých zemích neskutečný zájem.
Jak už to tak bývá zvykem, jako jedni z prvních dostávají šanci rezervovat si nový elektromobil zákazníci z Norska, kde je po těchto vozech obrovský hlad. Jinak tomu není ani v případě elektrického SUV Mercedes-Benz EQ, na který už si norští zákazníci mohou skládat zálohu.
Produkční verze Mercedesu EQ ještě ani nebyla představena, takže záloha ve výši 20.019 Norských korun (cca 56.000 Kč) je vratná v plné výši. Zájem o rezervace je ovšem tak velký, že už automobilka musela přistoupit k limitu jedné rezervace na osobu.
Automobilka Mercedes se již údajně pochlubila obrovským zájmem, jak uvedl web InsideEvs, který se zprávou přišel jako první. Konkrétní číslo německá automobilka bohužel neuvádí, ovšem podle informací získaných InsideEvs by se mohlo jednat o cca 2.000 vozů, přičemž možnost skládat zálohy byla zpřístupněna teprve minulou středu.
Co se samotného konceptu Mercedes-Benz EQ týče, pod jeho kapotou bychom měli najít baterii o kapacitě 70 kWh, díky čemuž by měl být vůz schopen urazit na jedno nabití vzdálenost okolo 500 kilometrů (podle měření NEDC. V reálném svěse se však dojezd odhaduje na skromnějších 350 km.
Řidič by měl mít k dispozici dvojici elektromotorů, která bude posílat na obě nápravy výkon o hodnotě cca 300 kW (cca 408 koní). Maximální rychlost neznáme, ovšem akcelerace z 0 na 100 km/h by měla probíhat pod 5 vteřin.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.