Spojené státy zažily v posledních týdnech hned dva poměrně ničivé hurikány. Zatímco Harvey zastihl obyvatele Texasu nepřipravené, na Irmu se obyvatelé Floridy chystali několik dnů dopředu. Jedním z těch kdo přípravu nepodcenili byl i majitel klasického Nissanu 300 ZX z roku 1987, který o svůj vůz rozhodně nechtěl přijít.
Jméno majitele tohoto vozu bohužel neznáme, ovšem víme jak se jmenuje jeho manželka, na jejíž popud se vůz do obýváku stěhoval. Právě ona totiž celou událost natáčela a později i zveřejnila na Facebooku, odkud se začala šířit do světa.
Celá událost se odehrála krátce před příchodem hurikánu Irma, kdy se majitel Nissanu zeptal své ženy, zda by nemohl zaparkovat soje "Ztko" do jejich obýváku. Mai-Lee Acea to vzala s humorem a manželovi řekla, že když ho do obýváku dostane, ať ho tam klidně zaparkuje. Spoléhala přitom na to, že automobil se neprotáhne skrze skleněné posuvné dveře.
Nepočítala ovšem s tím, že její manžel bude ochoten kvůli této budoucí klasice dveře i demontovat, jen aby jeho vůz zůstal v relativním suchu a bezpečí. Když tedy Mai-Lee Acea přišla do obýváku, vypadlo z jejích úst jen "Co si to proboha udělal s mými skleněnými dveřmi?".
Její manžel totiž celé posuvné dveře rozebral, čímž získal dostatek prostoru pro manévrování a následně nacouvání až do domu. Jeho žena později pronesla, že v ten den ho viděla pracovat snad nejrychleji za celou dobu co se znají. Demontáž dveří prý zvládl během pouhých 10 minut. A aby to nebylo málo, po zaparkování auta v obýváku ho ještě důsledně zabalil do igelitu - asi jako obrovský šestiválcový sendvič.
Poté opět namontoval dveře, zakryl je žaluziemi a spolu s rodinou se evakuovali do bezpečné zóny. Dům i Nissan prý hurikán přestály bez větší újmy, jak informoval web Jalopnik, takže nyní by měl vůz znovu stát před domem, kde mu jeho majitel jistě věnuje náležitou péči.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?