Jak je vidět na aktuálním počasí, babího léta se zřejmě jen tak nedočkáme a tak je dobré připomenout si, jak se připravit na zimu. Zatímco budou naše klimatizace odpočívat, mi řidiči bychom měli pomalu proměnit vybavení vozidla tak, aby nás první mrazíky zbytečně nepotrápily.
I když se to může zdát jako „příliš brzy“, pokud s postupnou přípravou začneme již nyní, vyhneme se nejen dlouhým frontám v pneuservisu, ale i nepříjemným překvapením, které nám dokáže připravit unavená autobaterie či sjeté pneumatiky, které jsme chtěli přes léto „dojet“.
Nyní máme ideální čas na nákup zimních pneumatik a provedení antikorozních úprav či oprav. Pokud jste takové činnosti celé léto odkládali, před další zimou by se měla dát všechna postižená místa do pořádku, přičemž starším automobilům jistě prospěje i celkový ochranný nástřik podvozku.
Pokud nás podzim nepotrápí brzkým přívalem sněhu či ranních mrazíků, určitě se dočkáme častějších dešťů, na které je dobré se připravit novou sadou stěračů či stíracích lišt. Stěrače hrají důležitou roli pro bezpečnost provozu, a proto je vyměňte dřív, než budou špínu na čelním skle jen rozmazávat. Nezapomeňte také včas přejít na zimní kapalinu do ostřikovačů.
Stejně důležitým bezpečnostním prvkem je i funkční osvětlení automobilu, na kterém budeme spolu se zkracujícími se dny čím dál více závislí. Potkávací, mlhová, parkovací i dálková světla, ty všechny je potřeba zkontrolovat a v případě potřeby vhodně nahradit. Důrazně nedoporučujeme instalaci různých „přestavbových“ xenonových sad a silnějších žárovek, než uvádí výrobce automobilu. Tyto žárovky nejsou homologované, a jejich větší svítivost nám může akorát uškodit v podobě selhání elektroinstalace či zničené odrazové části světlometu. Nezapomínejte také, že klíčovou roli v tom, jak bude vaše auto svítit, hraje správné nastavení světlometů. Pokud s tímto nejste spokojení, navštivte co nejdříve nejbližší stanici technické kontroly, kde vám dají světla do pořádku.
Snižující se teploty opravdu výrazně ovlivňují spouštěcí schopnost akumulátoru. Měli bychom si uvědomit, že akumulátor plně nabitý při normální teplotě (zhruba 27 °C) dosahuje při teplotě 0 °C výkonu pouhých 65 %. A tak před podzimní a zimní sezonou nezbývá nic jiného, než se alespoň v krátkosti zaměřit na jeho kontrolu. Pokud se kolem svorek akumulátoru tvoří bílé krystalky, měli bychom vše očistit a nakonzervovat vazelínou. Řidiči, kteří najedou ročně desítky tisíc kilometrů, mohou být většinou klidní, mnohem více vadí akumulátoru jen sporadické používání automobilu. Akumulátor vyjmeme a mimo vozidlo jej před zimou dobijeme.
Kromě povinné zimní výbavy, tj. zimních pneumatik se vzorkem hlubokým alespoň 4mm, doporučujeme auto opatřit škrabkou a smetáčkem. Ve výbavě se nám určitě neztratí ani startovací kabely, rozmrazovač na sklo a dle potřeby i sněhové řetězy. Interiér automobilu nám také poděkuje, pokud vůz vybavíme gumovými koberečky a všechny gumové těsnění mezi karoserií a dveřmi preventivně ošetříme jelením lojem či silikonovým olejem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.