Zima se blíží. Jak připravit auto na mrazy?

-jka / AutoRoad.cz, 25. září 2017, 08:14 Google+

Jak je vidět na aktuálním počasí, babího léta se zřejmě jen tak nedočkáme a tak je dobré připomenout si, jak se připravit na zimu. Zatímco budou naše klimatizace odpočívat, mi řidiči bychom měli pomalu proměnit vybavení vozidla tak, aby nás první mrazíky zbytečně nepotrápily.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ranní námraza dokáže potrápit

Ranní námraza dokáže potrápit | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

I když se to může zdát jako „příliš brzy“, pokud s postupnou přípravou začneme již nyní, vyhneme se nejen dlouhým frontám v pneuservisu, ale i nepříjemným překvapením, které nám dokáže připravit unavená autobaterie či sjeté pneumatiky, které jsme chtěli přes léto „dojet“.

Nyní máme ideální čas na nákup zimních pneumatik a provedení antikorozních úprav či oprav. Pokud jste takové činnosti celé léto odkládali, před další zimou by se měla dát všechna postižená místa do pořádku, přičemž starším automobilům jistě prospěje i celkový ochranný nástřik podvozku.

Pokud nás podzim nepotrápí brzkým přívalem sněhu či ranních mrazíků, určitě se dočkáme častějších dešťů, na které je dobré se připravit novou sadou stěračů či stíracích lišt. Stěrače hrají důležitou roli pro bezpečnost provozu, a proto je vyměňte dřív, než budou špínu na čelním skle jen rozmazávat. Nezapomeňte také včas přejít na zimní kapalinu do ostřikovačů.

Stejně důležitým bezpečnostním prvkem je i funkční osvětlení automobilu, na kterém budeme spolu se zkracujícími se dny čím dál více závislí. Potkávací, mlhová, parkovací i dálková světla, ty všechny je potřeba zkontrolovat a v případě potřeby vhodně nahradit. Důrazně nedoporučujeme instalaci různých „přestavbových“ xenonových sad a silnějších žárovek, než uvádí výrobce automobilu. Tyto žárovky nejsou homologované, a jejich větší svítivost nám může akorát uškodit v podobě selhání elektroinstalace či zničené odrazové části světlometu. Nezapomínejte také, že klíčovou roli v tom, jak bude vaše auto svítit, hraje správné nastavení světlometů. Pokud s tímto nejste spokojení, navštivte co nejdříve nejbližší stanici technické kontroly, kde vám dají světla do pořádku.

Snižující se teploty opravdu výrazně ovlivňují spouštěcí schopnost akumulátoru. Měli bychom si uvědomit, že akumulátor plně nabitý při normální teplotě (zhruba 27 °C) dosahuje při teplotě 0 °C výkonu pouhých 65 %. A tak před podzimní a zimní sezonou nezbývá nic jiného, než se alespoň v krátkosti zaměřit na jeho kontrolu. Pokud se kolem svorek akumulátoru tvoří bílé krystalky, měli bychom vše očistit a nakonzervovat vazelínou. Řidiči, kteří najedou ročně desítky tisíc kilometrů, mohou být většinou klidní, mnohem více vadí akumulátoru jen sporadické používání automobilu. Akumulátor vyjmeme a mimo vozidlo jej před zimou dobijeme.

Kromě povinné zimní výbavy, tj. zimních pneumatik se vzorkem hlubokým alespoň 4mm, doporučujeme auto opatřit škrabkou a smetáčkem. Ve výbavě se nám určitě neztratí ani startovací kabely, rozmrazovač na sklo a dle potřeby i sněhové řetězy. Interiér automobilu nám také poděkuje, pokud vůz vybavíme gumovými koberečky a všechny gumové těsnění mezi karoserií a dveřmi preventivně ošetříme jelením lojem či silikonovým olejem.  

Vytisknout

Diskuze: Zima se blíží. Jak připravit auto na mrazy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Armádní zakázka na Pandury rozpumpuje českou ekonomiku, z jedné vynaložené koruny se stanou tři

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Toyota si nechává patentovat převratný systém tankování a dobíjení automobilů

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Jak správně skladovat pneumatiky a na co si dát pozor?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  2. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  3. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  4. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  5. Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

  6. Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud