Jak je vidět na aktuálním počasí, babího léta se zřejmě jen tak nedočkáme a tak je dobré připomenout si, jak se připravit na zimu. Zatímco budou naše klimatizace odpočívat, mi řidiči bychom měli pomalu proměnit vybavení vozidla tak, aby nás první mrazíky zbytečně nepotrápily.
I když se to může zdát jako „příliš brzy“, pokud s postupnou přípravou začneme již nyní, vyhneme se nejen dlouhým frontám v pneuservisu, ale i nepříjemným překvapením, které nám dokáže připravit unavená autobaterie či sjeté pneumatiky, které jsme chtěli přes léto „dojet“.
Nyní máme ideální čas na nákup zimních pneumatik a provedení antikorozních úprav či oprav. Pokud jste takové činnosti celé léto odkládali, před další zimou by se měla dát všechna postižená místa do pořádku, přičemž starším automobilům jistě prospěje i celkový ochranný nástřik podvozku.
Pokud nás podzim nepotrápí brzkým přívalem sněhu či ranních mrazíků, určitě se dočkáme častějších dešťů, na které je dobré se připravit novou sadou stěračů či stíracích lišt. Stěrače hrají důležitou roli pro bezpečnost provozu, a proto je vyměňte dřív, než budou špínu na čelním skle jen rozmazávat. Nezapomeňte také včas přejít na zimní kapalinu do ostřikovačů.
Stejně důležitým bezpečnostním prvkem je i funkční osvětlení automobilu, na kterém budeme spolu se zkracujícími se dny čím dál více závislí. Potkávací, mlhová, parkovací i dálková světla, ty všechny je potřeba zkontrolovat a v případě potřeby vhodně nahradit. Důrazně nedoporučujeme instalaci různých „přestavbových“ xenonových sad a silnějších žárovek, než uvádí výrobce automobilu. Tyto žárovky nejsou homologované, a jejich větší svítivost nám může akorát uškodit v podobě selhání elektroinstalace či zničené odrazové části světlometu. Nezapomínejte také, že klíčovou roli v tom, jak bude vaše auto svítit, hraje správné nastavení světlometů. Pokud s tímto nejste spokojení, navštivte co nejdříve nejbližší stanici technické kontroly, kde vám dají světla do pořádku.
Snižující se teploty opravdu výrazně ovlivňují spouštěcí schopnost akumulátoru. Měli bychom si uvědomit, že akumulátor plně nabitý při normální teplotě (zhruba 27 °C) dosahuje při teplotě 0 °C výkonu pouhých 65 %. A tak před podzimní a zimní sezonou nezbývá nic jiného, než se alespoň v krátkosti zaměřit na jeho kontrolu. Pokud se kolem svorek akumulátoru tvoří bílé krystalky, měli bychom vše očistit a nakonzervovat vazelínou. Řidiči, kteří najedou ročně desítky tisíc kilometrů, mohou být většinou klidní, mnohem více vadí akumulátoru jen sporadické používání automobilu. Akumulátor vyjmeme a mimo vozidlo jej před zimou dobijeme.
Kromě povinné zimní výbavy, tj. zimních pneumatik se vzorkem hlubokým alespoň 4mm, doporučujeme auto opatřit škrabkou a smetáčkem. Ve výbavě se nám určitě neztratí ani startovací kabely, rozmrazovač na sklo a dle potřeby i sněhové řetězy. Interiér automobilu nám také poděkuje, pokud vůz vybavíme gumovými koberečky a všechny gumové těsnění mezi karoserií a dveřmi preventivně ošetříme jelením lojem či silikonovým olejem.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?