Společnosti zaměřující se na stavbu modelů exkluzivních sportovních vozů nám v minulosti již několikrát dokázaly, že i na vozech v měřítku 1:8 se dá zpracovat neskutečné množství detailů. Tento Veyron však posunul hranice mnohem dál.
Už samotný model Bugatti Veyron od společnosti Amalgam Collection není příliš levnou záležitostí, v základu vás vyjde na 9,120 dolarů (201.000 kč), ovšem pokud si ho chcete nechat vyrobit na míru, přijde vás klidně až na 11,520 dolarů (254.000 kč), jak se uvádí přímo na webu.
Společnost však obhajuje cenu modelu jeho propracovaností. Každý model je totiž ručně vyráběn na základě CAD dat získaných přímo od Bugatti. Samotný vývoj přitom trval 3.000 hodin a ruční stavba jednoho modelu, který na délku měří 600 mm, trvá 310 hodin. V příplatku za zakázkovou výrobu ale navíc můžete získat i takové detaily, jako barvu interiéru/ exteriéru na přání či zakázkově prošívaná sedadla, atd.
Model který je na tomto videu je však ještě výjimečnější - na světě totiž existují pouze dva tyto modely s kompletním a detailním podsvícením exteriéru, interiéru nebo funkční aero-brzdou.
Všechna světla v exteriéru se snaží napodobit charakteristický světelný podpis LED světlometů Veyronu, zatímco uvnitř vozu nechybí u podsvícení žádný detail - podsvíceny jsou přístroje, tlačítka, prostor cestujících a dokonce i stropní světlo, které je schopné reagovat na otevření dveří.
Před autorem, který vystupuje pod označením Modell-Lichtsysteme, je potřeba smeknout za jeho smysl pro detail a také perfektní zpracování. Jak dlouho taková úprava trvá, nebo na kolik vyjde potřebný materiál, bohužel nevíme. Pokud byste si ale chtěli takový model koupit, vyjde vás to na 15.000 dolarů, tedy cca 332.000 korun. A za to už si dnes pořídíte kdejaké normální auto, včetně Škody Rapid 1.0 TSI ve verzi Ambition.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.