Carol Shelby za svůj život vymyslel řadu úžasných, nádherných a výkonných aut, ale bohužel ne všechny se dostaly až do produkce. Jedním z nich byla i jeho "tajná zbraň" pro závody v Le Mans - Shelby Daytona s motorem V8 o výkonu 550 koní.
V šedesátých letech minulého století byly závody 24h Le Mans místem, kde se odehrávala tajná válka mezi automobily Ferrari a Ford. Ferrari si sice své výsostné postavení dlouho drželo, ovšem v roce 1966 bylo z trůnu sesazeno Fordem GT40. Nebýt ale jedné nehody, možná se to mohlo stát ještě o něco dříve.
Touha porazit Ferrari totiž dlouho zrála i v legendě jménem Caroll Shelby, který si za svůj nástroj pomsty zvolil elegantní kupé Shelby Daytona, jehož klasický motor se rozhodl vyměnit za "Big block" inspirovaný motory ze série Nascar, čímž z Daytony udělal svou tajnou zbraň.
Originální vozidlo, označované CSX2286, bylo připraveno pro účast v závodě 24h Le Mans v roce 1964, ovšem na startovní čáru se nikdy nepostavilo. Náklaďák, který vůz převážel, měl totiž po cestě nehodu a došlo k vážnému poškození. Vůz byl sice opraven a postavil se na start dalšího ročníku závodů v LeMans, ovšem tentokrát už opět s klasickým motorem.
Společnost Shelby American se ale nyní rozhodla přivést sen Carola Shelbyho opět k životu a nechá vyrobit celkem 6 těchto unikátních vozů s motorem big-block o výkonu 550 koní s manuální čtyřstupňovou převodovkou - stejnou jakou měl i originál. Barvu vozu si navíc každý může objednat podle svého přání.
Shelby už navíc první z celkem šesti strojů vyrobilo - nese výrobní číslo CSX2603 a stejně jako u originálu z šedesátých let postrádá jeho karoserie jakýkoliv lak, jde pouze o leštěný hliník s dvojicí bílých pruhů a závodním číslem 4.
Podle Gary Pattersona, ředitele společnosti Shelby American, se jedná o vzácnou možnost získat unikátní vůz který patří do rodokmenu automobilky Shelby a jeho sběratelská hodnota bude jen růst. O pořizovací ceně se ale raději nezmínil.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.