Tohle nádherné Ferrari 308 z roku 1978 kdysi ukrývalo pod svou kapotou osmiválec o výkonu 235 koní s točivým momentem okolo 242 Nm. Ovšem pouze do chvíle, kdy jeho zadní část pohltily plameny. Dnes je z něj ale elegantní elektromobil s jednou zajímavou zvláštností- manuální převodovkou.
Investice do opravy vozu by byly nesmyslně vysoké, takže většina majitelů by se nejspíše rozhodla vůz sešrotovat. Tohle Ferrari ale mělo to štěstí, že se ho ujal jistý "Eric Hutchinson", který se rozhodl tohohle italského elegána zachránit a zároveň přivést do nové doby - vytvořil tak pravděpodobně první elektrické Ferrari z roku 1978. A navíc s manuální převodovkou, ale k tomu až později.
Jak už jsme psali, v originálním stavu poháněl tohle Ferrari motor V8 o výkonu 235 koní, ale to je minulostí. Dnes se o pohon vozu stará trojice elektromotorů "HPEVS AC-51 “V-8”" a řídící jednotky Curtis 1239. Výkon 330 koňských sil a točivý moment 447 Nm se pak přenáší na zadní kola pomocí upravené šestistupňové manuální převodovky Porsche G50. Z 0 na 97 km/h vůz akceleruje za 5 vteřin, jeho maximální rychlost ale neznáme.
Aby bylo možné celou soustavu elektromotorů s převodovkou do vozu usadit, bylo nutné předělat celý motorový prostor, který se mimo jiné dočkal i několika nových výztuh a také malého úložného prostoru pro zavazadla. Li-Ion baterie o kapacitě 46 kWh jsou uloženy v místě originálních palivových nádrží a také v zavazadlovém prostoru pod přední kapotou.
Baterie se dobíjí prostřednictvím zástrčky, která je umístěna v místě původní palivové nádrže. Kromě toho je ale vůz vybaven i systémem pro rekuperaci energie. Tento systém ale nefunguje automaticky, takže po sundání nohy z plynu vůz volně pokračuje v jízdě, jako klasický automobil se spalovacím motorem. Pokud ale režim dobíjení aktivujete, po sundání nohy z plynu přijde klasické brzdění.
Další úpravy zahrnují například výztuhu přední nápravy pro uložení baterií, nový sportovní podvozek, lehčí a menší evropské nárazníky, zakázkový pedálový box, řadu odlehčení a konverzi osvětlení na LED, tedy s výjimkou hlavních světlometů.
Další zajímavostí uvnitř vozu je manuální převodovka a spojkový pedál. Jak už jste si nejspíš všimli, většina elektromobilů se bez těchto věcí obejde, neboť elektromotory jsou schopny dodávat stejný výkon/ točivý moment v celém spektru otáček, takže jim stačí pouze jeden stupeň.
V tomto Ferrari ale převodovka skutečně je a skutečně mění převodové poměry, ovšem nevyužívá se jako v klasickém autě se spalovacím motorem. Její funkce totiž připomíná spíše volič citlivosti plynového pedálu, jak uvádí redaktor webu Jalopnik, který se mohl s voze msvézt.
Zkrátka si vyberete jeden z převodových stupňů a s ním můžete cestovat celou dobu. Pokud si ale zvolíte některý z nižších stupňů, dočkáte se hlavně rychlé a agresivní akcelerace. Naopak s volbou vyšších stupňů je jízda za vyšších rychlostí klidnější a příjemnější
Váha vozu by se měla pohybovat okolo 1,5 tuny a vzdálenost, kterou dokáže urazit na jedno nabití, by měla odpovídat zhruba 150 mílím, tedy cca 241 kilometrů. Vždy ale záleží na stylu jízdy a také na profilu trasy.
Pokud vás zajímá cena takové přestavby, pak nemůžeme sloužit. Pokud by vás ale zajímal její průběh, můžete si buď přečíst 23 stránek na FerrariChat fóru, nebo prohlédnout celou sérii videí na YouTube.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!