Na internetu je vcelku široká řada různých tabulek spolehlivosti automobilů, ovšem tato konkrétní se zaměřuje pouze na vozy na evropském trhu a za jejím sestavením stojí britský motoristický web a rádce s výběrem automobilů CarBuyer.
Při výběru vozu hraje roli mnoho faktorů, od velikosti, přes motorizaci, výbavu až po barvu. Mnoho potencionálních zákazníků ale zkoumá i spolehlivost vozu, neboť v dnešní době stále komplikovanější a komplexnější techniky a technologie vyjde každá oprava draho a navíc nikdo nechce nechávat svůj vůz několik dnů v servisu.
Proto celkem pravidelně vznikají tabulky spolehlivosti vozidel, které se snaží ze současné nabídky na trhu vybrat vozy, se kterými se rozhodně nespálíte. Jednu takovou tabulku nyní sestavil i web a YouTube kanál CarBuyer, který pomáhá lidem s výběrem vozu již poměrně dlouhou dobu. Jaké vozy se tedy dostaly do TOP 10?
10. Místo obsadilo Volvo XC60, přesněji řečeno jeho minulá generace, která disponuje jak spolehlivou technikou, tak prémiovým vzhledem i výbavou. Pokud se vám tedy ještě podaří sehnat nový, nebo málo ojetý kousek, jistě chybu neuděláte.
Na 9. místě se umístil Lexus NX a na 8. místě Suzuki Vitara, kterou jsme nedávno měli v testu a velice příjemně nás překvapila jak svými jízdními vlastnostmi, tak komfortem i výbavou. Její atmosferický a lety prověřený motor je pak vyloženou sázkou na jistotu. 7. pozici obsadil opět Lexus, tentokrát však rodinný hatchback CT.
Šestou pozici obsadila poměrně oblíbená a ne příliš drahá Kia Cee'd, jejíž sedmiletou záruku při její spolehlivosti možná ani nevyužijete. Páté místo si opět nárokoval Lexus, tentokrát ovšem futuristicky vyhlížející SUV model RX. Těsně pod stupni vítězů pak skončil Seat Leon.
Na bronzové pozici se umístilo Audi Q3, kompaktní SUV které jsme měli v redakci na test ve výbavě Q-Line Competition a udělalo na nás skvělý dojem. Jeho vysoká spolehlivost pak jen potvrzuje tvrzení Audi o náskoku díky technice.
Většinu z nás ale jistě potěší druhé místo, které získala Škoda Yeti. Sice se jedná o starší SVU, které bude již brzy nahrazeno modelem Karoq, ovšem Yeti měl alespoň dostatek času potvrdit svou odolnost a technickou propracovanost.
První místo pak zřejmě nikoho nepřekvapí, neboť Toyota by mohla být synonymem spolehlivosti ve světě automobilového průmyslu, což bezezbytku platí i o modelu RAV 4, který vás na holičkách rozhodně nenechá.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?