První skupinou značek, která do Frankfurtu nedorazí, je korporace FCA European, která sdružuje automobilky Alfa Romeo, Fiat nebo Jeep. U Alfy Romeo je tento krok poněkud překvapivý, neboť automobilka se v poslední době snaží protlačit své modely Giulia nebo Stelvio proti Německým konkurentům. Naopak Jeep se již nyní těší slušné popularitě na evropských trzích.
Další trojice automobilek je zastoupena francouzským koncernem DS a jde o značky Citroen, Peugeot a DS. V tomto případě se však dá krok automobilek celkem dobře pochopit hned ze dvou důvodů. Tím prvním je, že žádná z automobilek momentálně nemá žádnou extra novinku, kterou by zde mohla propagovat. Druhým pak všeobecně malá poptávka po francouzských automobilech v Německu.
Poslední trio automobilek pak tvoří japonské automobilky Nissan, Infinity a Mitsubishi. V případě Nissanu se pak jedná o nepříliš jasný krok, neboť autosalon ve Frankfurtu by byl skvělou příležitostí k Evropské premiéře nové generace elektrického Nissanu Leaf.
Problém by mohl být i s hledáním stánku Volva, které by se rádo zaměřilo především na menší akce, k čemuž poslední dobou směřuje většina výrobců automobilů. Naštěstí pro veřejnost se ale většina automobilek stále snaží pokrývat obě možnosti.
Navzdory neúčasti několika velkých automobilek však bude autosalon ve Frankfurtu stále zajímavou akcí, na které se dočkáme několika nových automobilů, prezentace budoucnosti elektromobilů a samozřejmě i několika konceptů, které mají prezentovat budoucnost směřování několika významných evropských automobilek.