Velká sláva evropských autosalonů pomalu upadá, což potvrzují i poslední informace o absenci 9 velkých výrobců automobilů na autosalonu ve Frankfurtu, který se bude konat v září tohoto roku.
První skupinou značek, která do Frankfurtu nedorazí, je korporace FCA European, která sdružuje automobilky Alfa Romeo, Fiat nebo Jeep. U Alfy Romeo je tento krok poněkud překvapivý, neboť automobilka se v poslední době snaží protlačit své modely Giulia nebo Stelvio proti Německým konkurentům. Naopak Jeep se již nyní těší slušné popularitě na evropských trzích.
Další trojice automobilek je zastoupena francouzským koncernem DS a jde o značky Citroen, Peugeot a DS. V tomto případě se však dá krok automobilek celkem dobře pochopit hned ze dvou důvodů. Tím prvním je, že žádná z automobilek momentálně nemá žádnou extra novinku, kterou by zde mohla propagovat. Druhým pak všeobecně malá poptávka po francouzských automobilech v Německu.
Poslední trio automobilek pak tvoří japonské automobilky Nissan, Infinity a Mitsubishi. V případě Nissanu se pak jedná o nepříliš jasný krok, neboť autosalon ve Frankfurtu by byl skvělou příležitostí k Evropské premiéře nové generace elektrického Nissanu Leaf.
Problém by mohl být i s hledáním stánku Volva, které by se rádo zaměřilo především na menší akce, k čemuž poslední dobou směřuje většina výrobců automobilů. Naštěstí pro veřejnost se ale většina automobilek stále snaží pokrývat obě možnosti.
Navzdory neúčasti několika velkých automobilek však bude autosalon ve Frankfurtu stále zajímavou akcí, na které se dočkáme několika nových automobilů, prezentace budoucnosti elektromobilů a samozřejmě i několika konceptů, které mají prezentovat budoucnost směřování několika významných evropských automobilek.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.