Díky modelu GT86 i stále odvážnějšímu designu je jasně vidět, že Toyota nechce vyrábět nudná a masová auta. Se stále jasnější vizí budoucnosti je však očividné, že nabídka sportovních vozů pro pravověrné řidiče se bude stále zmenšovat.
Tomu by však rád zabránil designér Nobuhiko Honda, který umístil na web Behance.net svůj koncept sportovního vozidla "Toyota Public Sports Concept". Vůz má být odpovědí na éru autonomních vozidel, ve které chce nabídnout zážitek z řízení klasického sportovního vozu.
Pohon však bude řešen elektricky, přičemž baterie budou umístěny v podlaze a poháněna budou pouze zadní kola. Díky tomu se zkrátí převisy celého vozu a ten tak bude mít kompaktní rozměry. Sportovnímu pocitu by měla dopomoci nízká pozice řidiče, naopak skleněná kabina pomůže rozhledu.
Kromě toho by měl být vůz vybaven i těmi nejmodernějšími technologiemi, včetně systému rozšířené reality, která bude promítat informace na čelní sklo, přímo do zorného pole řidiče.
Design vozu neodráží žádný designový styl současné produkce Toyoty, ovšem navenek působí vcelku minimalisticky a v člověku vzbuzuje dojem "retro" designu. Tomu napomáhají i jednoduše řešená světla a karoserie bez jakýchkoliv zbytečných výmyslů.
Samozřejmě jedná se pouze o grafický koncept, ale i tak je fajn vědět, že někdo stále myslí na radost z řízení i ve vzdálené budoucnosti, kde bude hlavním zdrojem dopravy sdílení autonomních vozidel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.