Díky modelu GT86 i stále odvážnějšímu designu je jasně vidět, že Toyota nechce vyrábět nudná a masová auta. Se stále jasnější vizí budoucnosti je však očividné, že nabídka sportovních vozů pro pravověrné řidiče se bude stále zmenšovat.
Tomu by však rád zabránil designér Nobuhiko Honda, který umístil na web Behance.net svůj koncept sportovního vozidla "Toyota Public Sports Concept". Vůz má být odpovědí na éru autonomních vozidel, ve které chce nabídnout zážitek z řízení klasického sportovního vozu.
Pohon však bude řešen elektricky, přičemž baterie budou umístěny v podlaze a poháněna budou pouze zadní kola. Díky tomu se zkrátí převisy celého vozu a ten tak bude mít kompaktní rozměry. Sportovnímu pocitu by měla dopomoci nízká pozice řidiče, naopak skleněná kabina pomůže rozhledu.
Kromě toho by měl být vůz vybaven i těmi nejmodernějšími technologiemi, včetně systému rozšířené reality, která bude promítat informace na čelní sklo, přímo do zorného pole řidiče.
Design vozu neodráží žádný designový styl současné produkce Toyoty, ovšem navenek působí vcelku minimalisticky a v člověku vzbuzuje dojem "retro" designu. Tomu napomáhají i jednoduše řešená světla a karoserie bez jakýchkoliv zbytečných výmyslů.
Samozřejmě jedná se pouze o grafický koncept, ale i tak je fajn vědět, že někdo stále myslí na radost z řízení i ve vzdálené budoucnosti, kde bude hlavním zdrojem dopravy sdílení autonomních vozidel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?