Díky modelu GT86 i stále odvážnějšímu designu je jasně vidět, že Toyota nechce vyrábět nudná a masová auta. Se stále jasnější vizí budoucnosti je však očividné, že nabídka sportovních vozů pro pravověrné řidiče se bude stále zmenšovat.
Tomu by však rád zabránil designér Nobuhiko Honda, který umístil na web Behance.net svůj koncept sportovního vozidla "Toyota Public Sports Concept". Vůz má být odpovědí na éru autonomních vozidel, ve které chce nabídnout zážitek z řízení klasického sportovního vozu.
Pohon však bude řešen elektricky, přičemž baterie budou umístěny v podlaze a poháněna budou pouze zadní kola. Díky tomu se zkrátí převisy celého vozu a ten tak bude mít kompaktní rozměry. Sportovnímu pocitu by měla dopomoci nízká pozice řidiče, naopak skleněná kabina pomůže rozhledu.
Kromě toho by měl být vůz vybaven i těmi nejmodernějšími technologiemi, včetně systému rozšířené reality, která bude promítat informace na čelní sklo, přímo do zorného pole řidiče.
Design vozu neodráží žádný designový styl současné produkce Toyoty, ovšem navenek působí vcelku minimalisticky a v člověku vzbuzuje dojem "retro" designu. Tomu napomáhají i jednoduše řešená světla a karoserie bez jakýchkoliv zbytečných výmyslů.
Samozřejmě jedná se pouze o grafický koncept, ale i tak je fajn vědět, že někdo stále myslí na radost z řízení i ve vzdálené budoucnosti, kde bude hlavním zdrojem dopravy sdílení autonomních vozidel.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?