Závody skupiny B sice trvaly pouze pár let, ovšem během té doby dokázaly stvořit několik legend ve světě motorsportu a vybudovat si ohromnou základnu fanoušků. Své místa na výsluní těchto extrémních závodů si chtělo vychutnat i Ferrari s modelem 288, ovšem než byl vůz hotový, závody byly zrušeny.
Nebýt závodů Skupiny B, pravděpodobně bychom se nikdy nedočkali vozů jako Audi Sport Quattro, BMW M1 nebo Porsche 959. Po několika ošklivých nehodách však byly závody v roce 1987 zrušeny, aniž by se na nich mohlo představit Ferrari 288 GTO, které si dělalo velké ambice na úspěchy.
Fotografie které si můžete prohlédnout ve fotogalerii níže ale nepředstavují klasické Ferrari 288 Evoluzione, které vyvíjelo Ferrari, ale Ferrari 288 GTO R, které je pouhým digitálním konceptem, který na web Behance vystavil Zoki Nanco.
Na rozdíl od Evoluzione si GTO R zachovalo svůj standardní vzhled, který však doplňuje řada aerodynamických doplňků, od předního splitteru přes unikátní prahy až po masivní zadní difuzér. Třešničkou na dortu je pak obrovské křídlo, na kterém by se dalo snad i žehlit.
Designér nám sice žádné bližší záběru interiéru neukázal, ovšem na první pohled se zdá, že kromě bezpečnostního rámu se toho v interiéru vozu příliš nezměnilo.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?