Celý svět v posledních dnech řeší možný jaderný konflikt mezi USA a KLDR. Komu by ale jaderná válka prospěla? Pokud si myslíte že nikomu, tak se údajně pletete. Podle webu Jalopnik by na ní totiž mohla vydělat automobilka BMW
Je to samozřejmě naprostý nesmysl a pravděpodobně ta nejšílenější konspirační teorie, jaká kdy na světě vznikla. Ovšem jak se říká - na každém šprochu, pravdy trochu.
Proč si tedy kolegové z webu Jalopnik myslí, by BMW mělo toužit po anihilaci všeho na severní polovině Korejského poloostrova? Kvůli malým a zřejmě nepříliš kvalitním dodávkám Pyeonghwa Paso 990, které bez rozpaků okopírovaly vzhled předních ledvinek, částečně světlometů a umístění loga od starších mnichovských modelů.
Pyeonghwa je přitom jeden z pouhých dvou výrobců a prodejců automobilů na území KLDR, kde je většina lidí ráda i za obyčejné kolo. Společnost vznikla v roce 1999 díky spojení Pyonghwa Motors z Jižní Korei a Ryonbong General Corp z KLDR. Produkce se zaměřuje zejména na licenční automobily značek Fiat, SsangYong nebo čínské Brilliance Auto. Kvůli ekonomické situaci v Korei se však odhaduje, že automobilka v roce 2005 nevyrobila ani 400 vozidel, ačkoliv její kapacita by mohla být až 10 000 ročně.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.