Celý svět v posledních dnech řeší možný jaderný konflikt mezi USA a KLDR. Komu by ale jaderná válka prospěla? Pokud si myslíte že nikomu, tak se údajně pletete. Podle webu Jalopnik by na ní totiž mohla vydělat automobilka BMW
Je to samozřejmě naprostý nesmysl a pravděpodobně ta nejšílenější konspirační teorie, jaká kdy na světě vznikla. Ovšem jak se říká - na každém šprochu, pravdy trochu.
Proč si tedy kolegové z webu Jalopnik myslí, by BMW mělo toužit po anihilaci všeho na severní polovině Korejského poloostrova? Kvůli malým a zřejmě nepříliš kvalitním dodávkám Pyeonghwa Paso 990, které bez rozpaků okopírovaly vzhled předních ledvinek, částečně světlometů a umístění loga od starších mnichovských modelů.
Pyeonghwa je přitom jeden z pouhých dvou výrobců a prodejců automobilů na území KLDR, kde je většina lidí ráda i za obyčejné kolo. Společnost vznikla v roce 1999 díky spojení Pyonghwa Motors z Jižní Korei a Ryonbong General Corp z KLDR. Produkce se zaměřuje zejména na licenční automobily značek Fiat, SsangYong nebo čínské Brilliance Auto. Kvůli ekonomické situaci v Korei se však odhaduje, že automobilka v roce 2005 nevyrobila ani 400 vozidel, ačkoliv její kapacita by mohla být až 10 000 ročně.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.