Oliver Stefani přebírá od 1. září odpovědnost za oblast designu ve společnosti Škoda Auto. Třiapadesátiletý Stefani, který je absolventem studia designu v Braunschweigu a v kalifornské Pasadeně, naposledy působil jako vedoucí designu exteriéru značky Volkswagen. Jeho rukopis nese celá řada sériových vozů značky Volkswagen uplynulých deseti let a mnoho automobilových konceptů.
„Design značky Škoda se v uplynulých letech velmi dobře rozvíjel. Nedávno jsme nový výrazný designový jazyk přenesli také na naše modely SUV,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. „S Oliverem Stefanim nyní zahajujeme další fázi rozvoje. Naše auta navrhne a povede do éry digitalizace a elektrifikace výroby vozů ještě emocionálněji. Oliver Stefani má velký kreativní potenciál. Těším se na spolupráci,“ zdůrazňuje Maier.
Také pro Christiana Strubeho, člena představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje, je Stefani ideálním člověkem: „Jsem přesvědčen, že Oliver Stefani bude dále důsledně rozvíjet nový designový jazyk značky Škoda a úspěšně ho pozvedne na další úroveň. Díky svým dovednostem zákazníky značky Škoda budoucími modely nadchne. Ke značce Škoda se hodí,“ dává Strube najevo své přesvědčení.
Oliver Stefani během své dosavadní kariéry nejednou projevil svůj um. V roce 2002 nastoupil do koncernu Volkswagen. Jeho rukopis nese celá řada sériových vozů značky Volkswagen uplynulých deseti let a mnoho automobilových konceptů. Rozhodující měrou se podílel na vývoji modelů up!, Polo, Jetta, Tiguan, současné generace modelu Golf a showcarů rodiny ID.
Nový šéfdesignér značky Škoda absolvoval studium designu v Braunschweigu a v kalifornské Pasadeně. Vedle toho pracoval tři roky v Design Center Europe ve španělském Sitgesu. Jeho dovednosti se ke značce Škoda, pro niž jsou typická četná “Simply Clever” řešení a výrazný krystalický designový jazyk, dokonale hodí.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?