Oliver Stefani přebírá od 1. září odpovědnost za oblast designu ve společnosti Škoda Auto. Třiapadesátiletý Stefani, který je absolventem studia designu v Braunschweigu a v kalifornské Pasadeně, naposledy působil jako vedoucí designu exteriéru značky Volkswagen. Jeho rukopis nese celá řada sériových vozů značky Volkswagen uplynulých deseti let a mnoho automobilových konceptů.
„Design značky Škoda se v uplynulých letech velmi dobře rozvíjel. Nedávno jsme nový výrazný designový jazyk přenesli také na naše modely SUV,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. „S Oliverem Stefanim nyní zahajujeme další fázi rozvoje. Naše auta navrhne a povede do éry digitalizace a elektrifikace výroby vozů ještě emocionálněji. Oliver Stefani má velký kreativní potenciál. Těším se na spolupráci,“ zdůrazňuje Maier.
Také pro Christiana Strubeho, člena představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje, je Stefani ideálním člověkem: „Jsem přesvědčen, že Oliver Stefani bude dále důsledně rozvíjet nový designový jazyk značky Škoda a úspěšně ho pozvedne na další úroveň. Díky svým dovednostem zákazníky značky Škoda budoucími modely nadchne. Ke značce Škoda se hodí,“ dává Strube najevo své přesvědčení.
Oliver Stefani během své dosavadní kariéry nejednou projevil svůj um. V roce 2002 nastoupil do koncernu Volkswagen. Jeho rukopis nese celá řada sériových vozů značky Volkswagen uplynulých deseti let a mnoho automobilových konceptů. Rozhodující měrou se podílel na vývoji modelů up!, Polo, Jetta, Tiguan, současné generace modelu Golf a showcarů rodiny ID.
Nový šéfdesignér značky Škoda absolvoval studium designu v Braunschweigu a v kalifornské Pasadeně. Vedle toho pracoval tři roky v Design Center Europe ve španělském Sitgesu. Jeho dovednosti se ke značce Škoda, pro niž jsou typická četná “Simply Clever” řešení a výrazný krystalický designový jazyk, dokonale hodí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?