Oliver Stefani přebírá od 1. září odpovědnost za oblast designu ve společnosti Škoda Auto. Třiapadesátiletý Stefani, který je absolventem studia designu v Braunschweigu a v kalifornské Pasadeně, naposledy působil jako vedoucí designu exteriéru značky Volkswagen. Jeho rukopis nese celá řada sériových vozů značky Volkswagen uplynulých deseti let a mnoho automobilových konceptů.
„Design značky Škoda se v uplynulých letech velmi dobře rozvíjel. Nedávno jsme nový výrazný designový jazyk přenesli také na naše modely SUV,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. „S Oliverem Stefanim nyní zahajujeme další fázi rozvoje. Naše auta navrhne a povede do éry digitalizace a elektrifikace výroby vozů ještě emocionálněji. Oliver Stefani má velký kreativní potenciál. Těším se na spolupráci,“ zdůrazňuje Maier.
Také pro Christiana Strubeho, člena představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje, je Stefani ideálním člověkem: „Jsem přesvědčen, že Oliver Stefani bude dále důsledně rozvíjet nový designový jazyk značky Škoda a úspěšně ho pozvedne na další úroveň. Díky svým dovednostem zákazníky značky Škoda budoucími modely nadchne. Ke značce Škoda se hodí,“ dává Strube najevo své přesvědčení.
Oliver Stefani během své dosavadní kariéry nejednou projevil svůj um. V roce 2002 nastoupil do koncernu Volkswagen. Jeho rukopis nese celá řada sériových vozů značky Volkswagen uplynulých deseti let a mnoho automobilových konceptů. Rozhodující měrou se podílel na vývoji modelů up!, Polo, Jetta, Tiguan, současné generace modelu Golf a showcarů rodiny ID.
Nový šéfdesignér značky Škoda absolvoval studium designu v Braunschweigu a v kalifornské Pasadeně. Vedle toho pracoval tři roky v Design Center Europe ve španělském Sitgesu. Jeho dovednosti se ke značce Škoda, pro niž jsou typická četná “Simply Clever” řešení a výrazný krystalický designový jazyk, dokonale hodí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?