Pokud jste milovníky filmů s agentem 007 a toužíte mí v garáži zaparkovaný vůz který si v jednom z filmů skutečně zahrál, pak zbystřete. Aukční síň RM Sothebys totiž bude dražit takřka zánovní Land Rover Defender, který si střihnul několik akčních scén v posledním bondovském filmu Spectre.
Pokud jste viděli již 24. bondovku s názvem "Spectre", jistě vám tento grandiózní Land Rover Defender není cizí. Jedná se totiž přesně o ten vůz, který Bonda naháněl v zasněžených lesích rakouských alp.
Pro natáčení bondovky Spectre si společnost Sony Pictrues objednala celkem 10 čtyřdvéřových vozů Land Rover Defender 110 v barvě Santorini Black. Po doručení se však vozy nezdály filmařům dostatečně výrazné, agresivní a hodné záporáků z organizace Spectre, proto vozy putovaly na úpravu do společnosti Bowler, která je úpravami Defenderů vyhlášená. Díky tomu vzniklo 10 speciálních vozidel "SVX Concept", nebo chcete-li "Spectre Defender".
Rozhodně nejvýraznější změnou byly 37 palcové pneumatiky s agresivním profilem. Kromě nich byl upraven i celý podvozek, který dostal rally tlumiče Bilstein, které Bowler používá do svých rally speciálů. Interiér i exteriér vozu je pak doplněn o ochranné rámy, přičemž ten venkovní je vybaven i expedičním košem a přídavnými světlomety.
Úpravám se nevyhnul ani motor, jehož výkon byl zvýšen ze 120 na 185 koní a výsledný točivý moment činí 500 Nm. Řidiči jsou k dispozici sedačky Recaro s čtyřbodovými pásy a hydraulická ruční brzda, která však byla během prodeje prvnímu majiteli odpojena.
První majitel koupil vůz přímo od společnosti Bowler, u které skončil po natáčení filmu. Vůz je v naprosto perfektním stavu, neboť byl používán pouze pro záběry za jízdy, v akčních scénách byly ničeny zcela jiné vozy. Vůz je zcela legálně provozovatelný i na běžných silnicích, ovšem jeho majitel s ním najel pouhých 234 km, než se ho rozhodl prodat.
K vozu je přiložen i seznam všech úprav, seznamy použitých dílů a potvrzení o původu vozu. Kolik vozů se z natáčení dochovalo není známo, tento je však v perfektním stavu. Jeho cenu ale neznáme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.