Jak se učí Jaguar létat? Bez řidiče a v nafukovacím hradu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. července 2017, 11:04 Google+

Před necelými čtrnácti dny jsme vás informovali o představení nového kompaktního SUV Jaguar E-Pace, který již během svého představení vytvořil nový rekord ve skoku, během nějž se automobil otočí kolem své osy o 360 °. Nyní však automobilka vydala i video, které zachycuje přípravy na tento skok.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Takto se Jaguar E-Pace připravoval na svůj rekordní skok

Takto se Jaguar E-Pace připravoval na svůj rekordní skok | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Když během představení nového modelu vytvoříte nový světový rekord ve skoku s otočkou kolem vlastní osy, moc toho o vlastnostech modelu neprozradíte, ovšem vzbudíte velký zájem médií, což se Jaguaru skutečně povedlo.

Aby však skok neskončil jedním velkým fiaskem, bylo potřeba vše pečlivě naplánovat. A díky bohu někoho napadlo natočit i přípravy na tento unikátní skok. Na níže přiloženém videu si tak můžete prohlédnout všechny kroky, od cvičných skoků do nafouklého "polštáře", až po první ostrý skok z rampy a tvrdé přistání na haldě hlíny.

Na videu je také vidět, že první verze automobilu byly vybaveny jakýmsi systémem autonomního řízení, díky kterému byly první skoky prováděny bez přítomnosti řidiče. Poté počítač nahradil řidič a opět se skákalo do nafukovacího polštáře, který však automobil i několikrát protrhl a utrpěl pár šrámů.

Potěšující však je, že jak ve videu zmiňují, i přes poměrně tvrdé rány zůstala struktura vozu neporušená, poškozeny byly pouze jednotlivé díly karoserie, které byly následně vyměněny a v testování se mohlo pokračovat.

Vytisknout

Diskuze: Jak se učí Jaguar létat? Bez řidiče a v nafukovacím hradu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche 911 Targa 4 GTS se sériovým číslem 999,999

Místo muzea zamířilo do Kanady, tomuhle Porsche chybělo k dokonalosti jediné…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud