Před necelými čtrnácti dny jsme vás informovali o představení nového kompaktního SUV Jaguar E-Pace, který již během svého představení vytvořil nový rekord ve skoku, během nějž se automobil otočí kolem své osy o 360 °. Nyní však automobilka vydala i video, které zachycuje přípravy na tento skok.
Když během představení nového modelu vytvoříte nový světový rekord ve skoku s otočkou kolem vlastní osy, moc toho o vlastnostech modelu neprozradíte, ovšem vzbudíte velký zájem médií, což se Jaguaru skutečně povedlo.
Aby však skok neskončil jedním velkým fiaskem, bylo potřeba vše pečlivě naplánovat. A díky bohu někoho napadlo natočit i přípravy na tento unikátní skok. Na níže přiloženém videu si tak můžete prohlédnout všechny kroky, od cvičných skoků do nafouklého "polštáře", až po první ostrý skok z rampy a tvrdé přistání na haldě hlíny.
Na videu je také vidět, že první verze automobilu byly vybaveny jakýmsi systémem autonomního řízení, díky kterému byly první skoky prováděny bez přítomnosti řidiče. Poté počítač nahradil řidič a opět se skákalo do nafukovacího polštáře, který však automobil i několikrát protrhl a utrpěl pár šrámů.
Potěšující však je, že jak ve videu zmiňují, i přes poměrně tvrdé rány zůstala struktura vozu neporušená, poškozeny byly pouze jednotlivé díly karoserie, které byly následně vyměněny a v testování se mohlo pokračovat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?