Zatímco většina majitelů automobilů s milionovou hodnotou drží své klenoty zamčené v garáži a nechává jejich cenu růst, někteří s nimi jezdí kdykoliv a kdekoliv mohou. Stejně jako tento majitel jednoho z 6 Mercedesů CLK GTR, který se s vozem proháněl po silnicích, které by byly vhodnější spíše pro závody rally.
Na světě existuje pouze šest exemplářů Mercedesu CLK GTR Roadster, které vznikly ze stejného důvodu, jako většina ostatních silničních hypersportovních automobilů: umožnit automobilce homologování vozu do závodů "FIA GT Championship".
Vzhledem k velmi nízkému počtu vyrobených kusů se tak hodnota vozu pohybuje v takových částkách, které mohou vozy jako McLaren P1, Porsche 918 Spyder nebo Ferrari LaFerrari jen tiše závidět. A je úplně jedno, že jsou rychlejší, propracovanější či luxusnější.
Je tak jen s podivem, že majitel 3. vyrobeného kusu se s ním objevil na akci, kde s CLK GTR vesele driftoval po polích a některé zvědavce svým vozem dokonce i svezl po silnici, která by mohla sloužit spíše jako rychlostní zkouška na závodech Rally.
Co dělá z CLK GTR skutečné hypersportovní auto je jeho motor. Jedná se o 6.9 litrový motor V12, který díky úpravám od AMG produkuje výkon 604 koní a točivý moment 775 Nm.
Díky této porci výkonu a šasi závodního vozu dokáže CLK GTR Roadster dosáhnout maximální rychlosti 321 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za pouhé 3,2 sekundy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.