Zatímco většina majitelů automobilů s milionovou hodnotou drží své klenoty zamčené v garáži a nechává jejich cenu růst, někteří s nimi jezdí kdykoliv a kdekoliv mohou. Stejně jako tento majitel jednoho z 6 Mercedesů CLK GTR, který se s vozem proháněl po silnicích, které by byly vhodnější spíše pro závody rally.
Na světě existuje pouze šest exemplářů Mercedesu CLK GTR Roadster, které vznikly ze stejného důvodu, jako většina ostatních silničních hypersportovních automobilů: umožnit automobilce homologování vozu do závodů "FIA GT Championship".
Vzhledem k velmi nízkému počtu vyrobených kusů se tak hodnota vozu pohybuje v takových částkách, které mohou vozy jako McLaren P1, Porsche 918 Spyder nebo Ferrari LaFerrari jen tiše závidět. A je úplně jedno, že jsou rychlejší, propracovanější či luxusnější.
Je tak jen s podivem, že majitel 3. vyrobeného kusu se s ním objevil na akci, kde s CLK GTR vesele driftoval po polích a některé zvědavce svým vozem dokonce i svezl po silnici, která by mohla sloužit spíše jako rychlostní zkouška na závodech Rally.
Co dělá z CLK GTR skutečné hypersportovní auto je jeho motor. Jedná se o 6.9 litrový motor V12, který díky úpravám od AMG produkuje výkon 604 koní a točivý moment 775 Nm.
Díky této porci výkonu a šasi závodního vozu dokáže CLK GTR Roadster dosáhnout maximální rychlosti 321 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za pouhé 3,2 sekundy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?