Ačkoliv se nám BMW řady 8, nástupce řady 6, ukázalo v podobě konceptu již před více než dvěma měsíci na Concorso d'Eleganza Villa d'Este u italského jezera Como, až nyní si můžeme poslechnout úžasný zvuk prototypu, který se proháněl po slavném zeleném pekle.
Nádherné tvary BMW řady 8 bezesporu uchvátily řady návštěvníků letošního ročníku Concorso d'Eleganza Villa d'Este u italského jezera Como, kde se vůz v podobě konceptu poprvé předvedl. Aby však nové BMW důstojně nahradilo řadu 6, nestačí mu jen elegantní vzhled.
Každé správné BMW totiž musí být i dostatečně výkonné, rychlé a jeho zvuk by vám měl způsobit husí kůži. A přesně něco takového předváděl maskovaný prototyp nové řady 8, který se v minulých dnech proháněl po slavném německém okruhu Nürburgring, přičemž ho zachytil spotter vystupující na YouTube pod přezdívkou Supercarsfromeu.
Karoserie zahalená v klasické maskovací fólii příliš detailů neodhaluje, podle zvuku je však jasné, že pod kapotou bude ukryto pořádné stádo koní. Například redaktoři z webu CarScoops se domnívají, že pod kapotou by se mohl ukrývat motor z BMW M550i, tedy V8 o výkonu 456 koní.
Vrcholem nabídky řady 8 se však stane verze M8, která by měla dostat podobný motor, jako nová generace BMW M5. Pod kapotou by tak by ustájen osmiválec o výkonu až 600 koní, jehož výkon přenáší na asfalt všechna kola díky pohonu xDrive.
O možnost driftovat se však bát nemusíte. I nové BMW M5 s tímto pohonem zvládá drift bez problému, neboť systém dokáže posílat většinu výkonu na zadní nápravu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.