Ačkoliv se nám BMW řady 8, nástupce řady 6, ukázalo v podobě konceptu již před více než dvěma měsíci na Concorso d'Eleganza Villa d'Este u italského jezera Como, až nyní si můžeme poslechnout úžasný zvuk prototypu, který se proháněl po slavném zeleném pekle.
Nádherné tvary BMW řady 8 bezesporu uchvátily řady návštěvníků letošního ročníku Concorso d'Eleganza Villa d'Este u italského jezera Como, kde se vůz v podobě konceptu poprvé předvedl. Aby však nové BMW důstojně nahradilo řadu 6, nestačí mu jen elegantní vzhled.
Každé správné BMW totiž musí být i dostatečně výkonné, rychlé a jeho zvuk by vám měl způsobit husí kůži. A přesně něco takového předváděl maskovaný prototyp nové řady 8, který se v minulých dnech proháněl po slavném německém okruhu Nürburgring, přičemž ho zachytil spotter vystupující na YouTube pod přezdívkou Supercarsfromeu.
Karoserie zahalená v klasické maskovací fólii příliš detailů neodhaluje, podle zvuku je však jasné, že pod kapotou bude ukryto pořádné stádo koní. Například redaktoři z webu CarScoops se domnívají, že pod kapotou by se mohl ukrývat motor z BMW M550i, tedy V8 o výkonu 456 koní.
Vrcholem nabídky řady 8 se však stane verze M8, která by měla dostat podobný motor, jako nová generace BMW M5. Pod kapotou by tak by ustájen osmiválec o výkonu až 600 koní, jehož výkon přenáší na asfalt všechna kola díky pohonu xDrive.
O možnost driftovat se však bát nemusíte. I nové BMW M5 s tímto pohonem zvládá drift bez problému, neboť systém dokáže posílat většinu výkonu na zadní nápravu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.