Nová hračka arabských šejků míří do výroby. Tohle superauto není pro každého

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 11. července 2017, 11:43 Aktualizováno 11.7.2017, 14:03 Google+

Zarooq SandRacer 500GT, superauto určené pro jízdu v nehostinném terénu, se dočká zahájení sériové výroby během tohoto týdne. Stroj navržený a vyráběný ve Spojených arabských emirátech se tak již brzy stane novou hračku zámožných šejků ze zemí středního východu, kde o pouště rozhodně není nouze.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zarooq SandRacer 500GT

Zarooq SandRacer 500GT | foto: Zarooq Motors

Sdílejte článek

Zarooq SandRacer 500GT se světu poprvé představil ve formě konceptu v roce 2015 na akci Abu Dhabi Grand Prix. Na rozdíl od většiny automobilů však během cesty od konceptu k finálnímu vozu získal ještě více výkonu a s tím i spojené zábavy.

Design vozu pochází z dílny designéra jménem Anthony Jannarell, který se proslavil například návrhem vozu Lyken HyperSport. O stavbu karbonové karoserie i výrobu luxusního interiéru se zasloužila společnost Mansory. Díky karoserii z lehkého karbonu se navíc povedlo udržet váhu vozu na přijatelné hodnotě 1,3 tuny.

Původně navržený koncept měl být poháněn motorem V6, ten byl však nahrazen silnějším 6.2 litrovým motorem V8 o výkonu 525 koní a točivém momentu 660 Nm. Tato porce je následně posílána poze na zadní nápravu skrze 5-stupňovou sekvenční převodovku, která má své kořeny v závodních vozech. I díky nízké hmotnosti tak vůz dokáže dosáhnout maximální rychlosti až 220 km/h.

Aby se Zarooq dal označovat za skutečný off-road supersport, potřeboval k tomu i kvalitní podvozek, který dodala společnost Intrax Racing. Díky nastavitelnosti podvozku v rozsahu až 450 mm si navíc uživatel může přizpůsobit vůz k danému terénu. Na čistých silnicích je možné vůz snížit, zatímco během řádění v pouštních dunách lze využít maximální možné výšky.

Během první série výroby bude vyrobeno cca 35 těchto strojů, přičemž cena za jeden činí cca 450,000 dolarů, tedy 10,3 milionu korun. Vůz je zatím schválen k provozu pouze v SAE, zda se tedy počítá i s jeho vývozem je značně nejisté.

Vytisknout

Diskuze: Nová hračka arabských šejků míří do výroby. Tohle superauto není pro každého

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Drsná Lada Niva, kterou si v roce 2009 pořídil Vladimir Putin

Touto drsnou Nivou se kdysi pochlubil sám Vladimír Putin

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud