Nová hračka arabských šejků míří do výroby. Tohle superauto není pro každého

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 11. července 2017, 11:43 Aktualizováno 11.7.2017, 14:03 Google+

Zarooq SandRacer 500GT, superauto určené pro jízdu v nehostinném terénu, se dočká zahájení sériové výroby během tohoto týdne. Stroj navržený a vyráběný ve Spojených arabských emirátech se tak již brzy stane novou hračku zámožných šejků ze zemí středního východu, kde o pouště rozhodně není nouze.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zarooq SandRacer 500GT

Zarooq SandRacer 500GT | foto: Zarooq Motors

Sdílejte článek

Zarooq SandRacer 500GT se světu poprvé představil ve formě konceptu v roce 2015 na akci Abu Dhabi Grand Prix. Na rozdíl od většiny automobilů však během cesty od konceptu k finálnímu vozu získal ještě více výkonu a s tím i spojené zábavy.

Design vozu pochází z dílny designéra jménem Anthony Jannarell, který se proslavil například návrhem vozu Lyken HyperSport. O stavbu karbonové karoserie i výrobu luxusního interiéru se zasloužila společnost Mansory. Díky karoserii z lehkého karbonu se navíc povedlo udržet váhu vozu na přijatelné hodnotě 1,3 tuny.

Původně navržený koncept měl být poháněn motorem V6, ten byl však nahrazen silnějším 6.2 litrovým motorem V8 o výkonu 525 koní a točivém momentu 660 Nm. Tato porce je následně posílána poze na zadní nápravu skrze 5-stupňovou sekvenční převodovku, která má své kořeny v závodních vozech. I díky nízké hmotnosti tak vůz dokáže dosáhnout maximální rychlosti až 220 km/h.

Aby se Zarooq dal označovat za skutečný off-road supersport, potřeboval k tomu i kvalitní podvozek, který dodala společnost Intrax Racing. Díky nastavitelnosti podvozku v rozsahu až 450 mm si navíc uživatel může přizpůsobit vůz k danému terénu. Na čistých silnicích je možné vůz snížit, zatímco během řádění v pouštních dunách lze využít maximální možné výšky.

Během první série výroby bude vyrobeno cca 35 těchto strojů, přičemž cena za jeden činí cca 450,000 dolarů, tedy 10,3 milionu korun. Vůz je zatím schválen k provozu pouze v SAE, zda se tedy počítá i s jeho vývozem je značně nejisté.

Vytisknout

Diskuze: Nová hračka arabských šejků míří do výroby. Tohle superauto není pro každého

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Drsná Lada Niva, kterou si v roce 2009 pořídil Vladimir Putin

Touto drsnou Nivou se kdysi pochlubil sám Vladimír Putin

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud