Ačkoliv nám toho Tesla o druhé generaci Roadsteru příliš neřekla, může nás těšit alespoň ta jistota, že na něm pracuje. Někteří šikovní designéři však nechtějí čekat na první oficiální informace, následkem čehož vznikají designová studie jako tato.
Studie druhé generace Tesla Roadsteru, kterou na serveru Behance umístil designér Vinicius Buch, znázorňuje nový Roadster jako perfektní elektrickou hračku pro velký kluky.
Během jejího navrhování se Buch držel jediného cíle, který si Elon Musek pro nový Roadster nastavil: zvládnout zrychlení z 0 na 96 km/h pod 2 vteřiny. A to za použití klasických silničních pneumatik a bez jakýchkoliv úprav, se kterými by Roadster nesměl legálně na silnici.
Ačkoliv vůz vypadá spíše jako ze Sci-Fi filmu, jeho designér bezpochyby sázel na maximální aerodynamičnost, nízkou váhu a moderní design. Přesně tak, jak by se dalo očekávat přímo od samotné Tesly.
Ze snímků, které uveřejnil, si tak můžeme prohlédnout agresivní masku LED světlomety, elegantní design připomínající Mazdu Mx-5, nabíjecí port umístěný v zadní části vozu, malé a odstranitelné čelní sklo, kufr v přední části a velice jednoduchou a čistou palubní desku.
Na podobu skutečného Tesla Roadsteru druhé generace si budeme muset ještě pár let počkat, ovšem kdyby dostal podobné ztvárnění, málokdo by se zlobil. Tesla však zřejmě vsadí na vyšší praktičnost, a nabídne alespoň střechu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.