Pokud jste si mysleli, že řidič šedesátitunového tanku se s aquaplaningem nikdy nemůže setkat, jste na omylu. Své by o tom mohla vyprávět posádka běloruského tanku T-72, který během příprav na přehlídku dostal smyk a nechal za sebou pěknou paseku.
Během incidentu, který se odehrál 23.6.2017, dostal tank během nácviku přehlídky smyk, vymkl se řidiči z kontroly, otočil se o 180° a prudce narazil levým bokem do sloupu veřejného osvětlení. Během toho však stačil i svou hlavní smést minimálně jeden strom.
Co přesně bylo příčinou nehody se nám vypátrat nepodařilo, ovšem podle dostupných informací vznikla během nácviku přehlídky mezi vozidly velká mezera, kterou se posádka tanku snažila dohnat šlápnutím na plyn. Jak je ale patrné ze záznamů, pravý pás tanku se najednou náhle zpomalil, což vedlo k rychlému přetočení tanku a kolizi.
Není potřeba dodávat, že na rozdíl od pneumatik osobních automobilů mají pásy tanků na asfaltě mnohem nižší přilnavost, natož pokud je asfalt mokrý.
Я думал что танки из железа, но столб похоже целее танка! pic.twitter.com/g5OZo3pWHH
— Krasnaok (@Krasnaok) 24. června 2017
Jak dopadla posádka nevíme, ovšem velitel tanku, který byl během nehody v poklopu, dokázal tank poměrně rychle opustit a nevypadal zraněně. Samotný tank, pravděpodobně ruský model T-72, kterých vlastní Bělorusko stovky, také nevypadá příliš poškozeně. Došlo pouze k poškození několika bloků reaktivního pancéřování. Pojezdová kola a pásy však vypadají nepoškozeně
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.