Pokud jste si mysleli, že řidič šedesátitunového tanku se s aquaplaningem nikdy nemůže setkat, jste na omylu. Své by o tom mohla vyprávět posádka běloruského tanku T-72, který během příprav na přehlídku dostal smyk a nechal za sebou pěknou paseku.
Během incidentu, který se odehrál 23.6.2017, dostal tank během nácviku přehlídky smyk, vymkl se řidiči z kontroly, otočil se o 180° a prudce narazil levým bokem do sloupu veřejného osvětlení. Během toho však stačil i svou hlavní smést minimálně jeden strom.
Co přesně bylo příčinou nehody se nám vypátrat nepodařilo, ovšem podle dostupných informací vznikla během nácviku přehlídky mezi vozidly velká mezera, kterou se posádka tanku snažila dohnat šlápnutím na plyn. Jak je ale patrné ze záznamů, pravý pás tanku se najednou náhle zpomalil, což vedlo k rychlému přetočení tanku a kolizi.
Není potřeba dodávat, že na rozdíl od pneumatik osobních automobilů mají pásy tanků na asfaltě mnohem nižší přilnavost, natož pokud je asfalt mokrý.
Я думал что танки из железа, но столб похоже целее танка! pic.twitter.com/g5OZo3pWHH
— Krasnaok (@Krasnaok) 24. června 2017
Jak dopadla posádka nevíme, ovšem velitel tanku, který byl během nehody v poklopu, dokázal tank poměrně rychle opustit a nevypadal zraněně. Samotný tank, pravděpodobně ruský model T-72, kterých vlastní Bělorusko stovky, také nevypadá příliš poškozeně. Došlo pouze k poškození několika bloků reaktivního pancéřování. Pojezdová kola a pásy však vypadají nepoškozeně
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.