Pokud jste si mysleli, že řidič šedesátitunového tanku se s aquaplaningem nikdy nemůže setkat, jste na omylu. Své by o tom mohla vyprávět posádka běloruského tanku T-72, který během příprav na přehlídku dostal smyk a nechal za sebou pěknou paseku.
Během incidentu, který se odehrál 23.6.2017, dostal tank během nácviku přehlídky smyk, vymkl se řidiči z kontroly, otočil se o 180° a prudce narazil levým bokem do sloupu veřejného osvětlení. Během toho však stačil i svou hlavní smést minimálně jeden strom.
Co přesně bylo příčinou nehody se nám vypátrat nepodařilo, ovšem podle dostupných informací vznikla během nácviku přehlídky mezi vozidly velká mezera, kterou se posádka tanku snažila dohnat šlápnutím na plyn. Jak je ale patrné ze záznamů, pravý pás tanku se najednou náhle zpomalil, což vedlo k rychlému přetočení tanku a kolizi.
Není potřeba dodávat, že na rozdíl od pneumatik osobních automobilů mají pásy tanků na asfaltě mnohem nižší přilnavost, natož pokud je asfalt mokrý.
Я думал что танки из железа, но столб похоже целее танка! pic.twitter.com/g5OZo3pWHH
— Krasnaok (@Krasnaok) 24. června 2017
Jak dopadla posádka nevíme, ovšem velitel tanku, který byl během nehody v poklopu, dokázal tank poměrně rychle opustit a nevypadal zraněně. Samotný tank, pravděpodobně ruský model T-72, kterých vlastní Bělorusko stovky, také nevypadá příliš poškozeně. Došlo pouze k poškození několika bloků reaktivního pancéřování. Pojezdová kola a pásy však vypadají nepoškozeně
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?