V období před letními prázdninami se opět množí dotazy, zda je potřeba k cestě do Chorvatska vlastnit cestovní pas, nebo zda postačí občanský průkaz. Odpověď nám poskytli odborníci z ÚAMK, kteří se vydali pro odpověď až na hranice tohoto oblíbeného přímořského letoviska.
Na otázky odborníků z ÚAMK odpovídal na chorvatských hranicích Macelj Damjan Vešligaj, zástupce velitele pohraniční policie. Hned první otázka byla směřována na průběh hraničních kontrol.
Ta se podle vyjádření vztahuje na všechny, kdo hranice překračují. Pokud by se však začaly vytvářet kolony delší 15 minut, zaměří se pohraničníci jen na vybrané osoby. Během kontrol se pak policisté zaměřují zejména na zavazadlový prostor a kontrolu dokumentů.
Pozitivní zprávou pro občany České republiky však je, že na cestě do Chorvatska nám stačí platný občanský průkaz. Cestovat je však možné i s platným pasem. To samé platí i pro děti - ty musí mít své platné doklady, jinak by nemusely být vpuštěny do země.
Vstup do Chorvatska vám může být zakázán pouze pokud vaše doklady nebudou v pořádku, tzn. doklad nesmí být poškozen a musí být platný i po opuštění země, nebo pokud převážíte zboží, které je do Chorvatska zakázáno dovážet.
Tým pracovníků z ÚAMK se však setkal i s přístupem pohraničníků, kteří striktně vyžadovali předložení cestovního pasu. Tento přístup je však běžný zejména pouze na maďarsko-chorvatských přechodech. Vždy však záleží na tom, na jakého člověka narazíte.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.