Automobilka Bugatti se s modelem Chiron opět vrátila na Nürburgring. Ačkoliv není zcela jasné, co automobilka na voze testovala, jedno víme jistě. Jeho hluboký zvuk je tak dokonale fascinující, že by s ním automobilka mohla pořádat i koncerty.
Video, které se objevilo na YouTube kanále Automotive Mike, zachycuje tovární testovací jízdy Bugatti Chiron v tomto měsíci. Proč Bugatti Chiron testovalo, ačkoliv už první kus doručilo zájemci, není jasné. Nabízí se však rovnou dvě možnosti.
Tou první by byl test nových pneumatik, které Chiron zoufale potřebuje k dosažení vyšších rychlostních rekordů. Druhou možností, která se nabízí, je vývoj nové, ještě extrémnější, verze tohoto automobilu.
Tato možnost je však méně pravděpodobná, neboť i současná verze je limitovaná technologií pneumatik. Lehčí nebo výkonnější verze by tedy byla zbytečná. Alespoň prozatím.
Z videa je však alespoň vidět krásně fungující vůz, který elegantně projíždí zatáčkami za neskutečně hlubokého zvuku jeho motoru. Pro připomenutí, pod kapotou tohoto krasavce se ukrývá čtveřicí turbodmychadel přeplňovaný motor W16 o objemu 8 litrů, který je schopen vyvinout až 1500 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?