Porsche si pro své zákazníky připravilo nový dopravní prostředek na extrémně krátké vzdálenosti - kancelářskou židli. Za cenu více než 130,000 Kč tak můžete v kanceláři zažívat stejný pocit, jako za volantem jednoho z legendárních sportovních vozů - to alespoň tvrdí Porsche v několika svých reklamách.
Ano, Porsche dokonce připravilo k propagaci svého kancelářského křesla i několik reklam v podobě videa. V nich propaguje hlavně styl křesla, který odpovídá designu sedaček z poslední vozů 911 a také různé "vychytávky", které vám mají v křesle zajistit větší komfort.
Stejně jako většina kancelářských židlí, i tato je výškově nastavitelná. Co už však většina ostatních židlí postrádá je elektrické ovládání sklonu opěráku, nebo "3D" nastavení opěrek rukou. To vše díky elektrickým motorkům napájeným dobíjecí baterií. Opomenout však nesmíme ani speciální háček na bundu, nacházející se v zadní části křesla.
Samotné křeslo je čalouněno černou kůží, kterou bychom nalezli i v interiéru vozů Porsche 911. Pokud se vám však černá nelíbí, můžete si zvolit jednu z celkem sta nabízených barev. Za to už si však zřejmě připlatíte víc. Přitom už obyčejné černé křeslo vás vyjde na děsivých 5,690 dolarů (133,000 Kč).
Připlatit si však můžete i za exkluzivní křeslo "RS", které kopíruje sedačky z vozu Carrera GTS a 911 GT3. Uprostřed sedáku tak naleznete čalounění Alkantarou, které je od zbytku sedáku odděleno červeným prošíváním. Navíc se křeslo RS od zbytku odlišuje černou barvou základny, zatímco ostatní křesla používají barvu stříbrnou. RS verze vás však vyjde už na 6,569 dolarů, tedy cca 153,000 Kč.
V jedné z reklam Porsche neopomene zmínit ani "5 speciálních koleček pro lepší trakci". Skutečností však je, že za tyto peníze už pořídíte starší Porsche 924 / 944, které možná nebude oplývat takovým luxusem ani 5 kolečky, ovšem k jednomu křeslu nabídce další 3, společně s volantem, čtyřmi koly, motorem a schopností přepravit vás kam jen si zamanete.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?