Většina záznamů z kamer umístěných na čelním skle automobilu zachycuje policejní honičky, pojistné podvody nebo neskutečné karamboly. V tomto případě se však povedlo zachytit řádění tornáda, které se nečekaně prohnalo jen pár desítek metrů od vozu.
Celá událost, kterou zaznamenala kamera za čelním sklem, se odehrála dne 29.08.2014 v ruském městě Bashkira.
Neznámý řidič Toyoty RAV4 se rozhodl vyrazit na výlet, svého rozhodnutí však během pár desítek vteřin litoval. Už v momentě, kdy automobil couvá z garáže, dopadají na čelní sklo prudké přívaly deště. Řidič se však na počasí neohlíží a dál couvá na příjezdovou cestu. Tou dobou už si však musí všímat i silných poryvů větru, které cloumají stromy i dráty elektrického vedení.
Jakmile však vycouvá na cestu a chce se rozjet, ze střech okolních domů se začínají zvedat kusy střechy a poletovat po okolí. Během několika následujících vteřin se pak jen pár metrů před jeho vozidlem objeví tornádo, které sebou nese různé trosky, stromy a části domů.
V ten moment se řidič rozhodne vrátit zpět do bezpečí garáže. Rozjíždí se a otáčí vozidlo. Jakmile se však garáž dostává do záběru, je vidět jak ji silný vítr trhá, prakticky celá garáž mizí a tornádo pokračuje ve své cestě.
Na konci videa je ještě vidět celkový pohled na poničený dům, trosky garáže a poškozenou Toyotu. Pokud vezmeme v úvahu jak blízko vozu se tornádo prohnalo, RAVka z toho vyšla ještě poměrně dobře. Je vidět jen několik vytlučených oken a pár promáčklin v kufru a na levé straně karoserie. Garáž a dům to odnesly mnohem hůř
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.