Většina záznamů z kamer umístěných na čelním skle automobilu zachycuje policejní honičky, pojistné podvody nebo neskutečné karamboly. V tomto případě se však povedlo zachytit řádění tornáda, které se nečekaně prohnalo jen pár desítek metrů od vozu.
Celá událost, kterou zaznamenala kamera za čelním sklem, se odehrála dne 29.08.2014 v ruském městě Bashkira.
Neznámý řidič Toyoty RAV4 se rozhodl vyrazit na výlet, svého rozhodnutí však během pár desítek vteřin litoval. Už v momentě, kdy automobil couvá z garáže, dopadají na čelní sklo prudké přívaly deště. Řidič se však na počasí neohlíží a dál couvá na příjezdovou cestu. Tou dobou už si však musí všímat i silných poryvů větru, které cloumají stromy i dráty elektrického vedení.
Jakmile však vycouvá na cestu a chce se rozjet, ze střech okolních domů se začínají zvedat kusy střechy a poletovat po okolí. Během několika následujících vteřin se pak jen pár metrů před jeho vozidlem objeví tornádo, které sebou nese různé trosky, stromy a části domů.
V ten moment se řidič rozhodne vrátit zpět do bezpečí garáže. Rozjíždí se a otáčí vozidlo. Jakmile se však garáž dostává do záběru, je vidět jak ji silný vítr trhá, prakticky celá garáž mizí a tornádo pokračuje ve své cestě.
Na konci videa je ještě vidět celkový pohled na poničený dům, trosky garáže a poškozenou Toyotu. Pokud vezmeme v úvahu jak blízko vozu se tornádo prohnalo, RAVka z toho vyšla ještě poměrně dobře. Je vidět jen několik vytlučených oken a pár promáčklin v kufru a na levé straně karoserie. Garáž a dům to odnesly mnohem hůř
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.