Jízda po německé dálnici vás může přijít draho. Jak se vyhnout pokutám?

AutoRoad.cz, 25. května 2017, 09:31 Google+

S blížícím se létem již mnoho z nás plánuje trasu na dovolenou nebo alespoň výlety do zahraničí. Pokud část vaší cesty povede přes dálnice v Německu, měli byste věnovat pozornost tomu, jak se na nich chovat. Porušení místních předpisů vás totiž může stát stovky euro i body.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Problém přetížených vozidel se netýká jen řidičů kamionu

Problém přetížených vozidel se netýká jen řidičů kamionu | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Pokud se vydáte na dovolenou po Evropě, část vaší cesty možná povede přes německé dálnice. Předpisy v Německu se ale mohou od těch českých lišit, proto odborníci z ÚAMK ve spolupráci s německým autoklubem ADAC sestavili několik užitečných rad, které vám mohou ušetřit starosti i tisíce korun.

Telefonování

Za telefonování za volantem, bez použití hands-free sady, hrozí v Německu tvrdé postihy. Na mnoha místech toto jednání dokonce hlídají kamery. Zákaz použití telefonu platí i v případě dopravní zácpy. Jedinou výjimku tvoří situace, kdy vůz stojí v koloně a má vypnutý motor. V ostatních případech se můžete rozloučit s 60 Euro a jedním bodem.

"Podjíždění" - předjíždění vpravo

Podobně jako na českých dálnicích, i na těch německých je podjíždění zakázáno a může vás stát pokutu minimálně 100 euro a ztrátu bodu. Jedinou výjimku tvoří situace, kdy následkem zhoršené dopravní situace levý pruh zcela stojí, nebo se pohybuje maximální rychlostí 60 km/h. V takovém případě je možné jet v pravém pruhu rychleji, ovšem maximálně jen o 20 km/h, a levý pruh "podjíždět".

Použití krajnice

Odstavné pruhy jsou v Německu určeny výhradně pro zastavení v případě havárie nebo poruchy. Pokud v odstavném pruhu zastavíte z jiných důvodů, riskujete pokutu 30 euro. Pokud byste v pruhu dokonce úmyslně parkovali, přijdete o bod a 75 euro.

Jízda v odstavném pruhu je zcela zakázána. To platí i pro situace, kdy si v koloně chcete zkrátit cestu na odpočívadlo. Za takové chování vám totiž hrozí ztráta jednoho bodu a 75 euro. Ovšem existuje zde i výjimka - během zhoršené dopravní situace může být odstavný pruh otevřen jako pruh přídavný. O takové situaci byste ale byli dostatečně informováni.

Vytvoření pruhu pro záchranáře

Pokud se na dálnici vytvoří kolona, je dost pravděpodobné, že někde před vámi se stala dopravní nehoda. Myslete proto na svou povinnost utvořit uličku pro průjezd vozidel záchranářů. Na dvouproudé dálnici se ulička vytváří uprostřed, mezi oběma pruhy. Pokud má dálnice tři a více pruhů, ulička se vytváří mezi levým a ostatními jízdními pruhy. Za porušení tohoto pravidla hrozí pokuta 20 Eur.

Vystupování z vozidla na dálnici

Takové jednání není povoleno ani v případě dopravní kolony. Pohyb osob po dálnici je povolen pouze v případě dopravní nehody. V opačném případě vám hrozí pokuta až 10 euro. Jednou z mála výjimek je úplné uzavření dálnice a omezení provozu, o kterém by vás policie informovala. V takovém případě si samozřejmě můžete "protáhnout nohy", to ale neznamená volný pohyb po dálnici. Navíc stále platí vaše povinnost umožnit bezpečný průjezd záchranářům.

Průjezd dopravní zácpy na motocyklu

Pokud jste milovníci jízdy v jedné stopě, měli byste vědět, že na německých dálnicích je v případě dopravní zácpy zakázáno projíždět mezi kolonami. Samozřejmě stále můžete míjet kolonu v levém pruhu, ovšem pouze za předpokladu, že budete mít dostatek prostoru a budete dodržovat bezpečnou vzdálenost. V opačném případě vám hrozí pokuta až 100 euro a ztráta bodu.

Couvání a otáčení se

Takové jednání je nemyslitelné i na českých dálnicích. V Německu vám ale za takové chování hrozí pokuta až 200 Euro. Výjimkou může být jen situace, kdy vám povel k takovému jednání vydá přímo policista.

Vytisknout

Diskuze: Jízda po německé dálnici vás může přijít draho. Jak se vyhnout pokutám?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Za co v autě platíme zbytečně aneb věci, které si neodpustíme

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud