Vytrestat někoho tím, že ho vybrdzím, je jedna z největších pitomostí, které se v posledních letech na silnicích objevily. Zkoušet ale vybrzdit hasičskou cisternu, jejíž váha přasahuje 10 tun, to chce buď hodně odvahy nebo málo rozumu.
Celý incident se odehrál v sobotu 13. května v Holešovicích. Když se hasičská cisterna vracela na svou nedalekou základnu, předjel ji řidič Porsche. Kromě toho, že hasičský vůz předjížděl přes plnou čáru, zároveň omezil dodávku jedoucí v protisměru. Hasiči, kteří zřejmě mají bohaté zkušenosti s výjezdy k následkům podobného chování, na řidiče zatroubili. Tím se však dotkli jeho ega.
Poté, co rukou vystrčeno z okna svého vozu ukazoval hasičům jakási gesta, rozhodl se oba vozy zpomalit. Poté ale opět zrychlil a pokračoval v jízdě před hasiči. Po pár desítkách metrů ale opět začal zpomalovat až nakonec zastavil uprostřed silnice. Ze záběrů palubní kamery hasičského vozu je celkem dobře vidět, že zastavit hasičskou cisternu dalo poměrně dost práce.
Poté, co řidič vystoupil, přiběhl k němu i hasič a nahrávka v tu chvíli končí. Pokud doufáte, že mu hasiči vysvětlili pravidla slušného chování ručně, musíme vás zklamat. Na internetu je totiž další nahrávka, která ukazuje, že hasiči muže pouze zdrželi do příjezdu policistů. Agresivnímu řidiči teď hrozí pokuta až 10 tisíc a zákaz řízení od půl do jednoho roku.
Otázkou zůstává, zda řidiči vůbec došlo jak stupidně se chová, když se snaží vybrzdit hasičský automobil, jehož váhu a chování zásadním způsobem ovlivňují tisíce litrů vody v nádrži.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?