Vytrestat někoho tím, že ho vybrdzím, je jedna z největších pitomostí, které se v posledních letech na silnicích objevily. Zkoušet ale vybrzdit hasičskou cisternu, jejíž váha přasahuje 10 tun, to chce buď hodně odvahy nebo málo rozumu.
Celý incident se odehrál v sobotu 13. května v Holešovicích. Když se hasičská cisterna vracela na svou nedalekou základnu, předjel ji řidič Porsche. Kromě toho, že hasičský vůz předjížděl přes plnou čáru, zároveň omezil dodávku jedoucí v protisměru. Hasiči, kteří zřejmě mají bohaté zkušenosti s výjezdy k následkům podobného chování, na řidiče zatroubili. Tím se však dotkli jeho ega.
Poté, co rukou vystrčeno z okna svého vozu ukazoval hasičům jakási gesta, rozhodl se oba vozy zpomalit. Poté ale opět zrychlil a pokračoval v jízdě před hasiči. Po pár desítkách metrů ale opět začal zpomalovat až nakonec zastavil uprostřed silnice. Ze záběrů palubní kamery hasičského vozu je celkem dobře vidět, že zastavit hasičskou cisternu dalo poměrně dost práce.
Poté, co řidič vystoupil, přiběhl k němu i hasič a nahrávka v tu chvíli končí. Pokud doufáte, že mu hasiči vysvětlili pravidla slušného chování ručně, musíme vás zklamat. Na internetu je totiž další nahrávka, která ukazuje, že hasiči muže pouze zdrželi do příjezdu policistů. Agresivnímu řidiči teď hrozí pokuta až 10 tisíc a zákaz řízení od půl do jednoho roku.
Otázkou zůstává, zda řidiči vůbec došlo jak stupidně se chová, když se snaží vybrzdit hasičský automobil, jehož váhu a chování zásadním způsobem ovlivňují tisíce litrů vody v nádrži.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.