Vytrestat někoho tím, že ho vybrdzím, je jedna z největších pitomostí, které se v posledních letech na silnicích objevily. Zkoušet ale vybrzdit hasičskou cisternu, jejíž váha přasahuje 10 tun, to chce buď hodně odvahy nebo málo rozumu.
Celý incident se odehrál v sobotu 13. května v Holešovicích. Když se hasičská cisterna vracela na svou nedalekou základnu, předjel ji řidič Porsche. Kromě toho, že hasičský vůz předjížděl přes plnou čáru, zároveň omezil dodávku jedoucí v protisměru. Hasiči, kteří zřejmě mají bohaté zkušenosti s výjezdy k následkům podobného chování, na řidiče zatroubili. Tím se však dotkli jeho ega.
Poté, co rukou vystrčeno z okna svého vozu ukazoval hasičům jakási gesta, rozhodl se oba vozy zpomalit. Poté ale opět zrychlil a pokračoval v jízdě před hasiči. Po pár desítkách metrů ale opět začal zpomalovat až nakonec zastavil uprostřed silnice. Ze záběrů palubní kamery hasičského vozu je celkem dobře vidět, že zastavit hasičskou cisternu dalo poměrně dost práce.
Poté, co řidič vystoupil, přiběhl k němu i hasič a nahrávka v tu chvíli končí. Pokud doufáte, že mu hasiči vysvětlili pravidla slušného chování ručně, musíme vás zklamat. Na internetu je totiž další nahrávka, která ukazuje, že hasiči muže pouze zdrželi do příjezdu policistů. Agresivnímu řidiči teď hrozí pokuta až 10 tisíc a zákaz řízení od půl do jednoho roku.
Otázkou zůstává, zda řidiči vůbec došlo jak stupidně se chová, když se snaží vybrzdit hasičský automobil, jehož váhu a chování zásadním způsobem ovlivňují tisíce litrů vody v nádrži.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?