Navíc nejde o žádný obyčejný vůz, ale o speciální Benetton B-191 určený pro závody F1 a vyrobený v roce 1991. Za jeho volantem navíc seděli i jiní slavní jezdci.
Vozy F1 jsou velice exkluzivním zbožím, které se na trhu neobjevuje příliš často. Tento je navíc zvláště speciální. Za jeho volantem totiž seděli jezdci takových jmen, jako Nelson Piquet či Michael Schumacher. Vůz byl nasazen v závodech v roce 1991 a poté byl vystaven v muzeu. V nedávné době byl však celkově renovován do stavu nového vozu a nabídnut k prodeji.
Benetton B-191 měl pod kapotou osmiválcový 3,5 litrový motor V8 Ford Cosworth, který produkuje 650 koní při neskutečných 13.000 otáčkách za minutu. Váha vozu přitom činí pouhých 505 kilogramů, čehož bylo dosaženo využitím kompozitního materiálu z uhlíkových vláken.
Cena není pevně určena, neboť prodej bude probíhat formou dražby. Tu organizuje slavná aukční společnost Bonhams. Datum aukce tohoto vozu je stanoveno na 21. května a bude probíhat v Belgii, u okruhu ve Spa. Předběžná cena je odhadována na 750.000-950.000 Euro, což je v přepočtu 20 až 25 milionů Kč.
To je samozřejmě hodně, ale na druhou stranu - kdo může říct, že má doma vůz F1, který řídil M. Schumacher?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?