Věřte nebo ne, Ford skutečně experimentuje s použitím obnovitelných zdrojů v interiéru. Další generace Fordu by tedy mohly mít interiér z bambusu, který se v rámci udržitelných materiálů jeví zatím jako nejlepší.
Bambus je totiž jeden z nejpevnějších materiálu, vyskytujících se v přírodě. Navíc se vyznačuje velmi rychlým růstem, konkrétně to může být až 90 centimetrů denně. Již nyní se bambus hojně používá ve stavebnictví a nábytkářství.
„Bambus je úžasný. Je silný, pružný a zcela obnovitelný. Navíc je ho v Číně a mnoha dalších částech Asie opravdu spousty,“ řekla Janet Yin, která zastává funkci supervizora ve Ford Research & Engineering Center's.
Ford testuje bambus již několik let a vyhodnocuje jeho schopnosti pro použití v interiéru. Mimo jiné je tento materiál dlouhodobě zahříván na vysoké teploty (100 stupňů Celsia) a zkouší se i nejrůznější kombinace s plastem, přičemž výsledky jsou lepší, než u jiných testovaných syntetických a přírodních vláken.
I když testy na bambusu mají ještě dlouhý kus cesty před sebou, Ford se pokouší najít uplatnění i pro další recyklovatelné materiály. Nedávno Ford oznámil, že spolupracuje s Jose Cuervo, o použití agáve (vedlejší produkt při výrobě Tequily) pro výrobu udržitelných bioplastů ve svých vozech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.