Věřte nebo ne, Ford skutečně experimentuje s použitím obnovitelných zdrojů v interiéru. Další generace Fordu by tedy mohly mít interiér z bambusu, který se v rámci udržitelných materiálů jeví zatím jako nejlepší.
Bambus je totiž jeden z nejpevnějších materiálu, vyskytujících se v přírodě. Navíc se vyznačuje velmi rychlým růstem, konkrétně to může být až 90 centimetrů denně. Již nyní se bambus hojně používá ve stavebnictví a nábytkářství.
„Bambus je úžasný. Je silný, pružný a zcela obnovitelný. Navíc je ho v Číně a mnoha dalších částech Asie opravdu spousty,“ řekla Janet Yin, která zastává funkci supervizora ve Ford Research & Engineering Center's.
Ford testuje bambus již několik let a vyhodnocuje jeho schopnosti pro použití v interiéru. Mimo jiné je tento materiál dlouhodobě zahříván na vysoké teploty (100 stupňů Celsia) a zkouší se i nejrůznější kombinace s plastem, přičemž výsledky jsou lepší, než u jiných testovaných syntetických a přírodních vláken.
I když testy na bambusu mají ještě dlouhý kus cesty před sebou, Ford se pokouší najít uplatnění i pro další recyklovatelné materiály. Nedávno Ford oznámil, že spolupracuje s Jose Cuervo, o použití agáve (vedlejší produkt při výrobě Tequily) pro výrobu udržitelných bioplastů ve svých vozech.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?