Kromě nablýskaných a neskutečně rychlých vozů se na Mezinárodním autosalonu v New Yorku představí i projekt Nissan Rogue Trail Warrior.
Nissan Rogue je velice oblíbenou zámořskou obdobou evropského Nissanu X-Trail. Pokud bychom z tabulek prodejnosti vyškrtli vozy se stavbou karoserie pick-up, zjistíme, že je Nissan Rogue v současnosti dokonce nejprodávanějším vozem v USA.
Společnost Nissan si tak pro své fanoušky přichystala na Mezinárodní autosalon v New Yorku poněkud extrémnější provedení tolik oblíbeného modelu. Tam kde mají být kola se nacházejí pásy, z přední masky vyčnívá naviják, na střeše je umístěna tzv. expediční zahrádka se světelnou rampou a místo metalického laku je použita folie s maskovacím vzorem.
Aby se na vůz daly pásy namontovat, bylo potřeba vyměnit tlumiče a zvětšit podběhy. Pohonné ústrojí ale zůstalo nezměněno. Pod kapotou se tak ukrývá sériový čtyřválec 2,5 litru o výkonu 127 kW (170 hp). Podle automobilky by měl výkon stačit jak ke zdolávání zasněžených svahů, tak k překonávání písečných dun.
Michael Bunce z Nissan North America dodává, že nový Nissan Rogue Trail Warrior dá rodinným výletům za dobrodružstvím zcela nový rozměr.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.