Česká policie dostala do své služby novou posilu. Tu tvoří německé vozy BMW řady i3. Kde všude je najdeme?
Podle informací přímo z vedení BMW si tři kousky vyžádala Praha, přičemž další počet i3 zamíří jako posila městské policie v Brně, Pardubicích, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Písku, Zlíně a také Ostravě.
Prakticky tak po celé ČR budeme moci potkat zajímavé elektro policejní auta. Zajímavostí je, že BMW auta poskytla zcela bezplatně na půlroční testování. A jelikož je to BMW, zde zde podmínka, že pokud policisté najedou 6 tisíc kilometrů, auta se budou muset vrátit dřív, jak do ono půl roku.
Ve standardní výbavě vozu je kabel pro nabíjení z rychlonabíjecích stanic. Nesmí chybět ani karta Charge Now s bezplatným tarifem. Trošku pak necháme, že z celé zásilky vozidel bude mít pouze jeden kus prodloužený na tři stovky kilometrů. Ptáme se proč? Ostatní kusy totiž neujedou na jedno nabití více jak 200 km.
Pojďme si alespoň připomenout, co se vlastně skrývá v útrobách policejních aut. Je zde elektromotor, který díky lithium-iontovým akumulátorem umístěným v podlaze nabízí výkon 170 koní a točivý moment 250 Nm. Nejvyšší rychlost je omezena na 150 km/h a jestli jste si všimli, autům chybím majáčky...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.