Česká policie dostala do své služby novou posilu. Tu tvoří německé vozy BMW řady i3. Kde všude je najdeme?
Podle informací přímo z vedení BMW si tři kousky vyžádala Praha, přičemž další počet i3 zamíří jako posila městské policie v Brně, Pardubicích, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Písku, Zlíně a také Ostravě.
Prakticky tak po celé ČR budeme moci potkat zajímavé elektro policejní auta. Zajímavostí je, že BMW auta poskytla zcela bezplatně na půlroční testování. A jelikož je to BMW, zde zde podmínka, že pokud policisté najedou 6 tisíc kilometrů, auta se budou muset vrátit dřív, jak do ono půl roku.
Ve standardní výbavě vozu je kabel pro nabíjení z rychlonabíjecích stanic. Nesmí chybět ani karta Charge Now s bezplatným tarifem. Trošku pak necháme, že z celé zásilky vozidel bude mít pouze jeden kus prodloužený na tři stovky kilometrů. Ptáme se proč? Ostatní kusy totiž neujedou na jedno nabití více jak 200 km.
Pojďme si alespoň připomenout, co se vlastně skrývá v útrobách policejních aut. Je zde elektromotor, který díky lithium-iontovým akumulátorem umístěným v podlaze nabízí výkon 170 koní a točivý moment 250 Nm. Nejvyšší rychlost je omezena na 150 km/h a jestli jste si všimli, autům chybím majáčky...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.