Od 1. ledna 2016 není problém mít na autě nebo motorce registrační značku se jménem nebo přezdívkou. Od začátku loňského roku do konce letošního února jich úředníci vydali celkem 5 470 kusů a lidé a firmy za ně zaplatili celkem 55 milionů korun.
Nejvíce vydaných registračních značek eviduje Praha, nejméně kraj Vysočina. “Všeobecně se o značky čekal mezi odborníky větší zájem. Registrační značky na jedno auto stojí 10.000 korun a celkově je potřeba zvolit 8 znaků, z nichž jeden musí být číslice. Důležité také je, že si řidiči nemohou nechat na tabulku vyrazit hanlivá slova nebo slova, která obsahují písmena G, CH, O, Q a W.”, říká prezident Autoklubu ČR Jan Šťovíček.
V celém Česku úřady evidovaly ke konci loňského roku přes 4 800 registračních značek na přání. Lidé na registračních značkách chtějí mít zpravidla křestní jména nebo jména firem, případně se snaží registrační značku ozvláštnit nějakým vtipem nebo přezdívkou typu „UME D0BRY“ nebo „RUK UNAT0“. Prim hraje hlavní město Praha s celkovým počtem vydaných “espézetek” 1 405. “Zpočátku se zdálo, že zájem o registrační značky bude větší. Napovídala tomu v průběhu loňského roku zveřejňované počty žádostí. Nakonec ale vývoj překvapil, tempo žádostí zpomalilo a tento rok se už zdaleka tolik nových originálních značek neobjeví, říká president Autoklubu Jan Šťovíček. V roce 2016 bylo celkem evidováno 5211 žádostí. Reálně vydaných značek na přání bylo 4806 kusů.
Odcizení originální “espézetky” je trestní čin. Náhradní SPZ při odcizení vydána nebude, proto si řidič bude muset pořídit běžnou SPZ nebo novou originální značku opět za 10 000 Kč. “Je to kvůli tomu, že původní značka bude v registru značek kvůli možnosti zneužití provždy zablokována”, uzavírá Jan Šťovíček.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?